Gå til innhold

Kan man jobbe for en veldedig organisasjon samtidig som man lever "luksuslivet"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å begynne å gjøre noe veldedig, gjerne i form av å være frivillig i en organisasjon. Da mener jeg, ikke det å feks støtte med et pengebeløp, men det å være aktiv selv. 

Men så lurer jeg litt på hvordan dette lar seg kombinere av et ellers a4 liv?

Jeg tenker at jeg vil jo fortsette slik som jeg ellers gjør: lage god mat, reise, bruke penger på shopping, aktiviteter osv. Det er ikke slik at jeg bruker ektremt mye penger på dette, men det er noe jeg ønsker å bruke litt av pengene mine på. 

Men lar det seg forene med kombinasjon ved å være frivillig i en veldedig organisasjon? Vil man bli sett på som rar?

Jeg må nevne at jeg ikke er en type som bruker penger i hytt og pine, og jeg er heller ikke opptatt (fremstår heller ikke slik) av å vise at jeg gjerne har litt mer enn andre.  

Anonymkode: 35a7b...0d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du tjener godt i jobben din vil det kanskje være bedre å heller jobbe ekstra og donere penger til en veldedig organisasjon? Det er kanskje ikke like bra med tanke på selvrealisering eller selfies, men du skal ikke se bort ifra at du får gjort vell så mye bra :)

Skrevet

Såklart, hvorfor i alle dager skulle ikke det gå?! De fleste som jobber frivillig i veldedige organisasjoner er folk som har et vanlig A4 liv med normal lønn eller bedre.

Anonymkode: 2739a...d6a

• Liker 1
Skrevet
Den ‎21‎.‎12‎.‎2015 at 23.33, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å begynne å gjøre noe veldedig, gjerne i form av å være frivillig i en organisasjon. Da mener jeg, ikke det å feks støtte med et pengebeløp, men det å være aktiv selv. 

Men så lurer jeg litt på hvordan dette lar seg kombinere av et ellers a4 liv?

Jeg tenker at jeg vil jo fortsette slik som jeg ellers gjør: lage god mat, reise, bruke penger på shopping, aktiviteter osv. Det er ikke slik at jeg bruker ektremt mye penger på dette, men det er noe jeg ønsker å bruke litt av pengene mine på. 

Men lar det seg forene med kombinasjon ved å være frivillig i en veldedig organisasjon? Vil man bli sett på som rar?

Jeg må nevne at jeg ikke er en type som bruker penger i hytt og pine, og jeg er heller ikke opptatt (fremstår heller ikke slik) av å vise at jeg gjerne har litt mer enn andre.  

Anonymkode: 35a7b...0d4

Hva slags jobb har du?

Gjest Citronella
Skrevet

Vi har veldig mye penger. Og vi gir mye til veldedighet, vi har et eget fond. Jeg lever likevel ganske luksus, iallefall med tanke på klær osv. Og vi spiser god mat og drikker dyr vin. 

Jeg anbefaler deg å yte det du har råd til. Vi har fire unger fra Plan som vi følger, f.eks. Men du kan kanskje velge et. Det som var så fint var at i høst "mistet" vi ett fadderbarn fordi hennes samfunn ikke lengre behøvde tilskudd fra fadderordningen! 

Men TS? Det beste og billigste du kan gjøre er å oppsøke nærmeste sykehjem, be om å få snakke med leder, og si at du vil være besøksvenn! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...