AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #1 Del Skrevet 20. desember 2015 Jeg har en macbook air som snart er 4 år gammel. Den er helt super og jeg har aldri vært så fornøyd med en pc før. Problemet er bare at nå begynner batteriet å svikte. Så nå lurer jeg på om det vil lønne seg å bytte batteri eller om jeg regelrett bare skal kjøpe meg en ny en. Jeg klarer ikke helt å finne ut hva det vil koste med nytt batteri, men vil tro rundt 2000 kroner (?), i tillegg må jeg ha ny lader som kommer på rundt 900 kroner. Var inne og såg på prisene for ny mac og de har blitt veldig dyre siden sist jeg sjekket, men jeg kan nok leve med det batteriet jeg har i kanskje et halvt år til, så jeg kan jo følge med i håp om at det blir noen tilbud. Hva ville du gjort? Anonymkode: 363f3...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KRSby Skrevet 20. desember 2015 #2 Del Skrevet 20. desember 2015 Om den er 4 år gammel, ville jeg kjøpt ny. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #3 Del Skrevet 20. desember 2015 Ny mac Anonymkode: 84392...4fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 20. desember 2015 #4 Del Skrevet 20. desember 2015 Min mac book er 8 år gammel, går som en kule. Men batteriet er elendig dårlig, så her står strømkabelen i hele tiden når jeg bruker den. Jeg har min kun til hjemmebruk, så da går det fint. Hvor mye koster det å kjøpe nytt batteri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #5 Del Skrevet 20. desember 2015 28 minutter siden, morhjertegod skrev: Min mac book er 8 år gammel, går som en kule. Men batteriet er elendig dårlig, så her står strømkabelen i hele tiden når jeg bruker den. Jeg har min kun til hjemmebruk, så da går det fint. Hvor mye koster det å kjøpe nytt batteri? Har googlet litt og vil tro at det kommer til å koste mellom 1500-2000kr med nytt batteri. Anonymkode: 363f3...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 20. desember 2015 #6 Del Skrevet 20. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har googlet litt og vil tro at det kommer til å koste mellom 1500-2000kr med nytt batteri. Anonymkode: 363f3...b15 Hmm vrien den der, min er jo like bra etter 8 år, men vet ikke hvor vanlig det er. Er jo mye penger spart, men så har man aldri garanti hvor lenge den holder, selv med nytt batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #7 Del Skrevet 20. desember 2015 4 minutter siden, morhjertegod skrev: Hmm vrien den der, min er jo like bra etter 8 år, men vet ikke hvor vanlig det er. Er jo mye penger spart, men så har man aldri garanti hvor lenge den holder, selv med nytt batteri. Nei, det er akkurat det. Tror jeg prøver å holde ut med min lengst mulig, men tror jeg kommer nok til å slå til om det kommer et godt tilbud på de. Anonymkode: 363f3...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 20. desember 2015 #8 Del Skrevet 20. desember 2015 7 timer siden, morhjertegod skrev: Hmm vrien den der, min er jo like bra etter 8 år, men vet ikke hvor vanlig det er. Er jo mye penger spart, men så har man aldri garanti hvor lenge den holder, selv med nytt batteri. Hvis du har hatt en MacBook i åtte år uten å måtte bytte batteri, har du vært sparsommelig med bruken av den. Min forrige MacBook måtte jeg bytte batteri på to ganger. Begge gangene fikk jeg nytt batteri uten å måtte betale da garantien fortsatt var gjeldende. Når batteriet først ryker på forrige generasjon av MacBook-er oppdager man det først ved at trackpad-en begynner å svikte etter hvert som batteriet som ligger rett under begynner å ese ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattifnatten Skrevet 20. desember 2015 #9 Del Skrevet 20. desember 2015 Jeg betalte 1500 kr for å bytte batteri på min 4 år gamle macbook pro i fjor. Siden den fungerte som den skulle på alle andre områder enn batteriet, så jeg ikke noen grunn til å betale 10 000 kr for en ny. Så fungerer den forhåpentligvis i fire år til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 20. desember 2015 #10 Del Skrevet 20. desember 2015 8 minutter siden, Klossmajor skrev: Hvis du har hatt en MacBook i åtte år uten å måtte bytte batteri, har du vært sparsommelig med bruken av den. Min forrige MacBook måtte jeg bytte batteri på to ganger. Begge gangene fikk jeg nytt batteri uten å måtte betale da garantien fortsatt var gjeldende. Når batteriet først ryker på forrige generasjon av MacBook-er oppdager man det først ved at trackpad-en begynner å svikte etter hvert som batteriet som ligger rett under begynner å ese ut. Mitt tømmer seg bare fort, men ellers ikke slike problemer. Har brukt den hver dag, men som sakt kan ikke bruke den lenge uten tilførsel av strøm. Så da har jeg nok bare vært heldig :o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #11 Del Skrevet 20. desember 2015 3 minutter siden, Kattifnatten skrev: Jeg betalte 1500 kr for å bytte batteri på min 4 år gamle macbook pro i fjor. Siden den fungerte som den skulle på alle andre områder enn batteriet, så jeg ikke noen grunn til å betale 10 000 kr for en ny. Så fungerer den forhåpentligvis i fire år til Hvor gjorde du dette? Anonymkode: 2c9ab...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattifnatten Skrevet 20. desember 2015 #12 Del Skrevet 20. desember 2015 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gjorde du dette? Anonymkode: 2c9ab...bd4 Kontaktet Eplehuset for pris (samme sted som jeg kjøpte den), og så leverte jeg den inn der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #13 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg har bestemt meg for å prøve å skrifte batteriet selv. Kjenner flere som har gjort det og det har fungert helt fint. Batteriet koster ca 500 kroner. Hørte med applestore om hvor mye de tok og de skulle ha ca 2000 kroner. Anonymkode: 363f3...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 29. desember 2015 #14 Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) nå har ikke jeg mac, sitter batteriet under løst? dvs, kan det byttes selv? hvorfor trenger du en ny ekstern lader? jeg ville heller kjøpt nytt batteri og bytta ut harddisken inni pcn. (gå fra HDD -> SSD). du vil få mye bedre ytelse da. pcn vil godt kunne leve i mange år ekstra da. Endret 29. desember 2015 av herremann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #15 Del Skrevet 29. desember 2015 1 minutt siden, herremann skrev: nå har ikke jeg mac, sitter batteriet under løst? dvs, kan det byttes selv? hvorfor trenger du en ny ekstern lader? jeg ville heller kjøpt nytt batteri og bytta ut harddisken inni pcn. (gå fra HDD -> SSD). du vil få mye bedre ytelse da. pcn vil godt kunne leve i mange år ekstra da. Batteriet sitter under platen, så må åpne den for å få ut batteriet. Lader må jeg kjøpe ny av fordi ledningen er knekt og kommer til å slutte å virke en gang. Hvorfor skal jeg bytte ut harddisken? Har ingen problemer med ytelsen, er kun batteriet som trenger å byttes. Anonymkode: 363f3...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #16 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg hadde byttet batteri om det ikke var noe annet galt med den. Anonymkode: c578a...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 29. desember 2015 #17 Del Skrevet 29. desember 2015 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Batteriet sitter under platen, så må åpne den for å få ut batteriet. Lader må jeg kjøpe ny av fordi ledningen er knekt og kommer til å slutte å virke en gang. Hvorfor skal jeg bytte ut harddisken? Har ingen problemer med ytelsen, er kun batteriet som trenger å byttes. Anonymkode: 363f3...b15 hvis du ikke har problemer med ytelsen hadde jeg definitivt bare bytta batteriet. hvis du bytter ut din harddisk (HDD) med en SSD vil du få mye bedre ytelse og pcn vil vare i noen år ekstra før den trengs å byttes. billig, lettvint og meget god oppgradering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå