AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Vi har bare vært på én date. men det var en 4-dagers-date siden vi bor langt fra hverandre. Det var han som begynte å flørte og i starten svarte han som regel kjapt. Vi har chattet masse i fire måneder nå, som regel hver eneste dag. Men den siste måneden har jeg lagt merke til at han har blitt så treig til å svare. Jeg har av og til noen monologer noen dager, og så svarer han plutselig og da svarer han masse. Masse. Jeg synes denne oppførselen er veldig merkelig. Etter flere ganger der han ikke hadde svart på to-tre dager, så sa jeg ifra at jeg er lei av ha monologer og at jeg ikke synes det er greit at det går flere dager før jeg får svar - ofte. Jeg har forståelse hvis det skjer en gang i blant fordi vi kan alle ha mye på tapeten i blant, men så ofte er ikke greit for meg. Han syntes det var godkjent responstid og kalte meg high maintenance som krevde kjappere svar. Virkelig?!? Er det high maintenance å kreve kjappere respons enn to dager? For meg er det godkjent hvis han sier (en gang i blant) at han blir travel de neste dagene og sannsynligvis ikke får tid til å chatte. Jeg må ikke snakke med ham hver dag. Han mente på at det var jo bare tullete snikksnakk som ikke krevde kjapt svar, så jeg burde ikke kreve kjappere svar. Så jeg spurte hvordan han visste det når han ikke leser meldingene mine. "Det tar bare noen sekunder å se på notifikasjonen". Takk, så jeg er bare nederst på prioriteringslista? Han påstod at jeg ikke var det, men det kan ikke være så forferdelig mye som er under meg. Han sa at han ønsket å fortsette flørten, men han kunne ikke gi mer enn han allerede gir. Han sier at han liker meg veldig godt. Vel, i min verden bruker man ikke to dager på å svare noen man liker veldig godt, selv om det er uviktig snikksnakk. Man prøver jo å bygge et forhold, og bygge tillit. Anonymkode: 4aa72...b24 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Han er nok ikke overbegeistret, men heller litt lunken. Anonymkode: de999...b3f 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Dette kommer jo til å gå strålende. Menn har ikke samme behov for small talk som damer. Det beste er jo å møtes på midten. At han svarer raskere og at du forventer mindre/tregere svar. Anonymkode: 7b60c...033 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Jeg holder med fyren her. Når man har chattet intenst over 4 måneder så trenger man faktisk at det roes ned litt. Og som han sier, når det ikke er ting som har konkrete svar eller trenger en rask respons så er det ikke så farlig å vente. Jeg er som han selv, kan gå opp til 4-7 dager før jeg i det hele tatt åpner innboksmeldingen på face, spesielt hvis det ikke er noe konkret å svare på heller, som f.eks "Hei hatt en fin dag? " (nei så det orker jeg ikke snakke om/ ja men det er ikke noe givende å snakke om sånt tull) eller "Håper alt er bra " (jo takk det samme du men det burde være en selvfølge uansett) Det var litt frekt av han å kalle deg highmaintance, men når han oppfatter deg som masete så er det jo også viktig at han sier i fra på den måten sånn at du ikke fortsetter å mase/belaste han , og dermed eventuelt spolerer hele greia deres. Siden du skriver at du ofte har monologer med deg selv så sender du han jo flere meldinger gang på gang og det er og blir mas. Ro ned kontakten og la han få tid til å savne deg i stedet for at han føler seg forpliktet til å svare deg hver dag hele tiden for da blir kommunikasjonen noe negativt i stedet for positivt. Anonymkode: 9be8b...b2c 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Synes han virker litt lunken, ja. Men jeg synes også det er rart hvis du holder monologer. For du burde jo vente med å skrive mer til du får et svar på den første meldingen. Og jeg synes kanskje det er litt ofte å meldes nesten hver dag hvis dere bare har hatt en (lang) date. Du legger nok litt mye i det. Og hvis han synes du virker veldig på, så er det ikke rart hvis hans reaksjon blir å trekke seg litt tilbake. Anonymkode: f71ac...9b8 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 Det kommer jo an på hva slags kommunikasjon. Om det er lange utredninger om hva man tenker om X, Y, Z osv. så bør man kunne greie å vente litt på det. Det er ikke alle som er "smalltalkere". På en annen side så er det jo slik at du kanskje ikke er så høyt oppe på prioritetslista hans. Men det blir jo temmelig håpløst om det er noe mer konkret, som når det gjelder info om avtaler, turer sammen e.l. om vedkommende da ikke svarer på flere dager blir det jo rimelig håpløst å planlegge noe som helst. Anonymkode: 4c6fe...e06 1
Gjest Sisti Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 Hvis dere ikke er sammen, og for det meste holder kontakt via chat syns jeg det er litt mye å kreve kontakt hver dag. Så dere må nok møtes på midten - du tar kontakt litt sjeldnere, og han svarer litt oftere?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 Jeg tok opp noe av det samme med en jeg datet. Jeg var redd jeg sendte for mange Snap (mer konkrete meldinger om avtaler tok vi på telefon). Han sa han alltid ble glad for å få Snap av meg men at han ofte ikke hadde tid/ro i hodet til å svare med en gang. Han trengte å være i ro for å sende meg meldinger mens jeg kan sende noe mens jeg løper fra en avtale til en annen. Så vi var enige om at jeg bare måtte sende flørtesnapp til han og at han ville sende når han hadde ro rundt seg. Noe som ikke var like lett siden han hadde en del folk boende hos seg for en periode. Menn er bygd opp annerledes enn oss når det gjelder kommunikasjon. De trenger bare å si ting en gang og så ferdig med det mens mange jenter må høre det samme hele tiden. Anonymkode: 7b60c...033 1
Inwe Skrevet 21. desember 2015 #9 Skrevet 21. desember 2015 Han jeg dater for tiden er også sånn. Masse meldinger før første gang vi møttes, så har det dabbet av. Vi har ikke møttes mange gangene, men det utelukkende positivt når vi møtes. Jeg er vant til mer kontakt via chat/SMS fra andre jeg har datet og blir derfor usikker på han. Kanskje jeg bare skal slå meg til ro med at han ikke er en tekster da? 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #10 Skrevet 21. desember 2015 Ja, du er "high maintenance". Jeg hadde blitt helt svett om en jeg datet hadde mast og krevd at jeg skulle svare innen en viss tid. Anonymkode: b08a2...eea 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #11 Skrevet 21. desember 2015 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok opp noe av det samme med en jeg datet. Jeg var redd jeg sendte for mange Snap (mer konkrete meldinger om avtaler tok vi på telefon). Han sa han alltid ble glad for å få Snap av meg men at han ofte ikke hadde tid/ro i hodet til å svare med en gang. Han trengte å være i ro for å sende meg meldinger mens jeg kan sende noe mens jeg løper fra en avtale til en annen. Så vi var enige om at jeg bare måtte sende flørtesnapp til han og at han ville sende når han hadde ro rundt seg. Noe som ikke var like lett siden han hadde en del folk boende hos seg for en periode. Menn er bygd opp annerledes enn oss når det gjelder kommunikasjon. De trenger bare å si ting en gang og så ferdig med det mens mange jenter må høre det samme hele tiden. Anonymkode: 7b60c...033 Han har sagt noe lignende dette. Han sier at han liker at jeg oppdaterer ham om hva som skjer i mitt liv og mitt hode, selv om det har blitt til monologer fra min side av og til. Vi bruker whatsapp og deler bilder og videoer fra hverdagen. Eller... JEG deler bilder og videoer fra hverdagen, har det blitt til. Han liker særlig når jeg sender videoer når jeg drikker, hehe... Til dere som mener at jeg skriver for mye til ham: jeg har spurt ham direkte hva han synes og han sier at han liker det og at jeg gjerne må fortsette med det. "I'm living vicariously through you", som han sier. Han lever et litt kjedelig liv for tiden som skilt to-barnsfar. Det er bare det at jeg mister fort interessen hvis jeg ikke får respons. Jeg sendte et langt svar på diskusjonen vi hadde om responstiden og noe annet vi også diskuterte. Han svarte bare at det var mye å svare på og at han skulle svare senere. Det var fem dager siden. Helt siden jeg besøkte ham i september så har jeg sagt ifra at jeg drar gjerne og besøker ham igjen når han har en ledig helg uten jobb og uten unger. Han har få av dem. Vi jobber begge turnus. Jeg har en litt mer fleksibel arbeidsplass enn ham da, og jeg jobber i et land der arbeiderne har litt bedre rettigheter. Og ingen barn, så jeg er langt mer fleksibel enn ham. Hele tiden har han bare sagt at han gjerne vil ha besøk av meg igjen, men at han ikke har noen ledige helger i sikte. Sist da jeg spurte ham, for nærmere en måned siden, så sa han at det nok kom helger i 2016. Vi får se om vi kommer oss gjennom dette. Jeg tenker i alle fall at han ikke kan være så veldig interessert lenger når jeg ikke er høyere på prioriteringslista hans. Anonymkode: 4aa72...b24 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #12 Skrevet 21. desember 2015 Bor dere i Norge? Eller i utlandet? Var noe kjent her må vite har hørt det samme selv. Anonymkode: 7b60c...033
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #13 Skrevet 21. desember 2015 Hva mener du med "monolog"? Sender du mer enn en melding før du har fått svar på den første? Anonymkode: 3bf3e...874 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #14 Skrevet 21. desember 2015 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor dere i Norge? Eller i utlandet? Var noe kjent her må vite har hørt det samme selv. Anonymkode: 7b60c...033 Jeg bor i Norge. Han bor i USA. 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med "monolog"? Sender du mer enn en melding før du har fått svar på den første? Anonymkode: 3bf3e...874 At jeg sender flere små meldinger uten at han svarer, ja. Men vanligvis bare i én gruppe til dagen. Eksempel: 11. desember (5 meldinger over 2 minutter): Om at forsikringsselskapet ringte og sa at de kjøper den gamle bilen min og at jeg vurderte å kjøpe Tesla. Og at faren min foreslo samme bil som flørten min foreslo, og at jeg skal dra og se på en på mandag. (han er veldig bilinteressert) 12. desember (1 bilde og 3 meldinger over 2 minutter): Om at jeg har vært uten bil i en uke (og ikke vært på butikken på en måned!) og kjøpte 14 kg kjøtt da jeg var på butikken. 13. desember (en video og en melding etter hverandre): Video av meg som skraper is av bilen jeg lånte. Og at Tesla høres fint ut akkurat nå fordi da kunne jeg bare brukt mobilappen og sagt at bilen skulle varme seg opp før jeg gikk ut. Og så gikk det 10 timer til uten at han svarte på den, så da sa jeg ifra at det var for treigt for meg. Anonymkode: 4aa72...b24
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #15 Skrevet 21. desember 2015 Jepp, high maintenance. Anonymkode: ad4c7...813
nyher Skrevet 21. desember 2015 #16 Skrevet 21. desember 2015 Hvorfor involvere seg med en som bor så langt unna? Skal han flytte hit, eller skal du flytte til USA? 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #17 Skrevet 21. desember 2015 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Norge. Han bor i USA. At jeg sender flere små meldinger uten at han svarer, ja. Men vanligvis bare i én gruppe til dagen. Eksempel: 11. desember (5 meldinger over 2 minutter): Om at forsikringsselskapet ringte og sa at de kjøper den gamle bilen min og at jeg vurderte å kjøpe Tesla. Og at faren min foreslo samme bil som flørten min foreslo, og at jeg skal dra og se på en på mandag. (han er veldig bilinteressert) 12. desember (1 bilde og 3 meldinger over 2 minutter): Om at jeg har vært uten bil i en uke (og ikke vært på butikken på en måned!) og kjøpte 14 kg kjøtt da jeg var på butikken. 13. desember (en video og en melding etter hverandre): Video av meg som skraper is av bilen jeg lånte. Og at Tesla høres fint ut akkurat nå fordi da kunne jeg bare brukt mobilappen og sagt at bilen skulle varme seg opp før jeg gikk ut. Og så gikk det 10 timer til uten at han svarte på den, så da sa jeg ifra at det var for treigt for meg. Anonymkode: 4aa72...b24 Dette virker veldig slitsom (og uinteressant om jeg skal være dønn ærlig). Jeg hadde mistet endel interesse om en fyr hadde holdt på slik, selv om jeg i utgangspunktet var interessert. Anonymkode: 3bf3e...874 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #18 Skrevet 21. desember 2015 Og videre - han bor i USA. Da er du jo tidsfordriv. Beklager, men slik er det. Anonymkode: 3bf3e...874 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #19 Skrevet 21. desember 2015 Hehe. Det er jo ganske stusselige meldinger da. Hva med heller å si du savner han og kroppen hans og si hva du ønsker å gjøre med han neste gang du ser han. Slike meldinger responderer menn veldig bra på Anonymkode: 7b60c...033
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #20 Skrevet 21. desember 2015 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Det er jo ganske stusselige meldinger da. Hva med heller å si du savner han og kroppen hans og si hva du ønsker å gjøre med han neste gang du ser han. Slike meldinger responderer menn veldig bra på Anonymkode: 7b60c...033 Vi er ikke der enda... Og "savner deg" er mye mer needy enn å fortelle hva som skjer i hverdagen for å prøve å bygge tillitt. Vi har begge tillitsproblemer, og ingen av oss har åpnet seg opp for den andre enda. Anonymkode: 4aa72...b24 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå