AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Kjøkkenviften/avtrekket mitt er et enkelt opplegg: Metallplate med hull i, mys bakerst. Inni der ligger det en metallnetting holdt på plass av to klemmer. Over der er avsuget. Alt dette er alltid grusomt ekkelt og full av fett. Ikke alt passer i oppvaskmaskinen, så jeg må ta mer på gugget enn jeg liker. Så nå lurer jeg på: Fins det filterpapir, type kaffefilter eller billuftfilter, på rull? Da kunne jeg la det mellom klemmer og metallnetting, og slikt fanget opp mye mere gugg. Skifte én gang annenhver uke - voilà, mindre fett i mekanikken. Anonymkode: 613e2...fd1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 *lys bakerst Anonymkode: 613e2...fd1
MapleSirup Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror ikke du kan legge noe der pga brannfare. Det er evt kullfilter som kan legges inn, men den hindrer da luften å blåse ordentlig ut da kllfilter brukes der det ikke går rør ut av vegg/tak. Vi har vel alle den samme, ekle vifta Jeg butter delen i oppvaskmaskinen eller en bøtte med salmiakkvann. Da slipper jeg omtrent å ta i det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #4 Skrevet 23. desember 2015 Hansker på hendene ts, så slipper du å ta i noe som helst. Å legge noe mellom viftefilter og avtrekk er ikke lov på grunn av brannføren, samt sirkulasjon i avtrekket. Legg gugga i salmiakk vann i vasken om morgenen og vask det når du kommer hjme om ettermiddagen. Da blir det rent. Og bruk fettsprutfilter når du steker mat. Anonymkode: 48457...42c 1
MapleSirup Skrevet 23. desember 2015 #5 Skrevet 23. desember 2015 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hansker på hendene ts, så slipper du å ta i noe som helst. Å legge noe mellom viftefilter og avtrekk er ikke lov på grunn av brannføren, samt sirkulasjon i avtrekket. Legg gugga i salmiakk vann i vasken om morgenen og vask det når du kommer hjme om ettermiddagen. Da blir det rent. Og bruk fettsprutfilter når du steker mat. Anonymkode: 48457...42c Hva er fettsprutfilter?
Rosaboble15 Skrevet 26. desember 2015 #6 Skrevet 26. desember 2015 Den 23. desember 2015 at 22.57, MapleSirup skrev: Hva er fettsprutfilter? Noe sånt, kanskje; http://www.nyttig.no/index.php/4675-b-antisprutlokk-universal.html
MapleSirup Skrevet 26. desember 2015 #7 Skrevet 26. desember 2015 1 time siden, Rosaboble15 skrev: Noe sånt, kanskje; http://www.nyttig.no/index.php/4675-b-antisprutlokk-universal.html Takk Jeg har aldri sett sånn før!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #8 Skrevet 26. desember 2015 Takk for masse gode svar! Fettsprutlokket ser bra ut, men 200kr på nyttig.no virker veldig dyrt. Hvor ellers kan man få tak i slikt? En femtilapp på IKEA? 10kr på Aliexpress? Anonymkode: 613e2...fd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå