AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Jeg hadde inseminasjon for litt siden og IKM var i går. Ingen mens, noe murringer, og svakt positive graviditetstester. Hadde også litt rødt på papiret, men altså ikke det jeg vil kalle mens (det var så vidt synlig blod). Jeg tør ikke tro at det faktisk er sant at jeg er gravid. Jeg har svært regelmessig syklus, har omtrent aldri opplevd å ikke få mens eksakt på dato. Jeg har tidligere mistet 2 ganger tidligere i tidlig fase og har derfor fått progesteron (lutinus vaginaltabletter). Nå som jeg tar progesteron, fører dette til at hvis jeg ikke er gravid at jeg nå ikke får mens? Altså, får man mens hvis man faktisk ikke er gravid? Sagt på en annen måte: vil progesteronen hindre mens, eller vil man faktisk oppleve mens hvis man ikke er gravid? Jeg har ikke tenkt over dette før, så derfor jeg spør. Og jeg vil jo helst ikke gå rundt med falske forhåpninger heller. Anonymkode: 42d76...e4d
Gjest Sisti Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Så vidt jeg har skjønt fra ulike IVF-forum (Lutinus brukes ved IVF også) kan Lutinus forsinke mensen, ja - men ikke "for alltid". Hvis testene dine blir sterkere (eller hvertfall ikke svakere) er det en god indikator på at ting (foreløpig) går bra. Lutinus kan også forårsake spotting hos noen.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Ok, godt å høre. Jeg fikk svake streker på ikke-konsentrert morges, jeg tisser nå såpass hyppig at det er nesten vanskelig å få urin som er konsentrert nok. Her er det ingen tegn til mens overhodet, bare vanvittig mye utflod (som jeg ikke er helt vant med). Anonymkode: 42d76...e4d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Beklager, det skulle stå "ikke-konsentrert urin" i morges". Anonymkode: 42d76...e4d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #5 Skrevet 22. desember 2015 Progesteron vil ikke gi en falsk positiv test, men det vil til en viss grad hindre livmorslimhinnen å støtes ut. Derfor får man en forsinket mens når man bruker progesteron. Men har du fått en positiv test så kan du stole på den. Anonymkode: 19bbd...699 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #6 Skrevet 22. desember 2015 Da jeg ble gravid etter første ivf-forsøk, spottet jeg litt dagen før forventet mens (to dager før testdato). Det varte ca en halv dag, men ga seg til neste morgen. Jeg hadde da testet svakt positivt, og testene ble bare sterkere de neste dagene. Det endte godt, og jeg fikk en nydelig datter. Men spottet i perioder frem til uke 12. Jeg ble ikke gravid etter første søskenforsøk, og da fikk jeg mensen tre dager før testdato. Det var ingen tvil om det var mensen, og blødningen tok seg raskt opp. Jeg brukte lutinus begge gangene; tre stk om dagen. Så jeg syns det virker lovende hos deg og krysser fingrene for at svangerskapet holder helt i mål! Anonymkode: 06c20...f78
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #7 Skrevet 22. desember 2015 Takk for deres erfaringer. Kan bekrefte at jeg verken har fått mens eller mer rosa på papiret. Tok forøvrig to graviditetstester i stad: begge slo ut med to klare streker. Anonymkode: 42d76...e4d 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå