elflinks Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Vi er fremdeles unge, men da vi giftet oss hadde vi ikke noe egentlig budsjett. Begge har jobbet mye, så vi hadde allerede alt av møbler og et flott hus som vi ønsker å bli gamle i. Dermed betalte familien vår for bryllupet, da det ikke var noe annet vi ønsket oss. Resultatet av dette var at vi hade gaver til gjestene, fri bar og tre-retters, pluss nattmat, til alle gjestene. I ettertid har en del av mine venninner sagt at det var dårlig gjort av oss (vi var de første i vår vennekrets som giftet oss) å ha dette oppstyret rundt bryllupet vårt, da de ikke har råd til dette. Jeg syns dette er skikkelig individuelt, og at vi gjorde det som var riktig for oss... Har venninnene mine rett..?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Nei, dette er skikkelig individuelt. Anonymkode: ab447...f5a
ajarRun Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Nei, de er smålig. Finn deg nye venner. Fri bar er en selvfølge i et bryllup og en tre-retters er ikke akkurat noe spesielt. Nattmat er også en selvfølge, og det var vell noe enkelt?
Anglofil Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 (endret) Nei, jeg tenker at dette er en tåpelig ting å klage over. Mvh Yvonne Endret 21. desember 2015 av Yvonne
Gjest Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Dette høres ut som misunnelse fra venninnene dine. Vil de gjøre det samme, kan de vente med å gifte seg til de har råd til å ha det bryllupet de ønsker seg. Med det sagt synes jeg forøvrig ikke at det nødvendigvis er de dyreste bryllupene som er de vakreste og mest minneverdige.
Gjest Sisti Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 Høres jo ut som et helt normalt bryllup? Dårlig gjort av dem å klage.
elflinks Skrevet 21. desember 2015 Forfatter #7 Skrevet 21. desember 2015 (endret) Det var så hyggelig å høre, for jeg var ikke ute etter å ha rett, men syns det var trist at noen syns det var snobbete av oss, da vi egentlig valgte å ønske oss et stort bryllup for at alle vi er glade i skulle ha en kjempefin dag. Nattmaten var enkel, ja, men jeg tror noen reagerte på at vi hadde kokker og servitører fra klokken 14.30 til klokken 2.30. Vi selv syntes at det ble en kjempefin dag, og for oss var god mat og god vin en selvfølge, nettopp fordi at de vi er glade i skulle ha en super dag sammen med oss. Vi er selvfølgelig takknemmelige for at vi kunne arrangere en slik dag, men jeg blir veldig lei meg og trist for at mange av mine venninner føler at bryllupet, som vi brukte mange måneder på å planlegge, var ufølsomt ovenfor dem. Endret 21. desember 2015 av elflinks
stan Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 Det hørtes ut som et flott bryllup. Du kan jo si til venninnen at det er mulig å holde bryllup uten å bruke veldig mye penger på det. Et vennepar giftet seg for endel år siden, de inviterte veldig mange og isteden for tradisjonell gaveliste var gavene de ønsket seg ulike oppdrag og tjenester under bryllupet. Hele venneflokken tok dette på alvor og stilte opp på ulikt vis og gav av vår tid isteden for penger. Noen pyntet, andre lagde mat, noen serverte og de aller fleste ryddet når brudeparet hadde dratt. Jeg var godt kjent med lokalet og tok ansvaret for oppvasken etter drøyt hundre gjester Det ble et veldig flott bryllup
elflinks Skrevet 21. desember 2015 Forfatter #9 Skrevet 21. desember 2015 17 minutter siden, suspiria skrev: Dette høres ut som misunnelse fra venninnene dine. Vil de gjøre det samme, kan de vente med å gifte seg til de har råd til å ha det bryllupet de ønsker seg. Med det sagt synes jeg forøvrig ikke at det nødvendigvis er de dyreste bryllupene som er de vakreste og mest minneverdige. For at ingen skal misforstå, vårt bryllup var ikke "luksuriøst". Vi brukte penger på at alle vi brydde oss om skulle få komme, og at de skulle få god mat og drikke, og en god opplevelse. Vi har begge store familier, og mange venner, så dette kostet noe, men både vi og våre familier syntes at det var verdt det. Vi kunne ha ønsket oss dyrt sølvtøy og krystall, men det er ikke det som er viktig for oss. Vi var enige med deg, suspiria, de dyreste bryllupene er ikke alltid de mest minneverdige, men vi og våre foreldre investerete en del i at dagen vår skulle bli fin, både for oss og for alle vi er glade i, og jeg syns det var trist at det ble sett på som en feil av venninner jeg tidligere hadde sett på som veldig nære.
Søgni Skrevet 22. desember 2015 #10 Skrevet 22. desember 2015 Synes det er dumt sagt av venninnene dine. Når jeg tenker tilbake på hvilke bryllupsfester jeg har trivdes best i, så er ikke nødvendigvis de typisk "synlig romslig budsjett"-festene de beste eller de typiske "budsjettbryllupene" de dårligste. Det alle festene jeg som gjest har trivdes i har til felles, er at brudeparet har tatt rollen som vertskap på alvor. Dette kan man gjøre på vidt ulike måter! Bare for å presisere det, så er ikke dette ment som et stikk, TS. Det høres ut som dere arrangerte et fint bryllup, men synes bare at venninnene dine har fokus på helt feil ting når de først skal sammenligne.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #11 Skrevet 22. desember 2015 14 timer siden, elflinks skrev: Det var så hyggelig å høre, for jeg var ikke ute etter å ha rett, men syns det var trist at noen syns det var snobbete av oss, da vi egentlig valgte å ønske oss et stort bryllup for at alle vi er glade i skulle ha en kjempefin dag. Nattmaten var enkel, ja, men jeg tror noen reagerte på at vi hadde kokker og servitører fra klokken 14.30 til klokken 2.30. Vi selv syntes at det ble en kjempefin dag, og for oss var god mat og god vin en selvfølge, nettopp fordi at de vi er glade i skulle ha en super dag sammen med oss. Vi er selvfølgelig takknemmelige for at vi kunne arrangere en slik dag, men jeg blir veldig lei meg og trist for at mange av mine venninner føler at bryllupet, som vi brukte mange måneder på å planlegge, var ufølsomt ovenfor dem. Du skal ikke engang tenke på det! Deres bryllup handlet om deg og partneren din, ikke venninnene dine? For en merkelig fokus de har? Ser de på feiring av kjærlighet som en konkurranse? Skal den ene måtte overgå den andre? Stakkars mennesker! Jeg synes det høres ut som en fantastisk feiring ogs ynes at alle inviterte var heldige som fikk være med. Anonymkode: 5b2a3...681
Gjest O.G. Skrevet 22. desember 2015 #12 Skrevet 22. desember 2015 Voksne folk som har penger selv lar familien betale....
elflinks Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #13 Skrevet 22. desember 2015 (endret) 1 time siden, O.G. skrev: Voksne folk som har penger selv lar familien betale.... 1 time siden, O.G. skrev: Voksne folk som har penger selv lar familien betale.... Oi.. Her var det lite konstruktivt og mye surt? Vi tenkte at det var koseligere at hele familien vår fikk samles enn å få store pengegaver av familiene våre. Ser ikke helt problemet ? Endret 22. desember 2015 av elflinks
Sinsiew Skrevet 22. desember 2015 #14 Skrevet 22. desember 2015 6 timer siden, O.G. skrev: Voksne folk som har penger selv lar familien betale.... Er det noe problem om familien sa de ville det?
Gjest Evans Skrevet 25. desember 2015 #15 Skrevet 25. desember 2015 Hvis Kari gifter seg på et gods må nestemann gjøre det også? Jeg tror du vet svaret godt selv her TS.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #16 Skrevet 25. desember 2015 Synes det er merkelig at voksne folk klager over at venner har bryllup som er flottere enn de selv har råd til. Er du sikker på at du ikke misforstod? Av og til kan en gi kompliment på en klossete måte så en høres bitter-misunnelig ut selv om de bare beundrer hva dere har arrangert og skulle ønske de også kunne hatt råd til noe tilsvarende. Det er ikke alltid de mener bokstavelig "dårlig gjort" selv om de bruker de ordene. Anonymkode: 0dae6...5d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå