Gå til innhold

Hvorfor trykker noen på stoppknappen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i alle dager trykker folk på stoppknappen i Oslo på for eksempel 31- og 37- bussen når den stopper på hvert eneste stopp?

Aldri skjønt det der.

Anonymkode: 461a7...4aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de ikke veit at denne bussen skal stoppe akkurat der?

Anonymkode: f1125...37f

• Liker 10
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de ikke veit at denne bussen skal stoppe akkurat der?

Men det er så mange som gjør det? Det sier seg jo nesten selv at den stopper på for eksempel Carl Berners plass eller Jernbanetorget.

Anonymkode: 461a7...4aa

Skrevet

Regner med det er fordi de skal av på neste stopp.

• Liker 22
Skrevet

Fordi jeg har opplevd at det ikke står noen på holdeplassen, og da luringen, stopper nemlig ikke bussen dersom et stoppsignal ikke er gjort. 

• Liker 36
Skrevet

For å meddele til sjåføren at noen skal av på neste stopp??

Anonymkode: 763fd...dd2

• Liker 14
Skrevet

Jeg bruker 37-bussen hver dag, og det er ikke slik at den alltid stopper på alle holdestedene. Vel og merke er det vel folk som skal på bussen på Jernbanetorget døgnet rundt, men folk trykker vel automatisk. Uansett så er vel ikke det så mye å henge seg opp i? Jeg synes det er mer irriterende med de som trykker på stoppknappen på rulletrappene rundt omkring i byen. 

Anonymkode: babd9...925

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Cohen skrev:

Det skjer aldri med de bussene og de stoppene jeg nevner.

Så jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk gjør det. :)

Fordi det gir passasjeren en trygghet. Er det virkelig noe å henge seg opp i? 

• Liker 5
Skrevet

Folk som klikker på absolutt alle knappene i ein heis, er også fordømt irriterende.

Dermed er det jo plent umulig å komme seg noen steder med heis, ettersom den må stoppe i hver eneste etasje først....

Skrevet

Når jeg trykker stopp er det som regel når jeg skal av! Merkelig det der gitt...

• Liker 6
Skrevet

Det er vel litt som å bruke blinklys? Man bruker det selv om det ikke er en bil i mils omkrets. 

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, Cohen skrev:

Men det er jo ikke noe poeng i det når bussen alltid stopper der?

Det er lettere å gjøre det hver gang enn å vurdere det? Plutselig er du på en annen linje på et annet tidspunkt. Pluss at det koster ingenting og det er ikke vanskelig.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde helt sikkert trykket på stoppknappen fordi jeg visste ikke at de bussene stopper uansett, men nå er ikke jeg fra Oslo. 

• Liker 3
Skrevet

Bybussen stopper ikke på alle stopp automatisk, TS. Har tatt de flere ganger, hvor de fiser forbi hvis ingen trykker på stoppknappen, eller noen venter på stasjonen. Hvor har du det ifra at den alltid stopper på alle holdeplasser? Gir ingen mening.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Cohen skrev:

Men det er jo ikke noe poeng i det når bussen alltid stopper der?

Her jeg bor, i en annen norsk "stor"by, må man trykke på stoppknappen om man skal av, for hvis ingen skal på på den holdeplassen kjører jo bare bussen forbi, naturlig nok. Så om jeg hadde tatt bussen i Oslo hadde jeg selvfølgelig trykket på stoppknappen, som den idioten jeg er. :rolleyes: Tror du alle tar bussen du tar like ofte som du gjør? Tror du alle ser verden ut gjennom dine øyne?

Hva tror du bussen gjør om ingen skal på den stoppen du skal av, og du heller ikke trykker på stoppknappen?

Anonymkode: 7af9d...ea8

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Cohen skrev:

Det er jo ikke noe særlig å vurdere på veldig mange busser i Oslo. En haug mennesker skal av og på.

Noen ganger når jeg tar buss i Oslo husker jeg ikke om jeg sitter på en buss eller trikk. Det skjer støtt og stadig at jeg glemmer at jeg skal av (både på buss og tbane).

Skrevet

:huh: alt man skal lure på. Jeg trykker på stoppknappen fordi jeg vil av 

• Liker 2
Skrevet

Kanskje bare meg, men jeg syns det høres litt sært ut med en buss som stopper hvis ingen skal av/på. Det blir jo mye bortkasta tid på ingenting....

• Liker 1
Skrevet

Om ingen trykker og det ikke er noen på stoppet, så stopper ikke bussen. Enkelt og greit. Hele poenget med den knappen er å si "Hei! Jeg skal av på neste stopp!"

• Liker 6
Skrevet

Trykker alltid på stopp, uavhengig om jeg vet at bussen stopper der eller ikke. Selv om det står noen og skal på bussen, så er det ikke dermed sagt at sjåføren åpner bakdøren, hvis ingen har trykket på stopp.

Anonymkode: 8320e...f7a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...