Gå til innhold

noe vits i å skaffe ny sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykmeldt pga en operasjon jeg har vært gjennom. Så langt har jeg vært satt opp på vakter, men nå har ikke lederen satt meg opp på flere vakter, selv om sykemeldingen går ut i morgen. Er fortsatt ikke oppe å går, så skal i morgen til legen for å forlenge sykemeldingen. Men så kom jeg på, jeg har kanskje ikke rett på sykepenger når jeg ikke er satt opp på vakter? Har bare en 15% stilling.. Mamma mener jeg har rett til å få betalt for antall timer som utgjør 15% (6 timer i uka) per uke jeg er sykemeldt. Noen som vet? Og hvordan bergender de disse pengene mtp forskjellig lønn på forskjellig tid av døgnet/helg osv?

Takk på forhånd :) 

Anonymkode: 6bcfa...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har krav på dine 15%. Tror ikke du har krav på tilleggene. Du får sikkert bedre svar under jus/økonomi. Håper innlegget blir flyttet dit.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er sykmeldt pga en operasjon jeg har vært gjennom. Så langt har jeg vært satt opp på vakter, men nå har ikke lederen satt meg opp på flere vakter, selv om sykemeldingen går ut i morgen. Er fortsatt ikke oppe å går, så skal i morgen til legen for å forlenge sykemeldingen. Men så kom jeg på, jeg har kanskje ikke rett på sykepenger når jeg ikke er satt opp på vakter? Har bare en 15% stilling.. Mamma mener jeg har rett til å få betalt for antall timer som utgjør 15% (6 timer i uka) per uke jeg er sykemeldt. Noen som vet? Og hvordan bergender de disse pengene mtp forskjellig lønn på forskjellig tid av døgnet/helg osv?

Takk på forhånd :) 

Anonymkode: 6bcfa...386

Du har rett på sykepenger og kommer selvfølgelig til å få det. Jeg er ikke helt sikker på hvordan de beregner den varierende lønnen din men de tar nok et gjennomsnitt av det du tjener slik at det skal bli mest mulig riktig for deg,

Skaff deg sykemelding, fordi du er arbeidsufør. Det er også viktig å vise ovenfor arbeidsplassen slik at den får et ordentlig inntrykk av deg. Du kan ikke være borte fra jobb uten gyldig fravær, selv om du feks ikke skulle ha rett til  sykepenger.

Ring til nav, de er faktisk ganske greie, høflige og hjelpsomme når du ringer til dem. De kan svare deg på dine spørsmål.

Telefon nummeret er 55 55 33 33.

Skrevet

Skaff deg sykemelding. Det er viktig dokumentasjon på situasjonen. 

Anonymkode: 64e7c...eea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...