Gå til innhold

Ulike oppfatninger av idealkroppen - hva syns du ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et britisk nettsted sendte et bilde av en helt normal kvinne til 18 kvinnelige grafiske designere i 18 forskjellige land,  med oppgaven om å endre bildet slik at det passer inn med kvinneidealet som hersker i deres land. Her er resultatet

Legg for eksempel også merke til Kinas svar på kvinnekroppen, et ideal med en bmi på 17 ( ifølge artikkelen) - altså et undervektig og nesten anorektisk ideal. Du finner estimert vekt og bmi nederst på siden.

Hvilket bilde har samsvar med hva som er ditt kroppsideal for kvinner ? Forklar hvorfor.

Ideal-Body2.jpg

Anonymkode: 04dc0...29a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spania, Peru og Romania er nærmest. De har beholdt formene og kjøttet på kroppen. Min idealkvinne er formfull og langt ifra mager. 

Det er trist å se enkelte lands varianter...

og hvor er manneutgaven, forresten? 

Anonymkode: d9561...ec8

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spania, Peru og Romania er nærmest. De har beholdt formene og kjøttet på kroppen. Min idealkvinne er formfull og langt ifra mager. 

Det er trist å se enkelte lands varianter...

og hvor er manneutgaven, forresten? 

Anonymkode: d9561...ec8

Jatakk til også manneutgave. Ikke så lett å finne på nett. Noen som vet ?

Anonymkode: 04dc0...29a

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Eneste uaktuelle i den samlingen av bilder er originalen. Redigeringene er jo mer eller mindre lik, unntakene er Italia og Kina. 

Skrevet
9 timer siden, Trollkarlen skrev:

Eneste uaktuelle i den samlingen av bilder er originalen. Redigeringene er jo mer eller mindre lik, unntakene er Italia og Kina. 

Hun var jo dritdeilig!

Anonymkode: b0687...085

• Liker 1
Skrevet

Argentina_tagged.jpg

Grunner:

• Har faste og fine, relativt store pupper
  • Har en midje (dog noe smal og lite markert)
  • Har thigh gap
  • Har hofter

Anonymkode: 25f32...4c2

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Argentina_tagged.jpg

Grunner:

• Har faste og fine, relativt store pupper
  • Har en midje (dog noe smal og lite markert)
  • Har thigh gap
  • Har hofter

Det der er undervekt 

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er undervekt 

Du mener "tynnere enn meg buhuhu".

Vennligst ikke fornærm jenter som trener og tar vare på kroppen sin bare fordi du er misunnelig. 

• Liker 3
Gjest Honeyblossom
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er undervekt 

Syns ingen av versjonene så veldig undervektige ut bortsett fra Kina.

Skrevet

Min favoritt er Mexico, jeg tiltrekkes mest av timeglassfigurer. Er timeglass selv og foretrekker det hos potensielle kvinnelige partnere. Hun var slank, med kurver. Kunne godt hatt enda bedre midje-hofte ratio, og jeg sier ikke nei til noen flere kg så lenge de er plassert på pupper/rumpe.

Jeg elsker Beyoncé, Kelly Brook og Amber Rose, men kan også finne Natalie Portman eller Jillian Michaels superhotte. Er ganske fleksibel, men drømmedama har skikkelige kurver! :)

Skrevet

Synes mange av bildene var ganske like. Men synes generelt slanke kvinner ofte ser mest elegante ut, så kanskje Italia :)

Anonymkode: 5b78a...c13

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er undervekt 

Hvor er dette undervekt?? Bildet viser en BMI på 21.1, det er innenfor normalvekt uansett hva slags skala du velger. Det er ganske sykt hvis du synes dette er for tynt, jeg kan være med på at catwalkmodeller er for tynne, men dette ser sunt og friskt ut. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes Egypt er finest, men det er også en kropp jeg tror man må lete langt etter i virkeligheten - hun er slank, har bitteliten midje, men har fremdeles mye former. 

Skrevet

Syntes alle så ganske like ut, med unntak av Kina og Italia. Alle var flotte, men ikke det jeg tenker på når jeg ser for meg idealkroppen. 

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Storbritannia,  Filippinene og USA. Fordi jeg synes det ser best ut. Ikke for tynne. Normal bmi

Endret av Badebuksa
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du mener "tynnere enn meg buhuhu".

Vennligst ikke fornærm jenter som trener og tar vare på kroppen sin bare fordi du er misunnelig. 

Er ikke misunnelig, det er alt for tynn

Skrevet
13 timer siden, Akvarium85 skrev:

Hvor er dette undervekt?? Bildet viser en BMI på 21.1, det er innenfor normalvekt uansett hva slags skala du velger. Det er ganske sykt hvis du synes dette er for tynt, jeg kan være med på at catwalkmodeller er for tynne, men dette ser sunt og friskt ut. 

Det som er ganske sykt er dere som kaller folk feite når de er tynne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...