AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #1 Skrevet 20. desember 2015 Ser med negative øyne på fremtiden. Syns den ser mørk, dyster og tragisk ut.Selv om jeg bare er i 20-åra, så ser jeg ikke poenget med fortsettelsen. Den beste tida i livet er jo barndommen, og jeg er ikke så interessert i å ha egne barn. Ei heller kjæreste, jobb, utdanning.. Skjønner ikke at de fleste er opptatt av dette..Ingen andre som tenker at livet er uten mening uansett hva man gjør med det? Når man er død, så spiller det ikke noen rolle om man var en kriminell, eller om man var en god samfunnsborger.Døden kan ikke være kjipere enn livet, tenker jeg. Anonymkode: 30e29...015
grinchen Skrevet 20. desember 2015 #2 Skrevet 20. desember 2015 Jeg har vært der hvor du er nå jeg kan bare si at livet er verdt å leve, men du trenger ikke å leve et A4 liv. Du må prøve å finne noe som du liker å gjøre uansett hva andre måtte tenke om det. 2
Gjest Emma Sophie Skrevet 20. desember 2015 #3 Skrevet 20. desember 2015 (endret) Jeg og tenker at livet er uten mening, men allikevel så prøver jeg alltid å fortelle andre at de skal velge livet.Når man er død så er det ingen vei tilbake, da stopper alt. Man får ikke se de man er glad i igjen, de som gjør livet verdt å leve. Døden kommer en dag uansett, vi skal alle dø. Sånn er livet, det er kanskje ikke vår oppgave å ta den i egne hender.Jeg syns du er tøff, du snakker høyt om dette og det er positivt. Det er å gjøre noe med det, du er ikke alene om å ha det slik. Jeg håper du har det greit der du er og at du tar kontakt med noen om du trenger det. Du er verdifull.Livet består ikke kun av disse negative vonde følelsene, men man må lære å åpne opp for de gode følelsene også. Man må komme i kontakt med følelsene sine og kanskje da vil man se at livet det kan være ganske godt.Jeg har og de tankene som deg om at jeg ikke ønsker kjæreste, barn osv og lurer på om det i seg selv gjør så livet føles meningsløst fordi det er jo det folk gjør. Det er jo det livet "består av", men det trenger ikke nødvendigvis å være det. Alle mennesker er forskjellig, du er unik.Man kan velge åssen livet sitt skal selv bli, ingen andre som velger det. Man trenger ikke å følge en mal, bare vær kreativ.Livet er hele tiden i forandring, man vet aldri hvordan framtiden blir og den kan by på så mye bra. Endret 20. desember 2015 av Emma Sophie
grinchen Skrevet 20. desember 2015 #5 Skrevet 20. desember 2015 Ser med negative øyne på fremtiden. Syns den ser mørk, dyster og tragisk ut.Selv om jeg bare er i 20-åra, så ser jeg ikke poenget med fortsettelsen. Den beste tida i livet er jo barndommen, og jeg er ikke så interessert i å ha egne barn. Ei heller kjæreste, jobb, utdanning.. Skjønner ikke at de fleste er opptatt av dette..Ingen andre som tenker at livet er uten mening uansett hva man gjør med det? Når man er død, så spiller det ikke noen rolle om man var en kriminell, eller om man var en god samfunnsborger.Døden kan ikke være kjipere enn livet, tenker jeg.Anonymkode: 30e29...015Meningen med livet er et vanskelig spørsmål da det har forundret mennesker i lang tid. Skjønner godt at du ser meningsløsheten i status jaget. Den ser jeg også folk ønsker å ha jobb,utdanning etc for å føle seg akseptert av andre og kanskje oppnå en viss status. Det er veldig vanskelig å frigjøre seg fra slike "forventninger" men gjør man det kan man finne seg selv og hva man ønsker å gjøre her i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå