Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere når det blir kø? Jeg blir så fort stressa og vurderer å slutte.. 

Anonymkode: db549...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri jobbet i en kasse, men jeg har jobbet med et kasseapparat ved flere anledninger. Etter noen måneder lærte jeg meg å gi faen å ta alt med ro. Folk er vant til å stå i kø og det er ikke min skyld at sjefen ikke ansatte flere.

Skrevet

Bare hold hodet kaldt og smil.  Jeg jobbet i butikk i tenårene. I de verste køene sang jeg og danset. Gjett om kundene ble i godt humør da 😄

Skrevet

Jeg er gutt/mann så passer dårlig å danse.... Haha 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gutt/mann så passer dårlig å danse.... Haha 

En dansede kassemann ville i hvert fall fått meg i godt humør :)

Anonymkode: ad4ec...e6e

• Liker 5
Skrevet

"Dette går ikke noe fortere selv om jeg stresser", og så har jeg koblet ut hodet og bare fortsatt med mitt. Det eneste jeg kan gjøre for å dempe køen er uansett å gjøre jobben min og å gjøre den skikkelig. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Ananas. skrev:

"Dette går ikke noe fortere selv om jeg stresser", og så har jeg koblet ut hodet og bare fortsatt med mitt. Det eneste jeg kan gjøre for å dempe køen er uansett å gjøre jobben min og å gjøre den skikkelig. 

Jeg føler alle driver å glaner når det blir kø....

TS

Skrevet

Jeg stresser fortsatt når det er mye kø, men jeg har fire forskjellige kasser å holde styr på, hvorav en tar ufattelig lang tid pr kunde, så når det er mye så hoper det seg litt opp. 
Om du bare har en kasse å styre med er det bare å roe ned. De fleste forstår at du ikke får jobbet fortere en du gjør, og går de sin vei, så hadde de i utgangspunktet ikke tid til å handle allikevel. 

Anonymkode: 80617...4b5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS

Noen gjør det, men hva så? Jeg ser på neste kunde, smiler og sier hei, og så ser jeg på skjermen og det jeg driver med frem til betalingen. At de glaner har ingenting å si, det er rett og slett ikke så mye å se på når man står i kø.. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stresser fortsatt når det er mye kø, men jeg har fire forskjellige kasser å holde styr på, hvorav en tar ufattelig lang tid pr kunde, så når det er mye så hoper det seg litt opp. 
Om du bare har en kasse å styre med er det bare å roe ned. De fleste forstår at du ikke får jobbet fortere en du gjør, og går de sin vei, så hadde de i utgangspunktet ikke tid til å handle allikevel. 

Anonymkode: 80617...4b5

Problemet er ikke at jeg ikke jobber fort nok, men det at alle står å venter på meg når det er kø..

Skrevet
2 minutter siden, Ananas. skrev:

Noen gjør det, men hva så? Jeg ser på neste kunde, smiler og sier hei, og så ser jeg på skjermen og det jeg driver med frem til betalingen. At de glaner har ingenting å si, det er rett og slett ikke så mye å se på når man står i kø.. 

Jeg vet ikke helt å forklare det... Åsså når det er kjentfolk i køa blir jeg enda mer stressa, ford...føler at dem kjenner deg - også ser dem på meg. 

Det er denne oppmerksomheten man får når man er i kassa....

Skrevet

Jeg tenker at voksne har godt av å stå litt i kø, alt må ikke skje på en gang.

Anonymkode: 2bd10...b4f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan takler dere når det blir kø? Jeg blir så fort stressa og vurderer å slutte.. 

Jeg jobber også i butikk. Jeg takler det bra føler jeg. Men kan du ikke fortelle litt hvordan det er for deg?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Freshmatters skrev:

Jeg jobber også i butikk. Jeg takler det bra føler jeg. Men kan du ikke fortelle litt hvordan det er for deg?

Ok, når det er kø: ---> Jeg blir stresset over at det er mye folk som venter ->  Jeg blir stresser oppmerksomheten jeg får ved at andre glor -> som konsekvens: Så begynner jeg å skjelve og blir selvopptatt. 

TS

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

DET må du ikke tenke på! Jeg kan finne på å "glane" på kassapersonen, men ikke på selve personen eller hva personen gjør (biper inn varer), jeg bare fester blikket på den eneste i rommet som nesten garantert ikke vil se tilbake på meg (før det er min tur). Jeg ser eller tenker ikke på noe spesielt når jeg ser på personen, jeg bare ser for å ha blikket et sted. Det har nemlig tendenser til å feste seg til mennesker - eller kondomene. Jeg foretrekker kassapersonen... 

Anonymkode: 178fb...1e1

• Liker 2
Skrevet

Ofte er ting lettere sagt enn gjort .. :/

Jeg har lært meg å bli rolig når det er stressende situasjoner, fordi jeg vet at jeg mister litt kontroll hvis jeg lar meg suge ned i stresset. Derfor holder jeg meg rolig og fokuserer på en og en kunde, selv om jeg har blikk over de andre i kø. Jeg smiler, sier hei, prater litt med dem mens jeg skanner varer og har oversikt. Har aldri, på de ti årene i butikk/restaurant mm., opplevd noen som har vært sure pga kø, de har mer forståelse for at det ikke er gøy for meg og at jeg jobber så raskt jeg kan.

Anonymkode: abd9a...57f

Gjest Raindrops
Skrevet

Tror egentlig du bare har godt av å prøve å komme over dette, og med det fortsette i jobben. Fokuser på jobben og kunden som er rett foran deg. Du blir vant til det.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

DET må du ikke tenke på! Jeg kan finne på å "glane" på kassapersonen, men ikke på selve personen eller hva personen gjør (biper inn varer), jeg bare fester blikket på den eneste i rommet som nesten garantert ikke vil se tilbake på meg (før det er min tur). Jeg ser eller tenker ikke på noe spesielt når jeg ser på personen, jeg bare ser for å ha blikket et sted. Det har nemlig tendenser til å feste seg til mennesker - eller kondomene. Jeg foretrekker kassapersonen... 

Anonymkode: 178fb...1e1

Fint innlegg! Skal tenke på dette.

-TS

Skrevet
1 time siden, Raindrops skrev:

Tror egentlig du bare har godt av å prøve å komme over dette, og med det fortsette i jobben. Fokuser på jobben og kunden som er rett foran deg. Du blir vant til det.

Skal prøve på dette.

Lett å føle at man blir vurdert, å det er det som plager meg..

Skrevet

Jeg jobber også i butikk. Ble superstressa i starten, spesielt da jeg ikke kunne kodene osv. Etter hvert lærte jeg meg jo kodene, men ble fortsatt stressa da det var kø.

Løsningen min ble som følger: da jeg sitter i kassa og det er en heftig kø, ser jeg ikke på de som står i køa. Da får jeg blikkontakt, ser at alle ser på meg, kanskje ser jeg noen jeg kjenner, og blir litt stressa av det. Nei, jeg ser rett og slett bare på varene jeg scanner, så på skjermen, så ser jeg på neste kunde i køa og sier hei, og fortsetter. Og på den måten slipper jeg å føle meg så beglodd, for ja - man blir faktisk beglodd til en viss grad, det er du ikke alene om!

Og hvis problemet ditt ikke bare er det at folk ser på deg, men også at de "venter" på deg, har jeg en ting å si: Jeg lot meg stresse av det samme. Men - ikke tenk på den måten! Absolutt alle er vant til å stå i kø, og sånn er det på alle (!) butikker. Hvis du tenker på at de er lei av å vente, bare tenk at du ikke kan gjøre noe med det. For den eneste jobbe du har, er å scanne varene - og det regner jeg med du gjør i et OK tempo. Med andre ord, det er ingenting annet du kan gjøre med køa enn å f.eks. tilkalle flere til kassa. Kan faktisk ikke gå noe fortere, da man skanner varene i et vanlig tempo. Dessuten er eet oftest kundene som somler noe voldsomt med pengene og bruker evigheter på å få betalt.

Og det beste av alt er at keg med tiden har gått fra å jobbe i et heftig tempo i kassa til å ta det mer med ro. Hvis jeg skal sitte et par timer i kassa, kan jeg ikke skanne varene som en tulling uten å bli utslitt. Jeg har lært meg å gjøre det i et moderat tempo, uten å tenke på at noen "kanskje syntes jeg er treg", for jeg skal selv ha energi både senere i, og etter arbeidsdagen.

ville ikke tenkt mer på det om jeg var deg! Skann varene, la de betale, si hei til neste kunde uten å studere hele køa, skann varene, si hei til neste kunde - og mer kan du faktisk ikke gjøre! Alle er vant til å stå i kø, det fjør man overalt, selv om vi hater det.

Anonymkode: 87216...fcf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...