AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Jeg har vært sykemeldt i rett over 4 uker, hvor sykemeldingen min gikk ut på fredag. Jeg skal til legen min rett før jul, for å finne ut hvordan ting blir over nyttår. Jeg regner med at jeg kommer ut igjen med en delvis sykemelding. Fordi jeg er lærer har jeg ikke ferie i julen, men avspassering. Jeg er klar over at jeg ikke har krav på å "ta igjen" ferie dersom jeg er sykemeldt gjennom julen. Det jeg lurer på er om det vil være noen forskjell på om jeg et sykemeldt gjennom julen, helt eller delvis, eller om jeg er friskmeldt gjennom julen og blir sykemeldt igjen over nyttår? Da tenker jeg på bl.a. økonomisk, rettigheter hos NAV o.l.? Jeg er engstelig for å tråkke feil, og havne i ei mølle som jeg kunne unngått om ting ble gjort riktig i første omgang. Anonymkode: b81c0...fcf
MapleSirup Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Det eneste rette er å være sykemeldt. Du skal ikke friskmeldes når du er syk. Da løper blant annet ny arbeidsgiverperiode. Det er ikke riktig . 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 17 minutter siden, MapleSirup skrev: Det eneste rette er å være sykemeldt. Du skal ikke friskmeldes når du er syk. Da løper blant annet ny arbeidsgiverperiode. Det er ikke riktig . Takk for svar. Forstår jeg deg rett når det da et arbeidsgiver som "får svi" dersom jeg blir friskmeldt i jula og så sykemeldt over nyttår? Per i dag et dette hypotetisk, men jeg liker å vite hvilke konsekvenser ulike ting får. Er det noe jeg må se opp for som arbeidstaker/sykemeldt her? Eller er det arbeidarbeidsgiver og sykemelder som har ting å passe på? Anonymkode: b81c0...fcf
MapleSirup Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Forstår jeg deg rett når det da et arbeidsgiver som "får svi" dersom jeg blir friskmeldt i jula og så sykemeldt over nyttår? Per i dag et dette hypotetisk, men jeg liker å vite hvilke konsekvenser ulike ting får. Er det noe jeg må se opp for som arbeidstaker/sykemeldt her? Eller er det arbeidarbeidsgiver og sykemelder som har ting å passe på? Anonymkode: b81c0...fcf Ja, arbeidsgiver får svi. Men det er også rett å være syk om du ikke kan jobbe uavhengig av ferie og avspasering. Du trenger ikke foreta deg noe spesielt på egenhånd Bare send inn del C og D til arbeidsgiver med en gang du får dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå