Gå til innhold

Trans- jente søker venninner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det her er litt ubehagelig fordi jeg er så redd for å bli misforstått. Jeg er en kvinne i begynnelsen av 20-årene, født gutt. 

Jeg har skammet meg så intenst hele mitt liv, at det har gått ut over det å klare å skaffe seg venner. Men jeg har kommet til et punkt der jeg trenger og er klar til å komme ut av skapet. Men jeg trenger venner som kan ta meg for den jeg er. 

Anonymkode: 337c6...aba

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er du fra da? 

Anonymkode: c0e49...9cb

Skrevet

Ikke noe å skamme seg over! :) alle er unike, og det er ikke noe galt i å være en jente født i feil kropp. Er selv lesbisk (er hvertfall nesten sikker på det), men ingen vet om det. Aner ikke hvordan heg skal få sagt det til noen jeg kjenner. Men du må stå på og stole på at du er en fantastisk person som folk liker for den du er

Anonymkode: 7edf8...40a

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe å skamme seg over! :) alle er unike, og det er ikke noe galt i å være en jente født i feil kropp. Er selv lesbisk (er hvertfall nesten sikker på det), men ingen vet om det. Aner ikke hvordan heg skal få sagt det til noen jeg kjenner. Men du må stå på og stole på at du er en fantastisk person som folk liker for den du er

Trenger du å si det på forhånd da?? Si det heller når du viser frem baben din 😍

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er du fra da? 

Anonymkode: c0e49...9cb

Bergen

Skrevet

Dette hører vel ikke til på klesforumet???

Anonymkode: ed7f5...41c

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger du å si det på forhånd da?? Si det heller når du viser frem baben din 😍

Haha har vurdert den taktikken noen ganger ja, blir vell sikkert sånn til slutt. Det bare kommer fram av seg selv på en måte :P 

Skrevet

Ikke skyv det foran deg som et handicap! Du er deg, og hvilke kjønnsorganer du har hatt når i livet har vel ingenting å si på hvem du er som person? Du er deg, uansett! 

Mange som er skeive, trans, veganer eller andre ting identifiserer seg så hardt med det at man nesten føler seg utenfor hvis man ikke er som dem. Identifiser deg med hvem du er, hvilke interesser du har, hobbyer, politiske meninger etc, så tror jeg det blir lettere å få venner. Det at du har byttet edlere deler trenger da ingen å vite før det blir aktuelt å fortelle det? La de bli kjent med deg først, og så kan du fortelle det når alle er trygge på hvem du er som person. 

Masse lykke til, det er en tøff og bra ting du har vært igjennom! <3

Anonymkode: d192c...4c1

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke skyv det foran deg som et handicap! Du er deg, og hvilke kjønnsorganer du har hatt når i livet har vel ingenting å si på hvem du er som person? Du er deg, uansett! 

Mange som er skeive, trans, veganer eller andre ting identifiserer seg så hardt med det at man nesten føler seg utenfor hvis man ikke er som dem. Identifiser deg med hvem du er, hvilke interesser du har, hobbyer, politiske meninger etc, så tror jeg det blir lettere å få venner. Det at du har byttet edlere deler trenger da ingen å vite før det blir aktuelt å fortelle det? La de bli kjent med deg først, og så kan du fortelle det når alle er trygge på hvem du er som person. 

Masse lykke til, det er en tøff og bra ting du har vært igjennom! <3

Anonymkode: d192c...4c1

Veganer? XD

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe å skamme for. Du må Være stolt på om hva du er. ☺

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette hører vel ikke til på klesforumet???

Anonymkode: ed7f5...41c

Nei 😂 men i huet mitt før jeg posta... Var vel shopping-venner noe jeg tenkte på

• Liker 3
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha har vurdert den taktikken noen ganger ja, blir vell sikkert sånn til slutt. Det bare kommer fram av seg selv på en måte :P 

Ja herlighet. Faller du for ei rype er det på tide å si det 😂

Skrevet

Koselig! Jeg bor ikke i bergen men skulle gjerne blitt venn med deg å gått på shopping :) Håper du finner noen!
Kanskje fins det noen lokale trans grupper eller vennegrupper på facebook?
Det finnes en landsdekkene facebook gruppe som heter "Venninder <3 " kanskje du kan prøve i den? :)

Anonymkode: 32428...574

Skrevet

Hei. Håper du finner veninner. Ha en fin Jul.

• Liker 2
Gjest Plastic Heart
Skrevet

Hey hey!

Jeg er 19 år, fra Bergen og har ikke så altfor mange venner selv, så hvis du har lyst til å bli bedre kjent er det bare til å sende en PM! :hoppe:

Gjest lipgloss
Skrevet
Den 21. desember 2015 at 22.11, AnonymBruker skrev:

Det her er litt ubehagelig fordi jeg er så redd for å bli misforstått. Jeg er en kvinne i begynnelsen av 20-årene, født gutt. 

Jeg har skammet meg så intenst hele mitt liv, at det har gått ut over det å klare å skaffe seg venner. Men jeg har kommet til et punkt der jeg trenger og er klar til å komme ut av skapet. Men jeg trenger venner som kan ta meg for den jeg er. 

Hei 😊 jeg har veldig lyst å bli kjent med deg,kontakt meg på pm visst du har lyst så kan vi prate sammen der,jeg er transe selv og savner sårt en venninde

Den 21. desember 2015 at 22.11, AnonymBruker skrev:

Skrevet

Jeg er ikke fra Bergen, men kan gjerne nett-shoppe med deg, sende over linker osv! :) Jeg er 21 år!!

Skrevet

Litt nysgjerrig her. Men hva er en transjente? Syns alle jenter er transvesitter jeg. De bruker herreklær og dameklær om hverandre. Noen bruker tilogmed dress i selskap. Det er mer sjeldent jeg ser en kvinne som kler seg feminint i kjole/skjørt osv. Det er stort sett olabukse, genser, t-skjorte osv. som jeg forbinner mer med herreklær.

Men hvis en mann derimot beveger seg litt utenfor de stramme dresscode-grensene som menn tydligvis må følge. Er de stemplet som transer og homoer med en gang. 

Jeg tror ikke jeg ville lagt merke til en kvinnelig transe. 

Anonymkode: 3bb34...02f

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt nysgjerrig her. Men hva er en transjente? Syns alle jenter er transvesitter jeg. De bruker herreklær og dameklær om hverandre. Noen bruker tilogmed dress i selskap. Det er mer sjeldent jeg ser en kvinne som kler seg feminint i kjole/skjørt osv. Det er stort sett olabukse, genser, t-skjorte osv. som jeg forbinner mer med herreklær.

Men hvis en mann derimot beveger seg litt utenfor de stramme dresscode-grensene som menn tydligvis må følge. Er de stemplet som transer og homoer med en gang. 

Jeg tror ikke jeg ville lagt merke til en kvinnelig transe. 

Anonymkode: 3bb34...02f

Helt enig med deg.   Jeg koser meg og nyter å ha på kjole. Deilige plagg kjolene.

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle svarene her, men ville bare si at jeg syns det er synd at det i 2015 (snart 2016) for mange er relevant å informere om tvekjønnhet. At du føler deg "nødt" til å informere om at du er transkvinne. For meg er det like urelevant (generelt sett, forstår at du trekker det fram mtp at det er et sårt tema for deg) og spiller like liten rolle som om du egentlig skulle ha vært født med rødt hår, men farger håret. Så denne meldingen er egentlig ment til de som dømmer og som gjør det ukomfortabel. Du er helt sikkert en kjempeflott kvinne, men uheldigvis født i feil kjønn. Det kan du like lite for, som at noen er født med en arm for lite eller en tå ekstra. Jeg er 20 år og jente selv, så om du trenger noen å snakke med er det bare å sende meg en personlig melding :) Jeg har også en kompis som er født jente, så ikke vær redd for at jeg ikke skal ta deg for den du er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...