AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Ønsker å høre om dette er vanlig, for startet ikke selv med dette før i fjor. Min mann sin mor har alltid vasket juletreet med grønnsåpe og spylt godt av det før det skal inn i stua. Pleier dere å vaske juletreet? Og hvilket middel vasker dere det eventuelt med? Anonymkode: 061cb...b18
Viktualia Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Det har jeg aldri gjort, og det kommer jeg nok heller aldri til å gjøre. Det er første gang jeg har hørt om noen som gjør det - og ærlig talt høres det litt hysterisk ut. 20
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Vaske juletreet? Nå har jeg hørt det og. Minner meg om tanta mi som vasker all maten (emballasjen, altså) før hun putter den i kjøleskapet. Anonymkode: adf82...632 5
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Aldri hørt om, men hvorfor skaffer hun seg ikke bare et tre av plast som ser ut som et juletree? Det må jo være enklere å vaske det også. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Nei, det har jeg aldri gjort og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Det ligger jo i esken sin resten av året så det blir jo ikke akkurat skittent.. Anonymkode: 8ce3c...3e5 2
Bittelill Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 (endret) Juletrær du kjøper er sprøytet for å unngå at folk får utysker inn i stua sammen med treet. Hvis du hogger i skogen selv, er det nok litt insekter osv, men å vaske det? har jeg aldri hørt om ;-) Endret 21. desember 2015 av Bittelill skrivefeil 2
LedigNavn Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 Det kunne virkelig ikke falt meg inn å vaske juletreet. 1
Gjest Sly Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 Jeg vasker og polerer hver enkelt barnål!
Eliza Doalot Skrevet 21. desember 2015 #9 Skrevet 21. desember 2015 Jeg er kanskje litt treg, men hvordan gjør hun det i praksis? Svaret på spørsmålet er vel følgelig ganske åpenbart. Nei, jeg vasker ikke juletreet (og hadde jeg gjort det, tror jeg at mannen nok hadde forsøkt å få meg innlagt...) 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #10 Skrevet 21. desember 2015 5 minutter siden, Eliza Doalot skrev: Jeg er kanskje litt treg, men hvordan gjør hun det i praksis? Svaret på spørsmålet er vel følgelig ganske åpenbart. Nei, jeg vasker ikke juletreet (og hadde jeg gjort det, tror jeg at mannen nok hadde forsøkt å få meg innlagt...) Hun setter det i dusjen, og heller på med grønnsåpe. Så ligger det og godtgjør seg 5-10 minutter og spyler av det. Så ligger det over natta til det tørker. Det kommer masse grums ut av trærne, og dyr, så skjønne hvorfor hun gjør det, men trodde egentlig at det var mer vanlig og at jeg var den eneste som kanskje ikke sjorde det... Men slik var det ikke! Anonymkode: 061cb...b18
Eliza Doalot Skrevet 21. desember 2015 #11 Skrevet 21. desember 2015 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun setter det i dusjen, og heller på med grønnsåpe. Så ligger det og godtgjør seg 5-10 minutter og spyler av det. Så ligger det over natta til det tørker. Det kommer masse grums ut av trærne, og dyr, så skjønne hvorfor hun gjør det, men trodde egentlig at det var mer vanlig og at jeg var den eneste som kanskje ikke sjorde det... Men slik var det ikke! Anonymkode: 061cb...b18 Aha! Det er sånn det gjøres altså. Så for meg en ganske langdryg affære med klut og såpevann.. 1
Jerry Lee Skrevet 21. desember 2015 #12 Skrevet 21. desember 2015 Dusje juletreet, faktisk! Nå tissa jeg på meg litt... 😂 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #13 Skrevet 21. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ønsker å høre om dette er vanlig, for startet ikke selv med dette før i fjor. Min mann sin mor har alltid vasket juletreet med grønnsåpe og spylt godt av det før det skal inn i stua. Pleier dere å vaske juletreet? Og hvilket middel vasker dere det eventuelt med? Anonymkode: 061cb...b18 Astma og allergiforbundet anbefaler at man spyler juletreet den dagen man kommer hjem med det. Setter det så tørt og frostfritt inntil det skal inn i stua. Å bruke grønnsåpe! Trodde jeg verden nå hadde fått med seg at man ikke gjør, innendørs, uten om på trehvite møbler for behandling. Grønnsåpe legger igjen en film, på juletre vil den filmen v Anonymkode: b7f65...d2b 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #14 Skrevet 21. desember 2015 3 timer siden, Bittelill skrev: Juletrær du kjøper er sprøytet for å unngå at folk får utysker inn i stua sammen med treet. Hvis du hogger i skogen selv, er det nok litt insekter osv, men å vaske det? har jeg aldri hørt om ;-) Om dette stemmer, så dropper jeg det! Der var utfordrende nok i fjor. Min mann ønsket at vi gjorde dette, på grunn av det svigermor har lært han til at SKAL gjøres. Meeen tenker jeg viser han denne tråden, så ser han at dette ikke er normalt ^^, TS Anonymkode: 061cb...b18 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #15 Skrevet 21. desember 2015 Vet du, vi har tatt treet i dusjen. Og det var ganske så ekkelt å se hvor skittent vannet ble...... Anonymkode: 0e4e6...06e 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #16 Skrevet 21. desember 2015 Juletreet skal spyles før det tas inn på grunn av allergener som rester av pollen. Anonymkode: 061cb...b18
Arabella Skrevet 21. desember 2015 #18 Skrevet 21. desember 2015 Jeg trodde faktisk det var snakk om kunstig juletre. 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 21. desember 2015 #19 Skrevet 21. desember 2015 8 timer siden, Sly skrev: Jeg vasker og polerer hver enkelt barnål!
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #20 Skrevet 21. desember 2015 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Astma og allergiforbundet anbefaler at man spyler juletreet den dagen man kommer hjem med det. Setter det så tørt og frostfritt inntil det skal inn i stua. Å bruke grønnsåpe! Trodde jeg verden nå hadde fått med seg at man ikke gjør, innendørs, uten om på trehvite møbler for behandling. Grønnsåpe legger igjen en film, på juletre vil den filmen v Anonymkode: b7f65...d2b Ja, jeg kan forstå at det er lurt for allergikere. Men jeg tror nok heller jeg satser på en daglig Zyrtec e.l., det er litt lettere å håndtere. Hadde jeg vært så allergisk at treet måtte spyles i dusjen hadde jeg nok vurdert plast. Anonymkode: 48b96...4a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå