Gå til innhold

Vant "Flax for livet" for noen måneder siden.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke 1000 millioner kun 4,8.

Anonymkode: c276e...6fa

Men du har jo tydeligvia allerede alt du trenger, både hus, null gjeld og god jobb. 

Anonymkode: 0e151...c80

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutten av 20 årene og får 20 000 i 20 år, så det tar slutt før du er 50? Legg opp en god pensjonssparing og fondssparing, og uføreforsikring om du ikke har det. Invester i eiendom.

Anonymkode: 3d7d1...222

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Pensjonssparing? Spare og reise jorden rundt ett år? Spare til oppussing?

(Jeg hadde kvittet meg med boliglånet, men hehe, nå har du ikke har lån så er det jo ikke noe å tenke på)  👍

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi dem til veldedighet. De trenger det mer enn deg. Unicef blir sikkert glade for 20 000kr/mnd.

Anonymkode: b5bb4...174

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være sjalu :fnise: Typisk at de som har alt vinner og ikke jeg. Leier en dårlig sokkelleilighet med mugg i veggene og er redd jeg aldri noensinne kommer til å klare å kjøpe noe :P Har kronisk sykdom, som bare blir verre og verre med årene, men får bare utbetalt litt over 10000 kr i månede (så klart veldig takknemmelig for det, men litt vanskelig å spare noe liksom).

Jaja, beklager det lille utbruddet mitt, måtte bare få det ut!

Men siden du har alt, er det noe du alltid har hatt lyst til å gjøre men aldri tatt deg råd til? For eksmepel safari i Afrika eller lignende. Ta dykkerlappen (ikke sp dyrt akkurat da), eller rett og slett spare en del av det og bruke resten på ting og gang du har lyst på. Ny bil? Motorsykkel, båt, hytte?

Anonymkode: a17ff...ff2

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spart dem til en regnværsdag, og ellers vært veldig generøs overfor familien min. Hadde nok også unnet meg en finere sommerferie de neste 20 årene. :)

Anonymkode: 5a664...618

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville betalt ned huslånet, kjøpt ny bil (den gamle havarerte i helga) og satt resten i banken. Ville vurdert å kjøpe et mer sentralt hus med tid og stunder, men ellers ville vel livet fortsatt som vanlig tipper jeg.

Anonymkode: b9c2e...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke 1000 millioner kun 4,8.

Det høres ut som at det snakkes om 48.000 kroner og at det omtrent er lommepenger i enkeltes verden.  Det er en svimlende sum for mange andre og det er synd at folk som allerede har alt de vil ha, skal få mer penger. 

Anonymkode: 984fc...77c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være sjalu :fnise: Typisk at de som har alt vinner og ikke jeg. Leier en dårlig sokkelleilighet med mugg i veggene og er redd jeg aldri noensinne kommer til å klare å kjøpe noe :P Har kronisk sykdom, som bare blir verre og verre med årene, men får bare utbetalt litt over 10000 kr i månede (så klart veldig takknemmelig for det, men litt vanskelig å spare noe liksom).

Jaja, beklager det lille utbruddet mitt, måtte bare få det ut!

Men siden du har alt, er det noe du alltid har hatt lyst til å gjøre men aldri tatt deg råd til? For eksmepel safari i Afrika eller lignende. Ta dykkerlappen (ikke sp dyrt akkurat da), eller rett og slett spare en del av det og bruke resten på ting og gang du har lyst på. Ny bil? Motorsykkel, båt, hytte?

Hvorfor klager du? Jeg tjener det samme, men klarer meg fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klager du? Jeg tjener det samme, men klarer meg fint. 

For det første skriver jeg at jeg er takknemmelig for det jeg får, men at det er veldig vanskelig å spare store summer til bolig med en slik inntekt. For det andre sier jeg at det er litt bittert at de som ser på 4,8 millioner som lommerusk vinner disse pengene og ikke de som nesten ikke har noe. Jeg ble syk som 14 åring og døde nesten før jeg fikk en hasteoperasjon, så jeg eier jo absolutt ingenting, og da er ikke 10 000 veldig mye. Jeg klarer meg jeg :) men må da få lov til å ønske meg noen millioner uansett :fnise: 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde kjøpt meg en større leilighet og betjent boliglånet med Flax-pengene og levd fett på lønna. Kunne også kanskje tenkt meg å gå ned til 80% stilling og hatt en ekstra fridag i uka, men det er ikke så aktuelt i den type jobb jeg har. Kanskje det er det for deg? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du VET det er lov med to hus og du kan selge det huset du evt ikke vil ha? Som det nye?

Snakk om å være tett og vanskelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg vant en sånn premie og hadde alt på stell ellers hadde jeg kjøpt meg noe fint jeg ønsket meg, og spart resten :) Du vet aldri hva som skjer om 5, 10 eller 20 år - kan hende pengene kommer godt med, og hvis ikke - vel, da står de på konto og du kan unne deg en finfin ferie, gi litt til familie eller hva du vil. Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ville det gått til hus, siden jeg da endelig hadde fått nok inntekt til å ta opp et lån :P

Vanskelig å si hva du skal gjøre med dem. Hva har du selv lyst til? Hvis jeg ikke hadde hatt noe lån å betale på hadde det gått til sparing og ferier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Jeg tror (håper) at jeg ville hatt som mål å bare bruke av den vanlige lønna mi til vanlig i begynnelsen, og spart opp en buffer. Jeg har sånn at jeg klarer meg helt fint, men har ikke MYE til overs til sparing, så hadde hatt sparing som førstepri i en periode. Etter å ha en komfortabel buffer ville jeg nok ha unnet meg noen ekstra fine ting - pusset opp kjøkken, tatt en hyggelig tur, eller bare nytt å kunne kjøpe ting jeg trenger uten å måtte tenke på penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk :)  Jeg har hus, ingen lån og er utdannet ingeniør.

Finn deg noen veldedige organisasjoner som du støtter med fast beløp hver måned.

Kjøp båt, evt hytte på fjellet. Eller hva med en ferieleilighet i Provence, bare kilometer fra franske Riviera?

Invester i kunst. Hvis det interesserer deg.

Spar. Så kan du hjelpe ungene med skolepenger dersom de ønsker å studere utenlands, eller du kan hjelpe de inn på boligmarkedet en gang i fremtiden. Og du vet at selv om du blir langtidssyk og ufør, så trenger du ikke å selge huset eller leve fra hånd til munn. Du vil jo også helt fint kunne ta deg ulønnet permisjon fra jobb i kortere eller lengre periode for å reise, dersom det interesserer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Hus.

Fint for deg, men nå spurte du hva jeg ville brukt pengene på :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...