AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Hvor i verden opplever har du opplevd høyest grad av rasisme? Det kan være hvor som helst, og mot hvilken som helst folkegruppe. Jeg har vært heldig og ikke opplevd rasisme, men har opplevd å bli seksuelt trakassert i Tyrkia (norsk kvinne). Anonymkode: e1b4d...917
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 jeg har opplevd mest av dette her i norge faktisk. i enkelte bydeler her i noreg. det har vært skikkelig ille til tider. det hjelper og ikke pynte seg. Anonymkode: 5c4d5...bba
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Mye her hjemme i Norge. Men faktisk var det aller verst i Sør-Afrika. Var så veldig tydelig at historien satt igjen i dem, og når jeg spurte en hvit mann hvorfor, svarte han bare at "det er disse holdningene jeg har vokst opp med, svarte mennesker er mindre verdt, sånn er det bare." Anonymkode: bb55a...467
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Karpe diem synger til meg på radioen hver dag. Anonymkode: 257fb...46e 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Russland. Jeg er halvt ikke-vestlig, men jeg ser så norsk ut at jeg tror de færreste tenker over det. I Russland var jeg derimot sammen med min ikke-vestlige forelder, og det er det eneste landet der jeg virkelig har opplevd å bli behandlet veldig dårlig utelukkende på grunn av etnisitet. I Norge får jeg kanskje en kommentar hvert tredje år, så her er det helt uproblematisk. Anonymkode: 91ecb...228
studerende Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 (endret) Har opplevd en del mistenkeliggjøring av av venner fra midtøsten i øst-europeiske land, men det eneste stedet jeg har sett noen rope "nigger" og andre rasistiske ting til en tilfeldig svart person var i California. Endret 21. desember 2015 av studerende
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #7 Skrevet 22. desember 2015 Har opplevd mye rasisme på nattklubb og subkulturelle arrangementer som hovedsaklig er for de med annen kulturbakgrunn enn meg. Jeg er norsk/hvit og blir sett ned på i disse miljøene. Rasisme mot utlendinger har jeg observert mest på gata av politiet, og jeg har observert hvordan blandede par får dømmende blikk men ikke sett noe "værre" enn det. (og ja, jeg har mange utlendinger som venner så er med de en del og ser virkelig ikke mye rasisme de blir utsatt for) Anonymkode: bc27b...5de
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #8 Skrevet 24. desember 2015 på bussen. på kurs, jobb. mange steder. jeg har blitt vandt til det. det sier jo så mye om dem, så jeg bare overser dem. Anonymkode: 5c4d5...bba
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #9 Skrevet 24. desember 2015 Bare man går gatelangs i Oslo, og legger merke til alle de stygge blikkene fra utlendinger. De snakker jo ikke norsk da, så det er ikke godt å vite hva de roper etter folk...... Anonymkode: 28b0e...55b 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #10 Skrevet 25. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvor i verden opplever har du opplevd høyest grad av rasisme? Det kan være hvor som helst, og mot hvilken som helst folkegruppe. Jeg har vært heldig og ikke opplevd rasisme, men har opplevd å bli seksuelt trakassert i Tyrkia (norsk kvinne). Anonymkode: e1b4d...917 Skal godt gjøres å ikke bli seksuelt trakassert i Tyrkia som kvinne. Anonymkode: 2b911...043 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå