AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Jeg har vurdert en hund nummer 2. Jeg har en papillon fra før. Det jeg er på utgikk etter er en stor hund, en kjempestor hund. Jeg tenker på Newfoundlander og Berner Sennen. Siste nevnte lever ikke lenge har jeg hørt. Ønsker en hund som ikke krever mye mosjon. Mentaltrening går greit. En som ikke trenger stor plass. Anonymkode: ddbf9...f38
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Spøker du? Du vil ha en diger hund men den må ikke trenge stor plass eller mye mosjon? Anonymkode: 9ad09...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Spøker du? Du vil ha en diger hund men den må ikke trenge stor plass eller mye mosjon? Anonymkode: 9ad09...2dc Ikke alle store hunder som krever stor plass. Altså må ha stor hage f.eks. Og ikke alle store hunder krever mye mosjon. Det er ikke størrelsen det går på. ts Anonymkode: ddbf9...f38 1
Tabris Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Hva legger du i "ikke mye mosjon". Hvor mye mosjon kommer du til å gi hunden, og hva slags? Og hva slags, og hvor mye, mental trening ser du for deg?
Jerry Lee Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vurdert en hund nummer 2. Jeg har en papillon fra før. Det jeg er på utgikk etter er en stor hund, en kjempestor hund. Jeg tenker på Newfoundlander og Berner Sennen. Siste nevnte lever ikke lenge har jeg hørt. Ønsker en hund som ikke krever mye mosjon. Mentaltrening går greit. En som ikke trenger stor plass. Anonymkode: ddbf9...f38 Anbefaler den store dansken. Kjempeschwær...men trenger ikke (og skal ikke ha) hard mosjon. Den kan gå fint å ha i f.eks en liten hybel og ditto blokkleilighet. Det store minuset er som med alle store hunder...De blir ikke gamle. 😢 Plusset er at de er rolige og barnekjære. Det samme med irsk og skotsk ulvehund. Og DE vil gi livet sitt for å forsvare "flokken"sin. Spesielt barna. ☺
Jerry Lee Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Spøker du? Du vil ha en diger hund men den må ikke trenge stor plass eller mye mosjon? Anonymkode: 9ad09...2dc Store Dansken er nettopp en slik hund. Men god mentaltrening må den selvfølgelig få. ☺
Kvinnenmedmann Skrevet 23. desember 2015 #7 Skrevet 23. desember 2015 Bordeaux Dogge, mest kjent i Norge med Tom Hanks, Turner and Hooch. men du må takle snorking, sikling og ja røyting men absolutt en stor hund., Vår er 11 mnd gammel, veier 61 kg, og er 64 cm høy
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #8 Skrevet 23. desember 2015 Leonberger? krever kanskje litt mer mosjon enn du hadde tenkt, men er en helt fantastisk rase Anonymkode: 50dcf...439
Gjest O.G. Skrevet 23. desember 2015 #9 Skrevet 23. desember 2015 Den 12/21/2015 at 12.41, AnonymBruker skrev: Jeg har vurdert en hund nummer 2. Jeg har en papillon fra før. Det jeg er på utgikk etter er en stor hund, en kjempestor hund. Jeg tenker på Newfoundlander og Berner Sennen. Siste nevnte lever ikke lenge har jeg hørt. Ønsker en hund som ikke krever mye mosjon. Mentaltrening går greit. En som ikke trenger stor plass. Anonymkode: ddbf9...f38 Men da går jo rasene du nevner ut...
Gjest O.G. Skrevet 23. desember 2015 #10 Skrevet 23. desember 2015 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leonberger? krever kanskje litt mer mosjon enn du hadde tenkt, men er en helt fantastisk rase Anonymkode: 50dcf...439 Den må ha mer enn bare middels med mosjon, den er i likhet med nuffen en brukshund (det er ikke det samme som at berneren ikke kan være brukshund). Endret 23. desember 2015 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #11 Skrevet 23. desember 2015 Jeg har en irsk ulvehund, han veier 85 kg. Han er lat, liker selvfølgelig turer, men krever ikke timerlange turer. Rasen er kjent for å være rolige og tillitsfulle. De tar jo plass, rent fysisk, men maser aldri. Han er supersnill og god. Hadde han fått lov hadde han gjerne ligget i sengen med oss, men da er det ikke plass til oss. Anonymkode: ee78e...ccc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå