Gå til innhold

Føler meg eldre enn andre på min alder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er 26 år, har samboer, ferdig utdannet, fast jobb, eier bolig osv. Alle barndomsvennene mine er single, "lever livet" i Oslo og har ingen planer om å slå seg til ro på mange år. 

Jeg og samboer planlegger nå å prøve å få barn neste år. Da er jeg 27, og føler meg absolutt ikke for ung selv om vennene mine synes det. 

Noen andre som har opplevd lignende? Det er fryktelig vanskelig  å finne jevngamle i samme livssituasjon, og jeg jobber kun med folk over 40. 

Noen tips?

Anonymkode: 32c60...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk akkurat samme følelsen som deg når venninne gjengen ble samlet for et par dager siden... De er single (flere jomfru i en alder av 25) og studerer ennå. 

Jeg er ferdig utdannet, fast jobb, godt og nå gravid med første. Jeg er også 25. Jeg føler at det er på tide med barn nå, har vært med min mann i flere år (han er 32) og vi føler oss klar for det steget. 

Ble satt ut av hvordan jentegjengen snakket... Følte meg direkte utenfor, hvor tema fremdeles var gutter, flørting, "hva tror dere han mener med"-setninger osv. 

Følte meg gammel, og at de var rundt 17 år. :( Andre venner jeg har fått i voksen alder gjennom universitetet er typ på samme sted som meg.

Anonymkode: c56ef...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 26-åring var jeg gift, hadde to barn, og bodde i nybygd hus. Gjett om jeg følte meg eldre enn singelvenninnene mine! Følte meg så gammel at jeg hadde behov for å bli yngre igjen: få bort kjerringmentaliteten min. Jeg begynte å trene, drive med diverse idrett, kle meg mer up to date. Så tok jeg et studieår på universitetet, og der fikk jeg venninner som var ti år yngre enn meg. Joda, så merket jeg den markante forsjellen mellom meg og dem, men den forskjellen merket ikke de (i følge dem selv). Etterhvert ble jeg yngre til sinns, og kjerringmentaliteten hadde helt sluppet taket. I dag er jeg 31, men folk rundt meg sier at jeg ser mye yngre ut, og det er nok takket være stilforandringen min. Så mitt tips til deg: Ikke bli kjerring bare fordi du har mann og barn og hus. Vi blir alle eldre, men jeg nekter i hvert fall å bli gammel før tiden;-)  

Anonymkode: 80316...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Tror gjennomsnittet for førstegangsfødende kvinner i Norge er 26år, så du er ikke spesielt ung sånn..Jeg var i samme alder selv og har også alltid følt meg mye eldre, helt fra jeg var liten, og hatt og har nære venner som er vesentlig eldre enn megselv. Velger å se på det sånn at noen av oss er født med en "gammel sjel". Tror kanskje også at vi har lettere for å bli eldre ettersom vi alltid har følt oss litt gammel..? Dummeste jeg leser/hører er folk som er bikka 30 og hver bursdag går å refererer til at de er "18 til sinns".. Hvem vil være 18år hele livet? Ikke meg iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...