Gå til innhold

Ulykkelig og redd for å aldri bli elsket igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i begynnelsen av 30-årene, og i starten av 2015 ble jeg singel etter et 13 år langt forhold. Det var mitt valg, og følelsene var helt borte. Så det er ingen tvil om at det var det riktige, og at jeg er ferdig med ham, men det er likevel trist å miste sin aller beste venn.

Siden i sommer har jeg vært på noen dater og flørtet litt. Noen ganger har ikke jeg vært interessert i noe mer, mens en av gangene var jeg interessert og ble avvist. Da merket jeg at jeg lot avvisningen gå veldig inn på meg, og jeg tok det personlig. Etterpå har jeg også merket at jeg stresser med å finne en kjæreste. Alle vennene mine er etablerte, og jeg er rett og slett veldig redd for å ende opp alene. Jeg er en normalt attraktiv kvinne, smart, sosial og snill, og jeg vet at jeg de jeg omgås på jobb og privat synes jeg er attraktiv og ville ledd av meg hvis jeg sa at jeg fryktet å aldri finne en ny kjæreste. Likevel føler jeg meg så utrolig ensom nå som jeg bor alene og tenker at jeg ikke har lyst til å ha det sånn resten av livet. Selvfølelsen min har alltid vært ganske dårlig, selvom jeg utad fremstår som vellykket og glad. Nå som jeg er alene og ikke møter noen som gir meg bekreftelse, blir selvfølelsen enda dårligere. 

Når jeg i tillegg har noen problemer på jobben og privat ellers, føler jeg at jeg er i fritt fall og at alt rakner. Noen dager har jeg bare lyst til å bli hjemme og gråte. Jeg savner å ha en som setter meg høyest, en som ser på meg med kjærlighet i blikket og en jeg kan sitte inntil i sofaen om kvelden.

Jeg vet ikke helt hva jeg håper å få ut av å skrive dette innlegget, men håper kanskje noen har vært i samme situasjon og kan gi meg noen råd. Om ikke annet har jeg kanskje klart å sortere tankene litt. 

Anonymkode: d4e00...ced

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag en datingprofil og sjekk ut markedet?

Gjest Løvemunn
Skrevet

Kvinne, nå må du stramme deg opp!

Jeg ble dumpet i vinter etter flere års samboerskap og stod på bar bakke. Men det var ikke aktuelt for meg å resignere og basere min egen lykke på hvorvidt en mann elsker meg. Jeg har aldri følt meg bedre enn jeg gjør nå. Tenk så sterk du var som brøt med det kjente! Jeg vil tro at de fleste av oss som en single, føler på ensomhet innimellom. Men det er tross alt en valgt ensomhet. Og livet går opp og ned for oss alle. Livet rakner ikke, du lar livet rakne.

Nå er det på tide å brette opp ermene og lære deg å bli komfortabel i eget skinn. kan du finne deg livsledsager.

Skrevet

Det er så mange som er verre stilt enn deg. Du er fortsatt forholdsvis ung, og som du skriver, attraktiv. Du deltar i samfunnet, er godt likt osv., så da har mange ting til din fordel. Det er mange som ikke har det samme som deg. Selv er jeg eldre enn deg og har vært singel i mange år, men jeg må da holde motet oppe. Selv om jeg er verre stilt enn deg, så finnes det dem som er mye verre stilt enn meg også, med dårlig utseende, lav status, mangel på erfaring osv. Så ikke konstruer opp en tragedie for deg selv som ikke finnes.

Anonymkode: 21ac1...bbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...