AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Har havnet i en situasjon hvor en mann har hengt på meg i snart to år, han er veldig forelsket og sier til alle at vi er kjærester. Alle mine venner vet at vi ikke er det. Jeg har forsøkt å gjøre det 'slutt' - selv om vi ikke er sammen. Har sagt jeg ikke er interessert, ikke vil osv. Han skylder da på at Eksen min har ødelagt meg. Det er tull og vas. Jeg elsker å være alene Har ikke stort behov for verken fysisk kontakt eller masse prating. Dette er noe han klager på, siden vi sees sjeldent; jeg prioriterer venner når jeg orker, og ikke han, for han er masete. Vennene hans reagerer på at han og jeg ikke møtes osv og det skjønner jeg. Men han nekter å innse realiteten. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for han nekter å godta dette. Han har en historie med noe psykisk sykdom, men jeg kan ikke gå rundt å ha en 'kjæreste' jeg aldri har blitt sammen med. Vi har aldri gjort noe fysisk. Det klager han på. Jeg vet ikke min armE råd men jeg er drittlei hele fyren. Er det virkelig så rsrt å ikke ville ha kjæreste? Har lekt med tanken på å få meg en annen kjæreste bare så han skal ta hintet, men hele tanke byr meg i mot for jeg vil være singel!! Anonymkode: fa280...d64
Gjest Faerunpedia Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Ignorer ham, og ikke treff ham mer.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Er dere kjærester? Du skriver i så fall det i overskriften. Jeg skjønner ikke om dere er eller ikke, så hvordan kan han da forstå? Er dere intime? Tar du initiativ til kontakt eller er det kun han? Jeg kan skjønne han ikke helt vet for som sagt så skjønner ikke jeg heller hva slags forhold dere to har. Men om det er så at han er den eneste som tar kontakt og du unngår han for alt det er verdt, så skjønner jeg du sliter. Anonymkode: 50a1a...653
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Jeg synes det er helt greit å sette pris på singellivet. Jeg gjør det jeg også, og kunne heller ikke tenke med kjæreste for øyeblikket. Jeg synes du bør kutte all kontakt, både i virkeligheten og på sosiale medier. Han har absolutt ikke rett til å klage på at du ikke ønsker det han ønsker. Vennene hans får bare reagere. Det viser jo seg etter hvert at dere faktisk ikke er sammen, selv om han påstår det. Selv ville jeg fått helt avsmak av en så klengete mann som forteller andre at vi er i et forhold når vi ikke er det. Sett foten ned. Anonymkode: a18a3...b40 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dere kjærester? Du skriver i så fall det i overskriften. Jeg skjønner ikke om dere er eller ikke, så hvordan kan han da forstå? Er dere intime? Tar du initiativ til kontakt eller er det kun han? Jeg kan skjønne han ikke helt vet for som sagt så skjønner ikke jeg heller hva slags forhold dere to har. Men om det er så at han er den eneste som tar kontakt og du unngår han for alt det er verdt, så skjønner jeg du sliter. Anonymkode: 50a1a...653 Nei jeg skrev jo at vi aldri har gjort noe! mannen er jo GAL Anonymkode: fa280...d64 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 Si at hvis han ikke lar deg være melder du ham til politiet for trakassering Anonymkode: 03af7...c4e 2
avida30 Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 Høres ut som en creepy stalker som lever i sin egen fantasiverden! Det er ingenting galt i å ikke ville ha kjæreste! Mange går single år etter år og er tilfreds med det fordi de rett og slett har nok med seg selv og sitt, jobb, fritid og venner. At han ikke skjønner dette men prøver å manipulere både deg og andre til at dere liksom skal være kjærester er faktisk litt psykopatiske trekk og jeg tror du er nødt til å bli sur på han og sette han ordentlig på plass her, si at det har ikke noe med åssen eksen din behandlet deg men at du rett og slett ikke er interessert i denne fyren! Gir han seg ikke så bør du slutte å svare han og unngå han helt, ikke treffe han eller prate med han, heller ikke på nett , fordi sånne folk kan innbille seg en helt annen virkelighet bare ut fra litt oppmerksom og "bensin på bålet". I værstefall bytt nummer og blokker han fra sosiale medier - og for all del ikke snakk noe med han når du møter han ute om dere ses tilfeldig rundt.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg skrev jo at vi aldri har gjort noe! mannen er jo GAL Anonymkode: fa280...d64 Hvorfor kalte du han kjæreste da? Om han er gal så må du blokke han. Han vil aldri ha noe rasjonelt syn på dette med forhold. Jeg har selv opplevd det samme som deg og jeg passet meg veldig godt for ikke å gi han noen forhåpninger. Vi var en stor vennegjeng. Jeg blokkerte han helt. Han frika ut men tok hintet til slutt. Men da hadde han fått det fortalt av felles venn også. Han fikk streng beskjed om å holde avstand. Anonymkode: 50a1a...653 1
breiflabb Skrevet 21. desember 2015 #9 Skrevet 21. desember 2015 Oj shit! Jeg ville nok fortalt hanakkurat hva du føler og fortelle han at du ikke synes det er ok. samtidig ville det kanskje vært på sin plass og ta totalt avstand fra han? jeg ville og informert han om at du kommer til å anmelde han om han ikke slutter. MEN så er spørsmålet hvor gal er han? Hvor besatt er han av deg? Kan det klikke helt for han om du avviser han totalt? jeg tror kanskje jeg ville forhørt meg med helsepersonell/politi om hvordan du skal angripe saken! 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #10 Skrevet 21. desember 2015 Jeg har aldri omtalt han som kjæresten min eller gjort noe fysisk med ham. Vi er nesten aldri sammen lenger og snakker såvidt det er sammen, alltid han som snakker til meg først. allikevel gir han ikke opp selv om vi ikke snakker på 2-3mnd, fortsatt kjærester i hans øyne. Vi hadde en heftig diskusjon hvor jeg sa alt håp er ute, men han restarter seg selv og begynner å sende meldinger osv med med savner deg. han var sur fordi jeg aldri sa jeg var glad i han mens han sa det hver dag. Jeg sa at han kanskje burde forstå at det ikke er gjensidig? nei det var Eksen som ødela meg da. Jaha ja. alt kan tillegges min eks eller bare at jeg er syk. Noe han innbiller seg at jeg er HELE TIDEN... Anonymkode: fa280...d64
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #11 Skrevet 21. desember 2015 Jeg skrev kjæreste i overskrift, men burde hatt '' foran. å blokkere han har jeg på en måte gjort men det skjønner han Aldri. Da kontakter han vennene mine Anonymkode: fa280...d64
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #12 Skrevet 21. desember 2015 Ta kontakt med politiet. Anonymkode: 50a1a...653 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #13 Skrevet 21. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med politiet. Anonymkode: 50a1a...653 Mhm, det har jeg gjort. Han er ikke truende og han er ikke slem og vi har vært venner. Det eneste de ber meg om er å si ifra til han. Det har jeg jo gjort. Så da ber de meg holde avstand - og det gjør jeg jo uten at han skjønner det Anonymkode: fa280...d64
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #14 Skrevet 21. desember 2015 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri omtalt han som kjæresten min eller gjort noe fysisk med ham. Vi er nesten aldri sammen lenger og snakker såvidt det er sammen, alltid han som snakker til meg først. allikevel gir han ikke opp selv om vi ikke snakker på 2-3mnd, fortsatt kjærester i hans øyne. Vi hadde en heftig diskusjon hvor jeg sa alt håp er ute, men han restarter seg selv og begynner å sende meldinger osv med med savner deg. han var sur fordi jeg aldri sa jeg var glad i han mens han sa det hver dag. Jeg sa at han kanskje burde forstå at det ikke er gjensidig? nei det var Eksen som ødela meg da. Jaha ja. alt kan tillegges min eks eller bare at jeg er syk. Noe han innbiller seg at jeg er HELE TIDEN... Anonymkode: fa280...d64 Jeg skjønner at det kan virke forvirrende for enkelte som leser tråden. Du har jo faktisk omtalt han som kjæresten din i trådtittelen: "Jeg vil ikke ha kjæreste, men det forstår ikke kjæresten". Dette virker ærlig talt som en suppe. Blokker han fra alle arenaer i livet ditt. Dersom han fortsetter å ta kontakt kan du anmelde han for trakassering. Anonymkode: a18a3...b40
daemonia Skrevet 21. desember 2015 #15 Skrevet 21. desember 2015 Oi... Det er ting jeg ikke skjønner her. Altså... Hvorfor tilbringe tid med ham i det hele tatt? Må dere omgås av en eller annen grunn? Og hvorfor svarer du ham i det hele tatt? Det var altså hva jeg ikke skjønte. Det jeg derimot forstår veldig godt her er at han ikke helt er i kontakt med virkeligheten, og ja, jeg hadde vært redd for ham faktisk. Kan høres ut som at han er litt psykisk utviklingshemmet? Eller har han noen form for syndrom? Litt sosialt klønete kanskje? Jeg ville ikke konfrontert ham face 2 face eller alene. Sørg for å ha skriftlige beviser på kontakten mellom dere, og gi ham beskjed om at hvis han ikke kutter ut kommer du til å anmelde ham. Siden du antakelig er syk i hans hode og lider av feberfantasier så tar han sikkert ikke det seriøst, og da går du og anmelder. Slike folk finnes det dessverre ikke noe enkel måte å bli kvitt. Det må settes hardt mot hardt!
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #16 Skrevet 21. desember 2015 Et øyeblikk siden, daemonia skrev: Oi... Det er ting jeg ikke skjønner her. Altså... Hvorfor tilbringe tid med ham i det hele tatt? Må dere omgås av en eller annen grunn? Og hvorfor svarer du ham i det hele tatt? Det var altså hva jeg ikke skjønte. Det jeg derimot forstår veldig godt her er at han ikke helt er i kontakt med virkeligheten, og ja, jeg hadde vært redd for ham faktisk. Kan høres ut som at han er litt psykisk utviklingshemmet? Eller har han noen form for syndrom? Litt sosialt klønete kanskje? Jeg ville ikke konfrontert ham face 2 face eller alene. Sørg for å ha skriftlige beviser på kontakten mellom dere, og gi ham beskjed om at hvis han ikke kutter ut kommer du til å anmelde ham. Siden du antakelig er syk i hans hode og lider av feberfantasier så tar han sikkert ikke det seriøst, og da går du og anmelder. Slike folk finnes det dessverre ikke noe enkel måte å bli kvitt. Det må settes hardt mot hardt! Han er i vanlig jobb og er helt 'normal' utenom denne vanvittige besettelsen han har. Han var ikke alltid sånn som dette, og da jeg forsto at han reelt trodde vi var kjærester så sluttet jeg å treffe ham osv. vi holder med samme idrettslag på et lite sted og han er veldig flink til å 'henge seg på' meg og venner hvis han vet vi skal dit. Det har medført at jeg holder meg unna idretten. Han er veldig grei - som venn - men det vil han ikke være og derfor er det aldri hyggelig når vi snakkes mer for jeg alltid kjefter og sier han misforstår. Han nekter å innrøme at vi ikke er sammen. Jeg har gått så langt som å si at jeg er hos andre menn mm men han tror ikke det er noe da heller. Da syns han bare det er rart at jeg kan sove hos en kompis men ikke henge med han. Han godtar alt og er helt idiot. Selvutslettende og sykt opphengt i vårt påståtte forhold. Som ikke fins. Det er tragisk. Anonymkode: fa280...d64
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #17 Skrevet 21. desember 2015 Send han denne linken, og fortsett å blokkere/overse. Allier deg med venner ved evnt arrangement med idretten så de kan holde han "unna" deg? Vet ikke hva man bør gjøre, men har vært borti noe lignende (bare at han roet seg veldig med en gang jeg "dumpet" han (han var kjæreste med meg, jeg var langt i fra det tilbake av mine grunner..) Anonymkode: 25283...248
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #18 Skrevet 21. desember 2015 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Send han denne linken, og fortsett å blokkere/overse. Allier deg med venner ved evnt arrangement med idretten så de kan holde han "unna" deg? Vet ikke hva man bør gjøre, men har vært borti noe lignende (bare at han roet seg veldig med en gang jeg "dumpet" han (han var kjæreste med meg, jeg var langt i fra det tilbake av mine grunner..) Anonymkode: 25283...248 En gang så viste jeg han en samtale om dette hvor keg sier det samme som her, med en venninne. han 'akseptere', men så er han tilbake Anonymkode: fa280...d64
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #19 Skrevet 21. desember 2015 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: En gang så viste jeg han en samtale om dette hvor keg sier det samme som her, med en venninne. han 'akseptere', men så er han tilbake Anonymkode: fa280...d64 Gjør det igjen, og informer venninnene dine som du vet han kommer til å kunne kontakte at du gjør det. Så kan de også blokkere både for tlf/SMS og på Facebook og andre sosiale medier. Så får du nesten ta høyde for at han kanskje får snakket med noen av venninnene dine allikevel ; men forhåpentligvis tar de kontakt med deg da, så du kan be de blokkere han. Det blir litt slitsomt nå, men er dere gode venninner kommer de til å forstå at han er en stalker, og dere kommer til å le av han sammen når det har gått noen år. Høres ut som en litt tragisk fyr dessverre :-/ Anonymkode: 25283...248
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #20 Skrevet 21. desember 2015 Du avbryte dette vennskapet rett og slett. Du kan ikke gjøre noe annet. Du sier også fra til han i klare ordelag at du vil anmelde ham om han ikke gir seg. Anonymkode: 8245c...b3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå