Nordmann1 Skrevet 20. desember 2015 #1 Skrevet 20. desember 2015 Var ute og gikk med hunden i skogen, da jeg plutselig fikk øye på noe hvitt som lå oppå en haug. Trodde først det var en plastpose, men da jeg gikk nærmere hoppet og forsvant noe som så ut som en hare. Den hadde store bein og var ganske stor. Helt hvit i pelsen. det kan da umulig være så bra at den skal være ute nå som det snart er vinter. Jeg gikk med en gang inn på fb "mistet funnet dyr". Der var det ingen. Bor harer i norske skoger? Arendal, sørlandet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #2 Skrevet 20. desember 2015 snart er vinter? er det ikke vinter nå? Anonymkode: 29f62...015 1
absinthia Skrevet 20. desember 2015 #3 Skrevet 20. desember 2015 (endret) Tuller du? Selvfølgelig er det harer i skogen og på fjellet over hele landet. Endret 20. desember 2015 av absinthia 5
Pinkee Skrevet 20. desember 2015 #4 Skrevet 20. desember 2015 Ja, det er harer i norske skoger, mange harer. Gled deg over at du har fått se en, for vanligvis ser man bare sporene. 3
Honey Dew Skrevet 20. desember 2015 #5 Skrevet 20. desember 2015 Herlighet. Harer hører jo til i skogen. Harer har aldri vært og skal ikke være kjæledyr 3
Gjest pellepirat Skrevet 20. desember 2015 #6 Skrevet 20. desember 2015 Eh...er tusenvis av hvite harer ute i norske skoger og fjell nå. Heeelt normalt. Hvor tror du alle harer tilbringer vinteren? Syden? .
Lutetium 71 Skrevet 20. desember 2015 #7 Skrevet 20. desember 2015 2 minutter siden, pellepirat skrev: Eh...er tusenvis av hvite harer ute i norske skoger og fjell nå. Heeelt normalt. Hvor tror du alle harer tilbringer vinteren? Syden? . Trekkharer ser man naturligvis ikke på denne tiden i Norge. De man ser er standharer. 6
Jerry Lee Skrevet 20. desember 2015 #8 Skrevet 20. desember 2015 Klart villharer bor ute i skogen. Hvor skulle de ellers bo? På en campingplass? 😜 Hehe. Noen her som har smakt villhare, forresten? ☺
Arabella Skrevet 20. desember 2015 #9 Skrevet 20. desember 2015 9 minutter siden, Lutetium 71 skrev: Trekkharer ser man naturligvis ikke på denne tiden i Norge. De man ser er standharer. 1
Nordmann1 Skrevet 20. desember 2015 Forfatter #10 Skrevet 20. desember 2015 Jeg trodde først det var et kjæledyr som hadde rømt. Jeg går i samme skogen veldig ofte og har ALDRI sett en hare der i hele mitt liv. Ps: kan ikke si at det er vinter nå. Ingen snø og 10 varmegrader.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #11 Skrevet 20. desember 2015 Harene bor i skogen. Ved fare vil de trykke ned, gjerne ligge i ro. Jeg har måttet stoppe traktoren min, og gå ut av den og dytte en hare i bakenden en gang for å få den unna veien. Kaniner bor som regel inne i hus. Anonymkode: a4a24...d37 1
Arabella Skrevet 20. desember 2015 #12 Skrevet 20. desember 2015 3 minutter siden, gjest_gutt23 skrev: Jeg trodde først det var et kjæledyr som hadde rømt. Jeg går i samme skogen veldig ofte og har ALDRI sett en hare der i hele mitt liv. Ps: kan ikke si at det er vinter nå. Ingen snø og 10 varmegrader. Årstiden er vinter . 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #13 Skrevet 20. desember 2015 10 minutter siden, gjest_gutt23 skrev: Jeg trodde først det var et kjæledyr som hadde rømt. Jeg går i samme skogen veldig ofte og har ALDRI sett en hare der i hele mitt liv. Ps: kan ikke si at det er vinter nå. Ingen snø og 10 varmegrader. Bra du tar ansvar! Kanskje ikke rart at man lurer når man aldri har sett hare på samme sted. Finnes dessverre mange kaniner (også hvite) som blir satt ut, forlatt eller har rømt, men siden den fikk så fart på seg så er det nok en hare du har sett, de er veldig mye slankere og lengre bein som regel. Spennende syn da! Husker det løp en rotte over veien da jeg kjørte bil en gang, den ville ikke flytte seg, så gikk ut av bilen og dyttet litt borti den med foten, men da løp den mot meg i stedet, viste seg at det var en tamrotte som jeg fikk levert til Dyrebeskyttelsen, så det er greit å være oppmerksom! Anonymkode: 703b5...47c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå