Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det enklest mulig å gi mme på natta? Noen skriver de har perfekt temperert vann på termos ved senga og pulver klart,men hvordan får dere perfekt temperert vann over lenger tid?

Anonymkode: b4fa5...aad

Skrevet

Kokt kaldt vann på flaska, kokt varmt vann på termos, pulver i dosebeholder. Fort gjort å blande vannet til riktig temp. 

Anonymkode: 6ba45...2a0

Skrevet

Vår tar romtemperert ferdig nan. Eventuelt varmer jeg den litt i varmt vann, kommer ann på hvor kritisk det er. Men bruker uansett ferdig nan, kan fikses i mørket uten å måtte være så nøye på oppmåling som med pulver.

Anonymkode: 79e08...8a7

Skrevet

Varmt vann på termos, kaldt vann på flaske+ pulver. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår tar romtemperert ferdig nan. Eventuelt varmer jeg den litt i varmt vann, kommer ann på hvor kritisk det er. Men bruker uansett ferdig nan, kan fikses i mørket uten å måtte være så nøye på oppmåling som med pulver.

Hvor gammel er barnet ditt? Romtemperert ferdig nan, som du har på soverommet? Mitt soverom er ganske kaldt, så da må man vel opp å hente varmt vann å legge den i vannbad uansett?

Anonymkode: 198f9...30a

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er barnet ditt? Romtemperert ferdig nan, som du har på soverommet? Mitt soverom er ganske kaldt, så da må man vel opp å hente varmt vann å legge den i vannbad uansett?

Den ferdig blandede kan serveres kald. Vår ville kun ha kald mme som nyfødt. Vi ga da den på kartong fra butikken

Skrevet
1 minutt siden, Minlillelykke skrev:

Den ferdig blandede kan serveres kald. Vår ville kun ha kald mme som nyfødt. Vi ga da den på kartong fra butikken

Er ikke det farlig for nyfødte? Trodde man måtte gi lunken melk jeg..

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den på kartong kan gis kald:)

Anonymkode: 84cda...827

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den på kartong kan gis kald:)

Anonymkode: 84cda...827

Men om baby bare drikker litt, kan kartongen stå oppbevart åpent på noe vis? Er mye å kaste om baby bare drikker 30ml liksom...

Gjest mammanicolene
Skrevet

Det er kun NAN 2 som kan drikkes kald fra kartong? Står ingenting om at 1 kan det på pakken

Skrevet
8 timer siden, mammanicolene skrev:

Det er kun NAN 2 som kan drikkes kald fra kartong? Står ingenting om at 1 kan det på pakken

Nan 1 også kan det. Snakket med barnelegene på sykehuset. Grunnen er at pulver og vann er blandet på anbefalt temp. 

Til en annen som spør ang om den kan oppbevares, nei! Restene skal kastes. Det blir bakterier på null komma niks i mme

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei😊 vår hadde ingen plager før kolikken startet ved 3  uker ca

Skrevet

Ferdig mme kan være hardere på magen enn pulver. 

Vi blandet på samme måte som på natten, er jo ikke så langt å gå til kjøkkenet. 

Skrevet

Vi har en kurv med en drikkeflaske med kaldt vann, en termos med varmt vann og ferdig oppmålt MME på en porsjonsboks. Hun får også litt grøtpulver i. 

Skrevet

Synes å huske at det står på drikkekartong NAN kartong at den kan oppbevares ÅPEN i kjøleskap. Er jo sjeldent et spebarn drikker 200 ml på en gang

Skrevet

Vi gjorde som den i første svar; kaldt vann på flaska, kokt vann på termos og pulver evt i doseringsboks. Det samme som vi gjorde når vi skulle utenfor huset. Det går kjapt, og man lærer seg fort hvordan forholdet skal være for å bli perfekt temperert. Når vi serverte flere flasker i løpet av natta hadde vi forskjellig mengde kaldt vann i flaskene, siden vannet på termosen ble kaldere etterhvert som timene gikk. Mer kaldt vann i den første flaska enn i den siste.

Anonymkode: cb311...816

Annonse
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er barnet 6mnd, men gjort det fra ca 2mnd, da var det sommer så var varmere inne. etterhvert hadde vi vann på termos (finnes termos med stor nok åpning til å sette flaske ned i) så helte opp mme, satte i termos, hentet baby også ga flasken etter maks et min. Restene i kartongen gikk jeg og satte i kjøleskapet etter mating og varmet den opp til et senere måltid (kan stå et døgn i kjøleskap).

Skrevet

Obs: eventuelle rester på flasken ble selvfølgelig kastet og flasken kokt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...