AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Her i huset har valpen (6mnd) fått lov til å være overalt i sofa. Uten problemer. Vi er to stykk i husstanden. Valpen liker ofte å ligge nærme oss, samtidig som den vil ha fred. Mannen min er fæl til å gå og kose på valpen når den sover, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sagt at den bør få fred. Valpen er min, fordi mannen ikke gjør og kommer ikke til å gjøre noe med den uansett. Her om dagen fikk vi besøk. Valpen var litt redd besøketog nærmet seg ikke sofaen besøket lå i. Så den hoppet i den sofaen jeg og mannen min satt i. Valpen la seg bak mannen min. Når min mann snudde seg for å kose med valpen begynte den å knurre. Jeg er veldig for positiv oppdragelse, men da ble jeg faktisk litt skremt og beordret hunden ned fra sofaen, selv om den ikke kan noe ned kommando... Jeg er sjokkert egentlig. Har begynt å merke på kroppsspråket at det er mye den ikke er ok med og jeg prøver å unngå slike situasjoner, men ikke alltid like enkelt i tillegg til at mannen min ikke hører på meg. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler ikkedette var en typisk forsvar av plass situasjon, da det var vi som satt der først. Valpen har ikke smerter, har vært hos dyrlegen og sjekket. Anonymkode: 28911...0d7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Dette er dessuten en stor rase, og den blir fort 45 kg som voksen Anonymkode: 28911...0d7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Nå aner jeg ikke hvorfor den gjorde det, men kanskje den er dritt lei av å aldri få fred når den er i sofaen, dere burde kanskje la den få sin egen plass der den kan ligge å sove i fred uten at noen koser med han. Mannen må la hunden få fred når den sover! Dessuten så skal du aldri korrigere en hund som knurrer. Anonymkode: 1cbbb...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Hvordan knurrer han forresten? Min knurrer også - ofte, ikke for å gi en advarsel men for og få oppmerksomhet. Han ligger å knurrer ved siden av meg i påvente av at jeg skal gi han oppmerksomhet. Anonymkode: 1cbbb...bd3
Tabris Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Jeg ville begynt å respektere hundens grenser, dvs at din mann må gjøre det. Lær den "Gå ned" på en positiv måte - dvs gi den godbit når den hopper ned. Ikke vær streng eller lemp hunden ned fysisk. Hvis mannen ikke hører på deg, kan dere gå på kurs sammen? Så kanskje han vil høre på instruktøren om ikke annet. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå aner jeg ikke hvorfor den gjorde det, men kanskje den er dritt lei av å aldri få fred når den er i sofaen, dere burde kanskje la den få sin egen plass der den kan ligge å sove i fred uten at noen koser med han. Mannen må la hunden få fred når den sover! Dessuten så skal du aldri korrigere en hund som knurrer. Anonymkode: 1cbbb...bd3 Hunden har en egen plass, men den vil aldri ligge der. Det er et åpent tøybur (har aldri hunden i bur) med en god myk seng inni. Det er bare en veldig sjelden gang den har lagt seg inn der, selv om vi prøver å belønne når den er der. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan knurrer han forresten? Min knurrer også - ofte, ikke for å gi en advarsel men for og få oppmerksomhet. Han ligger å knurrer ved siden av meg i påvente av at jeg skal gi han oppmerksomhet. Anonymkode: 1cbbb...bd3 Den knurrer aldri, så vil ikke tro dette er oppmerksomhets knurring. 41 minutter siden, Tabris skrev: Jeg ville begynt å respektere hundens grenser, dvs at din mann må gjøre det. Lær den "Gå ned" på en positiv måte - dvs gi den godbit når den hopper ned. Ikke vær streng eller lemp hunden ned fysisk. Hvis mannen ikke hører på deg, kan dere gå på kurs sammen? Så kanskje han vil høre på instruktøren om ikke annet. Mannen min nekter å gå på kurs. Vi bor langt vekke fra byen, så i høst har jeg kjørt 1,5 t hver vei på valpekurs. Men når jeg foreslo å gå på et helgekurs, så ville han ikke. Anonymkode: 28911...0d7
Tabris Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 Du er nødt til å prate med ham. Gi ham evt en lenke på nett til en artikkel som forklarer viktigheten av dette og hva konsekvensene kan være hvis han fortsetter slik han gjør.
Bridon Skrevet 26. desember 2015 #8 Skrevet 26. desember 2015 Møtte en mann for noen år siden som hadde noen meget veloppdratte og harmoniske hunder. Jeg spurte han om han hadde noen råd å gi meg ang hundetrening. Joda det hadde han." Sørg for å oppdra samboer/ektefelle og barna dine først. Når alle er enige om hvordan hunden skal behandles kan dere skaffe dere hund." 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå