Gå til innhold

sove med blåshampoo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å gå fra svart til blond, så håret er naturligvis litt oransje noen plasser. Blåshampoo hjelper, men jeg lurer på om det sliter ekstremt mye på håret over tid? Har hørt om flere som har latt den virke over natta, vurderer å gjøre det samme, men høres jo litt risky ut. Noe slitt blir jo såklart håret gjennom en sånn prosess, og det går fint, skal klippe meg mye snart + at jeg kurer håret. Uansett, hvor mange timer burde man ha i blåshampoo?

Anonymkode: 08427...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ærlig talt vært mer bekymret for hodebunnen enn håret. Å sove med shampoo er å be om problemer! En kamerat av meg glemte (!) shampoo i håret noen timer av en eller annen grunn, og endte opp med store, væskende sår/eksem/utslett i hodebunnen. Han måtte barbere bort alt håret for å få behandlet sårene, og hadde psoriasis-liknende eksem i flere uker/måneder etterpå. 

Anonymkode: 60b7e...713

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ærlig talt vært mer bekymret for hodebunnen enn håret. Å sove med shampoo er å be om problemer! En kamerat av meg glemte (!) shampoo i håret noen timer av en eller annen grunn, og endte opp med store, væskende sår/eksem/utslett i hodebunnen. Han måtte barbere bort alt håret for å få behandlet sårene, og hadde psoriasis-liknende eksem i flere uker/måneder etterpå. 

Okei, NÅ fikk jeg angst. Regner med at det er noe litt annet med blåshampoo og at kompisen din var uheldig, men uansett... nå begynte det plutselig å klø masse i hodebunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha i min blåshampooi ca. 1 time uten noen problemer. Nå masserer jeg den ikke inn i hodebunnen, men unngår ikke hodebunnen heller. Tar på en pose over håret for å holde det fuktig så godt jeg kan.

Har ofte lurt på hvor mange timer det kan være i (håret mitt må ha minst 1 time med produkt for å i det hele tatt ha noe effekt) så om noen andre har flere svar hadde det vært fint. :)

* Teknisk sett er det en sølvshampoo, fra Cutrin, men det går vel ut på det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal det være annerledes med blåshampoo? Jeg tviler på at den er så mye mildere enn annen shampoo? Nesten heller tvert i mot.  

Shampoo er uansett fettløsende, og tørker ut huden over tid. Det er stor forskjell på å være harmløst når man er eksponert et par minutter, kontra å ha det i hår og hodebunn i flere timer. 

Dessuten anbefaler jeg å lese her, så får du enda en grunn til å være forsiktig: http://forum.doktoronline.no/topic/100506-blåshampo-for-blonde/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal det være annerledes med blåshampoo? Jeg tviler på at den er så mye mildere enn annen shampoo? Nesten heller tvert i mot.  

Shampoo er uansett fettløsende, og tørker ut huden over tid. Det er stor forskjell på å være harmløst når man er eksponert et par minutter, kontra å ha det i hår og hodebunn i flere timer. 

Dessuten anbefaler jeg å lese her, så får du enda en grunn til å være forsiktig: http://forum.doktoronline.no/topic/100506-blåshampo-for-blonde/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper i hvert fall det er noe annet med blåshampoo ettersom så mange lar det virke flere timer om gangen.. Frisøren min sa jeg skulle ha det i så lenge jeg orket, og mente 5 minutter var for pinglete. kjenner ingen som har skadet hodebunnen sin av det, men tviler jo ikke på at det er alt annet enn bra for både hud og hår!! Jeg skal i hvert fall ikke ta noe i selve bunnen fra nå av.. litt slitt hår tåler jeg, noe helsefarlig vil jeg holde meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blåsjampo er ikke særlig pleiende.Det verste som kan skje er nok at håret føles veldig tørt og at det kanskje får et litt blåaktig skjær (min erfaring).

Har selv kuttet ut blåsjampo til fordel for denne kuren som jeg synes funker mye bedre (den er blålilla i fargen) og skal virke i 3.minutter,jeg lar den gjerne virke mer:

http://www.nordicfeel.no/!9490de71-a36a-4e5a-992b-6c96b8ce5a2b/harpleie/treatment/harmaske/revlon-nutri-color-creme-9507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...