Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære Kvinneguiden...

Kan noen hjelpe meg med et (eller flere) gavetips til en gutt på 13 år? 2-300 kr,,

Han har ingen spesielle interesser som jeg kjenner til, og jeg er helt blank på hva jeg skal finne på.

Skrevet

Et spill av noe slag? Gavesett med deo/såpe osv.? 

Gjest baremeg89
Skrevet

Gavekort på kino? 

Mangen fine brettspill til halvpris rundt om kring :)

en "standar" lue fra Carlings.

gave sett fra puma/Adidas osv sikkert greie til å ha til gymtimene.. Lukter ikke barsk mann :fnise: 

Skrevet

Det er lett å se at dere ikke har vært gutter på 13 år før...

Et spill? Æææææeeeee

Deodorant/parfyme? Njaaaææ

Lue fra Carlings (eller et annet sted)? Blæææeee

En på 13 år ønsker seg det en på 13 år ønsker seg. Det vil si at en enten må være ekstremt heldig med valget eller kjøpe noe  konkret fra ønskelisten om en skal kunne gjøre ungen fornøyd. De fleste 13åringer er imidlertid voksen nok til å takke pent for seg, men en må på ingen måter la seg lure til å tro at takken var et signal om at en har truffet med gaven.

På en annen side er det viktig at unger lærer seg at de ikke kan få alt de peker på så mitt forslag vil være en kinobillett eller et hjemmestrikket skjerf.

Skrevet
3 minutter siden, Maximillian Cohen skrev:

Det er lett å se at dere ikke har vært gutter på 13 år før...

Et spill? Æææææeeeee

Deodorant/parfyme? Njaaaææ

Lue fra Carlings (eller et annet sted)? Blæææeee

En på 13 år ønsker seg det en på 13 år ønsker seg. Det vil si at en enten må være ekstremt heldig med valget eller kjøpe noe  konkret fra ønskelisten om en skal kunne gjøre ungen fornøyd. De fleste 13åringer er imidlertid voksen nok til å takke pent for seg, men en må på ingen måter la seg lure til å tro at takken var et signal om at en har truffet med gaven.

På en annen side er det viktig at unger lærer seg at de ikke kan få alt de peker på så mitt forslag vil være en kinobillett eller et hjemmestrikket skjerf.

Alle er jo ikke like da? Sikkert mange som blir glade for de tingene skrevet over. Uansett er det tanken som teller. Har selv en bror og jeg husker hva han likte som 13-åring. Det er jo sånn for alle mennesker, uavhengig av kjønn og alder egentlig, hvor glad man faktisk blir for en gave. Noen ganger må man bare smile og takke selv om man vet at gaven ikke egentlig var det du hadde mest lyst på. Gjelder ikke bare 13 år gamle gutter. Og hvorfor er du så negativ til en carlings-lue, når du selv foreslår et hjemmestrikket sjerf? Er det så mye bedre da isåfall?

Skrevet (endret)

Jeg er ikke negativ til noe, men jeg vet samtidig at om jeg hadde fått en lue fra Carlings da jeg var 13 ville den aldri blitt brukt. Hadde jeg fått en hjemmestrikket lue ville den muligens heller ikke blitt brukt, men jeg ville i så fall satt pris på innsatsen...uten at det rettferdiggjør noe som helst...

Poenget mitt er ikke annet enn at det å kjøpe en mer eller mindre original gave til en 13 år gammel gutt er noe av det vanskeligste en kan begi seg ut på. Gå for sikkerhet!

Endret av Maximillian Cohen
Gjest baremeg89
Skrevet
1 time siden, Maximillian Cohen skrev:

Jeg er ikke negativ til noe, men jeg vet samtidig at om jeg hadde fått en lue fra Carlings da jeg var 13 ville den aldri blitt brukt. Hadde jeg fått en hjemmestrikket lue ville den muligens heller ikke blitt brukt, men jeg ville i så fall satt pris på innsatsen...uten at det rettferdiggjør noe som helst...

Poenget mitt er ikke annet enn at det å kjøpe en mer eller mindre original gave til en 13 år gammel gutt er noe av det vanskeligste en kan begi seg ut på. Gå for sikkerhet!

Jeg har en gang været ei 13år gammel jente, teller det? Hehe.

gir tips utifra de guttene jeg kjenner på den alderen. Og de jeg kjenner hadde foretrukket en lue fre Carlings/session osv enn hjemmelaget (dessverre?) jeg derimot liker hjemmelaget bedre :) (men nå er jeg 26..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...