Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #1 Skrevet 6. oktober 2004 Må bare sjekke hva dere synes her inne. Min sambo og jeg har vært sammen i snart 8 år. På denne tiden har det ikke skjedd noe som har med utroskap eller andre ting som kan bety at tilliten til hverandre svekkes. Men i forgårs skjedde følgende: Han ringer og sier han er på vei fra jobb, og at han er sliten og har lyst til å koble av med tv-spilling når han kommer hjem...like moro selv om han snart er 40 og ellers en meget voksen kar.... Jeg sier at jeg også skal dra fra jobb hvert øyeblikk og at vi snakkes hjemme. Men siden jeg er familiens administrator må jeg innom postkontoret, kjøpe mat og levere en film vi leide dagen før. Beveget mitt legeme inn på et kjøpesenter for å ordne dette og vips stakk jeg innom noen klesbutikker og skobutikker i tillegg.Etter 1 1/2 sjekker jeg klokken på mobilen og ser at tiden har gått alt for fort. I tillegg har min kjære ringt to ganger uten at jeg har hørt mobilen. Jeg ringer han opp og møter en forbanna og irritert sambo. Jeg beklager at tiden har gått fra meg og spør hva han vil ha til middag. Da svarer han at det vet han ikke. Løper så inn på butikken, kjøper mat i full fart og kjører hjem. Hiver meg inn på kjøkkenet for å lage mat, bare for å oppdage at dattra og han har laget seg middag selv, og ryddet bort. Han er forsatt sint og jeg beklager nok en gang, men kjenner at jeg blir sint selv. I går snakket vi litt om dette og det som kommer frem er at han ikke stoler på at historien min stemmer... :o Han tror eller ihvertfall trodde at jeg drev på med noe som han ikke skle vite om..... er det normalt da...? Blir litt såret jeg. Hva synes dere.....hvis dere fortsatt henger med etter alt jeg har skrevet... :-?
Gjest GreenSky Skrevet 6. oktober 2004 #2 Skrevet 6. oktober 2004 Da ville jeg kommet il bunns i hvorfor han ikke trodde på deg.
Gjest gjest1 Skrevet 6. oktober 2004 #3 Skrevet 6. oktober 2004 Ja, så fikk du hilse på den grønne djevelen hans. Snakk med ham, han vil skjønne det etter hvert, men da dette skjedde og rett etterpå var han bare frustrert over at du ikke hadde kommet hjem og at du ikke svarte på mobilen. Kanskje han har vært redd også??
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #4 Skrevet 6. oktober 2004 Nei her må du bare bygge opp tilliten hans, han kan ha litt dårlig selvtillit, det har som regel personer som er sjalu. Gi han litt ekstra oppmerksomhet, en blomst, si at du elsker han over alt på jord, osv. Si at du er en person som er litt vimsete, og som har tusen ting i hodet, og at du ikke alltid passer tiden, og hjelper ikke det, nei da får du gå til psykolog, si til ham, du må stole på meg, jeg kunne aldri gjort noe galt , i hvertfall ikke være utro, kan du også si.
Gjest Anki Skrevet 6. oktober 2004 #5 Skrevet 6. oktober 2004 Etter 8 års forhold uten noen problemer med sjalusi, synes jeg det var merkelig at han reagerte sånn. Er det noe som har skjedd den siste tiden som kunne gjøre ham usikker i forhold til deg?... Spør han, for det er nok noe han tenker på hvis han plutselig finner på å bli sjalu. Kunne skjønt det hvis du hadde vært utro før eller noe, men ikke sånn helt uten videre etter 8 års trofast forhold.
Gjest GreenSky Skrevet 6. oktober 2004 #6 Skrevet 6. oktober 2004 Nei her må du bare bygge opp tilliten hans, han kan ha litt dårlig selvtillit, det har som regel personer som er sjalu. Gi han litt ekstra oppmerksomhet, en blomst, si at du elsker han over alt på jord, osv. Si at du er en person som er litt vimsete, og som har tusen ting i hodet, og at du ikke alltid passer tiden, og hjelper ikke det, nei da får du gå til psykolog, si til ham, du må stole på meg, jeg kunne aldri gjort noe galt , i hvertfall ikke være utro, kan du også si. Hæh? Hvorfor skal en drive og motbevise ting når en ikke har gjort noe galt? :klø:
SimSim Skrevet 6. oktober 2004 #7 Skrevet 6. oktober 2004 Hæh? Hvorfor skal en drive og motbevise ting når en ikke har gjort noe galt? :klø: Jeg er litt enig i det Anonym skriver. Hvis mannen hennes føler seg usikker på hva hun har gjort den tiden hun "var borte"...så bør hun "handle" nå før han blir mer usikker på henne. Det eneste som hjelper er å være oppmerksom, fortelle at hun aldri ville gjort noe bak hans rygg osv. Har han først blitt usikker...kan det slå rot og utvikle seg helt feil. Jeg har selv vært der...hvor han er nå.
Celeste Skrevet 6. oktober 2004 #8 Skrevet 6. oktober 2004 Jeg ville spurt hva som fikk han til å tro at du drev med ting han ikke skulle vite om. Om han har noen grunn til å ikke stole på deg.
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #9 Skrevet 6. oktober 2004 Etter 8 års forhold uten noen problemer med sjalusi, synes jeg det var merkelig at han reagerte sånn. Enig!
Gjest Madam Felle Skrevet 6. oktober 2004 #10 Skrevet 6. oktober 2004 Om så lite får han til å bli misstenksom, så ligger det nok mer bak. For stoler en på hverandre, og har vært sammen i så mange år, da burde han ha trodd på det du fortalte han. Jeg tror faktisk jeg ville blitt irritert, om min kjære ikke trodde på meg. Enten er det tillit der, eller så er det ikke der. Og er tilliten der, så burde ikke sannheten begrunnes mer enn nødvendig. Derfor tror jeg det ligger noe mer bak.
Gjest GreenSky Skrevet 7. oktober 2004 #11 Skrevet 7. oktober 2004 Da er en jo skyldig intill det motsatte er bevist, da. Og det blir helt feil når en faktisk ikke har gjort noe galt. Jeg ville heller sagt noe slikt som; 'Jeg har ikke gjort noe galt, tillit er viktig i et forhold, og jeg lyver ikke til deg. Vi må finne ut av hva denne usikkerheten/mistroen din til meg kan bunne i.' Jeg hadde blitt såret jeg, når den personen som tilsynelatende skal stå en nærmest ikke tror på en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå