AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #1 Skrevet 20. desember 2015 Jeg har en 7 ( snart 8) år gammel sønn. Han fungerer bra på skolen og sosialt. Han går godt overens med stefar, som han har kjent over halve livet sitt. Ellers har han kompiser på besøk ofte og er en gutt som trives best hjemme. Altså drar han sjeldent til andre, men vennene kommer til oss. Han er hos faren sin ca annenhver helg. Han protesterer og vil ikke dit, men når han hentes vil ham heller ikke hjem. Han er sur når han vekkes om morgenen og sur når han må gjøre lekser, dusje, pusse tenner osv. Jeg føler alt er en kamp med han. Han kjefter, surmuler og gråter når han ikke får gjøre som han vil. Dette begynner å bli slitsomt, og jeg gruer meg nesten til alle "kampene" hver dag. Han blir godt forberedt på alt som skal gjøres, men"klikker" likevel når jeg f.eks sier : nå må vi kle på ytterklærne og dra. Han er stort sett i godt humør, men får altså disse himørsvigningene i løpet av dagen. Hva bør jeg gjøre for å beholde husfreden, og har dere med barn i den alderen samme problem? Anonymkode: 4f929...f05
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #2 Skrevet 24. desember 2015 Kan gutten rett og slett være sliten av all fartingen mellom hjemmene? Siden han helst vil ha kompiser hjem til seg og blir grinete i forbindelse med til/fra pappa? Han vil bare være i ro på et sted, kanskje? Snakk med gutten om dette. Si at du har merket at han ikke ser ut til å synes at det er så greit. Kanskje han kommer med forklaringen selv. Anonymkode: e5ea7...af7 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #3 Skrevet 25. desember 2015 Han er jo kun hos faren sin annenhver helg (noen ganger bare 1 gang i mnd). Anonymkode: 4f929...f05
Vegetarian Skrevet 25. desember 2015 #4 Skrevet 25. desember 2015 Jeg var likedan når jeg var på den alderen. Følte min mor bare henvendte seg til meg når ting måtte gjøres. Hun klarte aldri å slappe av mellom slagene eller ha det gøy med meg og søskene mine..
MapleSirup Skrevet 25. desember 2015 #5 Skrevet 25. desember 2015 Noen mener 7 er den første puberteten. Det stemmer for alle mine..De hadde en fase på den tiden. Tok lett til tårer, lett forvirret, sint osv. Tipper det er derfor
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #6 Skrevet 25. desember 2015 13 minutter siden, MapleSirup skrev: Noen mener 7 er den første puberteten. Det stemmer for alle mine..De hadde en fase på den tiden. Tok lett til tårer, lett forvirret, sint osv. Tipper det er derfor Har en sønn på 4 som tydeligvis er tidlig ute for sånn kan han og ha det visse dager Anonymkode: e10e6...ef1 1
MapleSirup Skrevet 25. desember 2015 #7 Skrevet 25. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har en sønn på 4 som tydeligvis er tidlig ute for sånn kan han og ha det visse dager Anonymkode: e10e6...ef1 Alle kan det uavhe,ngig av alder.Men det sies å være spesielt i 7-års alder.
FrøkenStrøken Skrevet 25. desember 2015 #8 Skrevet 25. desember 2015 (endret) Kanskje han trenger å bli forberedt? "Nå kan du leke litt til, så skal du gå i dusjen". Noen barn fungerer sånn at de må føle de gjør seg ferdig før en overgang, du må bare huske å si ifra fem minutter før du egentlig har tenkt at han skal gå! Endret 25. desember 2015 av FrøkenStrøken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå