AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #1 Skrevet 20. desember 2015 Jeg reiser hjem til jul, og mangler et par julegaver. Vet det er mulig å gå ned i avgangshallen på osl på taxfree der når jeg ankommer Gardermoen med fly all den tid det er de som skal fly videre,men er er det mulig å handle på taxfree innland da? Jeg vil jo ikke ha et gyldig boardingkort for osl,men fra min avreiseflyplass. Noen som vet? Anonymkode: 0040f...8c1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #2 Skrevet 20. desember 2015 Du skal reise videre utenlands? Da har du jo også et boardingkort for reisen mellom Gardermoen og dit du skal. Hvis ikke kommer du ikke på flyet videre heller. Anonymkode: e43cd...576
Donaldine Skrevet 20. desember 2015 #3 Skrevet 20. desember 2015 Hvis du kommer fra utlandet, kan du handle tax free på Gardermoen ankomst utland. Du må ha boardingkort fra en flyplass utenlands. Kommer du med innenriksfly - nei. (Tax free-butikken på ankomst er jo ved bagasjebåndene på utland, ikke innland.)
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #4 Skrevet 20. desember 2015 Nei, altså; jeg kommer fra Stavanger og skal hjem til Oslo. Jeg lander altså innlands. Skal ikke videre med fly. Men; det er en trapp ned til innenlands avgangsterminal med innenlands duty free når man lander. Spørsmålet er om jeg kan handle på den? Anonymkode: 0040f...8c1
Donaldine Skrevet 20. desember 2015 #5 Skrevet 20. desember 2015 Ja, det kan du. Bare husk å gå opp trappa igjen og ta den vanlige veien til bagasjebåndene etterpå (hvis du har sjekket inn bagasje) Du trenger ikke vise boardingkort der.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #6 Skrevet 20. desember 2015 40 minutter siden, Donaldine skrev: Ja, det kan du. Bare husk å gå opp trappa igjen og ta den vanlige veien til bagasjebåndene etterpå (hvis du har sjekket inn bagasje) Du trenger ikke vise boardingkort der. Åh, så bra har gjort det et gang tidligere,men siden de ikke hadde den tingen jeg trengte gikk jeg opp trappen uten å ha handlet, og har ikke reflektert over det med boardingkort tidligere. Takk for hjelpen de har noen slike pakker med ekstra mange maskara etc som stod på ønskelisten til et par i familien, så veldig greit Anonymkode: 0040f...8c1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #7 Skrevet 28. desember 2015 Åssen gikk det? Anonymkode: 86da9...dbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå