AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Jeg har fundert litt på hvorfor en fyr i slutten av tredveårene (barnløs, aldri vært samboer) ikke evner å finne seg en dame å slå seg til ro med? Han er kjekk (sånn på den måten at de fleste kvinner finner han attraktiv), han har sosiale antenner, mange venner og stort nettverk. Han har vært singel i flere år.. Han dater masse, men det blir visst bare med sex. Noen andre her inne som er frivillig single i den alderen? Hva tenker dere om fremtiden? Barn? Hvordan fungerer det når så og si nesten alle vennene dine selv har fått familie? Er det slik at man blir så kresen til slutt at ingen er bra nok lenger? (Med mindre de er Victoria's Secrets modell? ) Jeg har kjæreste selv, men vet innerst inne at jeg lett kunne blitt sammen med han om jeg var singel og han var interessert. (NEI, jeg er ikke forelsket i han, jeg bare observerer at han er en kjekk fyr som kan velge blant "øverste hylle" , men alikevel finner han liksom aldri noen). Anonymkode: 97159...2a6
Gjest Castielz Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Hvorfor skal han få seg dame? Hvilke insentiver har han for det? Om han enkelt får sex, og ellers har det bra med seg selv, så ser jeg ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Damer har visst vanskeligheter med å forstå at grunnen til at de aller fleste menn er i forhold, er at de da har lett tilgang til sex. Dersom en mann har lett tilgang til sex uten å være i forhold, finnes det svært få incentiver til å være i forhold heller. Alltid like komisk når damer som har hatt uforpliktende sex med en mann i månedsvis plutselig tror han har noe ønske om å være i et forhold. Anonymkode: 47ef9...5ee
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 9 minutter siden, Castielz skrev: Hvorfor skal han få seg dame? Hvilke insentiver har han for det? Om han enkelt får sex, og ellers har det bra med seg selv, så ser jeg ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå. Nei ,altså jeg har jo alltid tenkt at de fleste etterhvert finner seg en partner og stifter familie. Er selvsagt de som velger bort familie, men de ender alikevel opp med en partner. Det virker litt ensomt og trist bare, men hvis dere trives med det så Anonymkode: 97159...2a6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Damer har visst vanskeligheter med å forstå at grunnen til at de aller fleste menn er i forhold, er at de da har lett tilgang til sex. Dersom en mann har lett tilgang til sex uten å være i forhold, finnes det svært få incentiver til å være i forhold heller. Alltid like komisk når damer som har hatt uforpliktende sex med en mann i månedsvis plutselig tror han har noe ønske om å være i et forhold. Anonymkode: 47ef9...5ee Jeg vet ikke helt hvor du fikk det fra at han har uforpliktende sex i månedsvis med noen.. det vet jeg ikke noe om i hvertfall Men hvis det er tilfelle, så.. Anonymkode: 97159...2a6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 Det kan jo hende at han har sett skjebnen til kompisene sine og absolutt IKKE vil slå seg til ro. Det er ikke dermed sagt at hvis man er gift og har barn så er man lykkelig. Hvis han i tillegg kan ha sex med attraktive kvinner uten å måtte forplitke seg, så ser jeg ikke hvorfor han skal gidde. Dessuten finnes det utrolig mange osm føler seg ensomme, selv om de er i forhold. Kan hende han trives alene, og når han er ensom så har han kompiser evnt noen å knulle på. Anonymkode: c6dee...986 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 Han har vel commitmentissues og mommyissues. Kanskje han for alt du vet har blitt misbrukt som barn og ikke klarer å føle seg ordentlig trygg på noen. Kjenner en på 39 som ingen skjønte hvorfor aldri fikk seg ordentlig kjæreste, for han hadde mange sexpartnere og veldig mange som ville bli kjæreste med han. Senere kom det frem at han vokste opp i alkoholisert hjem og ble misbrukt og trolig aldri kommer til å kunne stole på noen, derfor holder han det "useriøst" med damene han treffer. Anonymkode: bdd46...498 1
Gjest Castielz Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei ,altså jeg har jo alltid tenkt at de fleste etterhvert finner seg en partner og stifter familie. Er selvsagt de som velger bort familie, men de ender alikevel opp med en partner. Det virker litt ensomt og trist bare, men hvis dere trives med det så Anonymkode: 97159...2a6 Misforstå meg rett, jeg er ikke av den typen mann som jeg beskrev i mitt tidligere innlegg. Men jeg skjønner godt hvorfor de foretrekker livsstilen de har. For min del var jeg heldig, og traff en faktastisk nydelig jente relativt tidlig, etter å ha vært uheldig med mye..ehm.."grums". Og jeg trives veldig!
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #9 Skrevet 21. desember 2015 Med mindre han ønsker barn så er det vel ikke sånn at det virkelig haster Anonymkode: c4dd0...808
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #10 Skrevet 21. desember 2015 Har vært borti en slik en selv. Drømmemann og deilig kjemi både sosialt og seksuelt, men det ble med sex over kort periode. Han, og mannen i ditt eksempel, er nok frivillig singel. Anonymkode: e3c23...73e
Gjest Franke Ann Skrevet 21. desember 2015 #11 Skrevet 21. desember 2015 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fundert litt på hvorfor en fyr i slutten av tredveårene (barnløs, aldri vært samboer) ikke evner å finne seg en dame å slå seg til ro med? Han er kjekk (sånn på den måten at de fleste kvinner finner han attraktiv), han har sosiale antenner, mange venner og stort nettverk. Han har vært singel i flere år.. Han dater masse, men det blir visst bare med sex. Anonymkode: 97159...2a6 Så lenge sex ikke er en mangelvare uansett, og han får egoet sitt tilfredsstilt på den måten, har han råd til å være kresen på hvem han involverer seg mer seriøst med. Spesielt gjelder dette dersom han ikke bærer på en drøm om å få barn. Man ofrer alltid noe for å involvere seg seriøst med noen - noe av friheten sin om ikke annet. Men man vil gjerne ofre minst mulig. "Passe sammen", tror jeg man kaller det.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #12 Skrevet 21. desember 2015 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo hende at han har sett skjebnen til kompisene sine og absolutt IKKE vil slå seg til ro. Det er ikke dermed sagt at hvis man er gift og har barn så er man lykkelig. Hvis han i tillegg kan ha sex med attraktive kvinner uten å måtte forplitke seg, så ser jeg ikke hvorfor han skal gidde. Dessuten finnes det utrolig mange osm føler seg ensomme, selv om de er i forhold. Kan hende han trives alene, og når han er ensom så har han kompiser evnt noen å knulle på. Anonymkode: c6dee...986 Hehe ja. Jeg har lest her inne på kvinneguiden at de damene disse mennene har sex med, visstnok er for stygge for dem, så da betyr jo det at han har sex med stygge damer i tilegg til å være "evig" singel.. 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har vel commitmentissues og mommyissues. Kanskje han for alt du vet har blitt misbrukt som barn og ikke klarer å føle seg ordentlig trygg på noen. Kjenner en på 39 som ingen skjønte hvorfor aldri fikk seg ordentlig kjæreste, for han hadde mange sexpartnere og veldig mange som ville bli kjæreste med han. Senere kom det frem at han vokste opp i alkoholisert hjem og ble misbrukt og trolig aldri kommer til å kunne stole på noen, derfor holder han det "useriøst" med damene han treffer. Anonymkode: bdd46...498 Uff :/ det er jo helt forferdelig å ha opplevd noe sånt.. jeg vet jo ikke bakgrunnen hans så godt, dette er en kompis av kjæresten min. Anonymkode: 97159...2a6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #13 Skrevet 21. desember 2015 26 minutter siden, Castielz skrev: Misforstå meg rett, jeg er ikke av den typen mann som jeg beskrev i mitt tidligere innlegg. Men jeg skjønner godt hvorfor de foretrekker livsstilen de har. For min del var jeg heldig, og traff en faktastisk nydelig jente relativt tidlig, etter å ha vært uheldig med mye..ehm.."grums". Og jeg trives veldig! Hmm, ok. Så det kan være han rett og slett bare har møtt "grums" som du kaller det? For hadde han møtt den rette (slik som du gjorde) så hadde han vel vært i et forhold kanskje.. Anonymkode: 97159...2a6
Gorgonzola Skrevet 21. desember 2015 #14 Skrevet 21. desember 2015 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fundert litt på hvorfor en fyr i slutten av tredveårene (barnløs, aldri vært samboer) ikke evner å finne seg en dame å slå seg til ro med? Han er kjekk (sånn på den måten at de fleste kvinner finner han attraktiv), han har sosiale antenner, mange venner og stort nettverk. Han har vært singel i flere år.. Han dater masse, men det blir visst bare med sex. Noen andre her inne som er frivillig single i den alderen? Hva tenker dere om fremtiden? Barn? Hvordan fungerer det når så og si nesten alle vennene dine selv har fått familie? Er det slik at man blir så kresen til slutt at ingen er bra nok lenger? (Med mindre de er Victoria's Secrets modell? ) Jeg har kjæreste selv, men vet innerst inne at jeg lett kunne blitt sammen med han om jeg var singel og han var interessert. (NEI, jeg er ikke forelsket i han, jeg bare observerer at han er en kjekk fyr som kan velge blant "øverste hylle" , men alikevel finner han liksom aldri noen). Anonymkode: 97159...2a6 Klassisk feminin tilnærming. Det har ikke slått deg at svaret kanskje er: "fordi han synes det er best å ha det sånn"???
Gjest Castielz Skrevet 21. desember 2015 #15 Skrevet 21. desember 2015 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm, ok. Så det kan være han rett og slett bare har møtt "grums" som du kaller det? For hadde han møtt den rette (slik som du gjorde) så hadde han vel vært i et forhold kanskje.. Anonymkode: 97159...2a6 Meget mulig, men kan og hende han rett og slett ikke ser poeng i forhold, som blir vanligere og vanligere blant folk i vesten i disse dager. Eneste måten å finne ut dette med 100% sikkerhet er å spørre ham
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #16 Skrevet 21. desember 2015 48 minutter siden, Gorgonzola skrev: Klassisk feminin tilnærming. Det har ikke slått deg at svaret kanskje er: "fordi han synes det er best å ha det sånn"??? Hehe, huff beklager så meget. Anonymkode: 97159...2a6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #17 Skrevet 21. desember 2015 34 minutter siden, Castielz skrev: Meget mulig, men kan og hende han rett og slett ikke ser poeng i forhold, som blir vanligere og vanligere blant folk i vesten i disse dager. Eneste måten å finne ut dette med 100% sikkerhet er å spørre ham Takk for innspill fullt mulig det.. vet han driver med nettdating, det er vel der han møter alle disse datene, men så blir det liksom aldri noe mer. Tviler på at det er han som blir avvist hver gang. Anonymkode: 97159...2a6
Marie90 Skrevet 22. desember 2015 #18 Skrevet 22. desember 2015 Vel, han vil kanskje ikke ha en familie? Og hvis man ikke vil ha barn og heller ikke bryr seg stort om å ha en "livsledsager" i alderdommen så er det ingen grunn til å endre status quo. Jeg forstår meg simpelthen ikke på mennesker som går utifra at alle vil ha et forhold, alltid. De fremstår veldig uselvstendige og usikre i mine øyne. Det er et mer interessant spørsmål å stille dersom du visste at han innerst inne ville finne den rette. I så fall kan det være mange ting. En venn av meg er i slutten av tredveårene - kjekk, sosialt oppegående, velutdannet, rik osv. Han dater flere seriøst men dropper dem når han ikke ser for seg at det kan bli noe mer, og det ser det ikke ut til at det blir. Han går etter gode 'prospekter', men som regel er det noe galt. Enten treffer han yngre kvinner som viser seg å ikke matche ham personlighetsmessig, naturlig nok. Går han etter jevnaldrende freaker han ut når det viser seg at de er for hyppe på barn. Han vil selv ha barn, men aldri "helt enda". Han har også en omgangskrets som er yngre enn ham selv, og det er klart at da dyttes man i andre retningen. Og nå har det nådd punktet der de fleste ser på ham som en Peter Pan, og kvinnene som kunne vært aktuelle kandidater trekker seg da unna, og du sitter ikke igjen med det beste utvalget - heller de som ser på ham som en god "meal ticket".
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #19 Skrevet 22. desember 2015 18 timer siden, Franke Ann skrev: Så lenge sex ikke er en mangelvare uansett, og han får egoet sitt tilfredsstilt på den måten, har han råd til å være kresen på hvem han involverer seg mer seriøst med. Spesielt gjelder dette dersom han ikke bærer på en drøm om å få barn. Man ofrer alltid noe for å involvere seg seriøst med noen - noe av friheten sin om ikke annet. Men man vil gjerne ofre minst mulig. "Passe sammen", tror jeg man kaller det. Nå er ikke jeg så attraktiv, men synes det er pes med kjæreste og det går jo ikke bare på friheten, men det at man må gi dama mye oppmerksomhet. Jeg blir utslitt med en gang, tror mange single menn er sånn og da er ikke det med forhold så lett. I hvert fall ikke et godt forhold for dama virker fort masete. Hun har jo heller ikke noen grunn til å være en superbra kjæreste når jeg ikke gidder å gi henne oppmerksomheten hun ønsker. Anonymkode: c4dd0...808
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #20 Skrevet 22. desember 2015 Kanskje han er polyamorøs. Veldig mange er det nå, det er en ny trend på en måte. Anonymkode: 256a6...6ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå