Gå til innhold

Usikker på venninen til en crush

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en uke siden traff jeg en jente som jeg kun kjenner litt. La oss kalle henne Sara. Jeg hadde solgt henne en bok i forbindelse med studier hun skulle ta, som jeg allerede hadde hatt. Jeg traff henne på et treningssenter så jeg var ikke sikker på om jeg skulle hilse på henne eller ikke. Hverken jeg eller hun hilste på hverandre. Men blikkene våres møttes opptil flere ganger, der begge dvelte lengre enn det som jeg vil anse som vanlig. Så jeg antar begge kjente hverandre igjen. Da hun så meg stikke fra treningssenteret skyndte hun seg etter meg.

Jeg har vært/er fremdeles betatt av en venninne av henne som hun bor sammen med nå. La oss kalle hene for Trine. Det vet hun ettersom hun har sett meg og Trine flørte med hverandre. Vi har ikke kontakt lengre, men pga. hun flyttett ble forbindelsen brutt. Jeg har henne ikke på FB, men har hatt litt kontakt over FB. Jeg tror at hun kanskje fortsatt er interessert,men kan ikke si det sikkert. Derfor ble jeg usikker på hvorfor Sara oppførte seg sånn. Hvordan skal man tolke disse blikkene? Jeg tror ikke Sara er interessert i meg. Men at kanskje hun ønsker å hjelpe Trine?

Dette ble en rotete tråd. Hva bør jeg gjøre? Tankene om denne jenta har svirret rundt i hodet mitt for lenge. Har vurdett å ta kontakt med henne, men har henne ikke på FB og jeg er litt redd for å virke desperat, siden jeg ikke har henne på FB.

Anonymkode: 10451...3a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som at hun ("Sara") bare glodde fordi hun visste hvem du var men kanskje ikke helt greide å plassere deg.

Og at du har litt kontakt med en jente ("Trine") på facebook men ikke er venn med henne på facebook burde vel egentlig si sitt.
Jeg tror ingen av jentene er interessert i deg, men at "Trine" kanskje velger å være høflig å svare deg når du skriver til henne sporadisk.

Hvis du er oppriktig interessert i Trine bør du ta steget å fortelle henne det helt åpent og ærlig, og spørre om hun kunne tenke seg å bli bedre kjent med deg, sier hun ja så adder du henne som venn/adder hun deg som venn, og dere kan avtale en date eller måte å treffes på. Det er bare tull og bortkastet tid både det å dvele på om hun er interessert eller ikke, og det å småprate om alt og ingenting men aldri komme til poenget, som er at du liker henne og vil bli bedre kjent/date henne. Jenter liker menn som tør å være åpne med tanker og følelser, og det er ikke noe desperat med det med mindre du ikke tar nei for et nei, eller skriver til hun ofte uten å være mann nok til å be hun ut.

Anonymkode: 2009f...0bf

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som at hun ("Sara") bare glodde fordi hun visste hvem du var men kanskje ikke helt greide å plassere deg.

Og at du har litt kontakt med en jente ("Trine") på facebook men ikke er venn med henne på facebook burde vel egentlig si sitt.
Jeg tror ingen av jentene er interessert i deg, men at "Trine" kanskje velger å være høflig å svare deg når du skriver til henne sporadisk.

Hvis du er oppriktig interessert i Trine bør du ta steget å fortelle henne det helt åpent og ærlig, og spørre om hun kunne tenke seg å bli bedre kjent med deg, sier hun ja så adder du henne som venn/adder hun deg som venn, og dere kan avtale en date eller måte å treffes på. Det er bare tull og bortkastet tid både det å dvele på om hun er interessert eller ikke, og det å småprate om alt og ingenting men aldri komme til poenget, som er at du liker henne og vil bli bedre kjent/date henne. Jenter liker menn som tør å være åpne med tanker og følelser, og det er ikke noe desperat med det med mindre du ikke tar nei for et nei, eller skriver til hun ofte uten å være mann nok til å be hun ut.

Ts her. Er ganske sikker på at Sara viste hvem jeg var. Synes det var ganske rart å dvele blikket så lenge. Burde jeg kanskje unskylde meg å si "beklager at jeg ikke hilste på deg da jeg traff deg på treningssenteret i forrige uke. Husket ansiktet ditt, men ikke hva du heter" altså skrive det til henne. Å bare si st det ikke var meningen å virke overlegen.

Burde kanskje ta kontakt med Trine for å få skværet oppi disse følelsene. Må bare finne på noe å skrive. Har hatt mest kontakt med henne face-to-face.

Skrevet

Slutt å bruk ordet "crush", så ordner det seg sikkert. 

Anonymkode: 32393...63b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes det var ganske rart å dvele blikket så lenge. Burde jeg kanskje unskylde meg å si "beklager at jeg ikke hilste på deg da jeg traff deg på treningssenteret i forrige uke. Husket ansiktet ditt, men ikke hva du heter" altså skrive det til henne. Å bare si st det ikke var meningen å virke overlegen.

Burde kanskje ta kontakt med Trine for å få skværet oppi disse følelsene. Må bare finne på noe å skrive. Har hatt mest kontakt med henne face-to-face.

Nei det burde du overhodet ikke! Du kjenner henne jo ikke! Du virker veldig nervøs og opptatt av at andre skal syntes du har etikette, men du trenger ikke å unnskylde deg for å hilse på en du ikke kjenner, og å kontakte henne på facebook når du ikke engang har venninden hennes på facebook blir bare creepy, og gir VELDIG feil signaler (som at du er hodestups forelsket i henne, og ikke interessert i Trine i det hele tatt siden du bryr deg mer om venninden)
Hvis du jevnlig møter Trine face-to-face så syns jeg du heller kan vente med å snakke med henne(Trine, for Sara skal du ikke snakke med, det er seriøst creepy å ta kontakt bare fordi du syns det var rart at dere så på hverandre og du vil beklage deg for å ikke si hei, når du ikke kjenner hu!) til dere ses, og i en god samtale da si at "Du, jeg har alltid hatt sansen for deg jeg - hvorfor er vi ikke facebook venner? Lyst til å finne på noe sammen en dag eller?" - eller om du ikke tror du kommer itl å møte hun på mange måneder og du føler at du virkelig vil ha henne (ikke hvis du bare er nysgjerrig eller tror du vil ha henne) så kan du skrive til hun på facebook det jeg sa i forrige kommentar, at du gjerne vil bli kjent med henne og be henne ut på en date og at hun gjerne får legge deg til som venn hvis hun er interessert.

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

for å ikke hilse på en du kjenner* (skal det stå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...