Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sakset fra VG:

"Dyrt å gifte seg

Prinsesse Alexandra av Danmark må holde seg ugift etter skilsmissen med Joachim, ellers vanker harde økonomiske straffer.

Hvis Alexandra gifter seg igjen, må hun nemlig betale inntektsskatt, merverdiavgift og avgifter på lik linje med andre danske borgere, melder Ekstra Bladet."

Harde økonomiske straffer??

Dette er jo hva den vanlige borger må betale, er det ikke?

Skal det liksom være vanskeligere for Alexandra enn alle oss andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil vel heller si at det endelig er satt søkelys på hvor mye "mannen i gata" betaler, og at det faktisk er HARDT.... :roll: Det var jo på tide!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er disk.går ut på? At dere ikke unner henne det?

hun er sikkert klar over alt dette. tror nok hun gifter seg en dag igjen.

penger kommer ikke mellom kjærligheten til noen?

Skrevet
Jeg vil vel heller si at det endelig er satt søkelys på hvor mye "mannen i gata" betaler, og at det faktisk er HARDT....  :roll:  Det var jo på tide!

Helt enig!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Alexandra virker på meg som en oppegående dame og jeg tror ikke hun vil la seg hindre av skatt o.l for å gifte seg med en eventuell ny mann.

Selv om hun blir sittende med mye mer enn oss vanlige dødelige etter en skilsmisse er det allikevel mye hun ikke har rett til, vi kan bruke stemmeretten vår....... det kan ikke hun før hun gifter seg med en ny mann og begynner å betale skatt m.v. Og tenk på det fokuset som vil være rettet mot henne i alle sammenhenger, hun kan ikke ta et skritt uten at det henger fotografer etter henne. Alle menn hun møter fremover vil være gjenstand for spekulative reportasjer opp og i mente.............

nei, huff a meg..........

Skrevet

Skjønte ikke helt problemstillingen jeg heller. Men uansett synes jeg det er bra at hun faktisk får noen av de fordelene hun hadde som gift nå til hun eventuelt finner seg en ny mann. en skilsmisse er ganske hard, og blir ikke bedre av at det står om den overalt. Godt at hun slipper bekymrer seg for økonomien iallefall. At vanlige danske borgere må betale skatt har vel lite med om hun gifter seg igjen å gjøre :wink:

Skrevet

Så deilig!!!!

Logget meg på nettopp. ville så gjerne finne ut hva andre kvinner tenker på og lurer på under luggen til daglig.

Så er det hvordan prinsesse Alexandra har det??? :roll:

Ok.... håper hun får en god helg iallefall... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

gjelder det samme hvis hun blir samboer med en mann?

eller bare ved ekteskap?

(kanskje de ikke godtar samboerskap i det danske kongehus?,)

Skrevet

Noen som ikke skjønner poenget mitt her.

Skrevet
Noen som ikke skjønner poenget mitt her.

Det tror jeg du har rett i gitt :roll:

Gjest Ækt mannfolk
Skrevet

Ho Alexandra e faktisk dritpen! Den vakrasta i heile Europa det e klart.

Nydelig dame..med masse stil. :P

Skrevet

Hallois.

Jeg har sansen for Alexandra, synes hun virker som en oppegående dame. Tror nok ikke hun motsetter seg skatt osv. hvis hun gifter seg, kjærligheten kommer først-tross alt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ja, hun får finne seg en annen rik mann, som kan forsørge henne like bra som J gjorde.

Skrevet
Ja, hun får finne seg en annen rik mann, som kan forsørge henne like bra som J gjorde.

Eller IKKE gjorde.....

Han nektet henne etter sigende alt mulig, stakkars dame, hun måtte jo tigge dronningen etter penger til nødvendige ting......

Skulle gjerne vært kronprinsesse jeg.......

Skrevet

Poenget her er jo at de kaller det som vi helt vanlige folk betaler av skatter og avgifter for "harde økonomiske straffer"..............

Skrevet
Poenget her er jo at de kaller det som vi helt vanlige folk betaler av skatter og avgifter for "harde økonomiske straffer"..............

Og det er det jo om du kan unngå det...

Skrevet

Prinsesse Alexandra forsørget seg selv meget bra som sivil borger, og kan nok gjøre det igjen. Hun er vel kanskje den mest kapable av de unge i europeiske monarkier i så måte.

Skrevet

Takk, Sikka!! Endelig en som skjønner poenget mitt.

Det tok litt av her.

Skrevet
Ja' date=' hun får finne seg en annen rik mann, som kan forsørge henne like bra som J gjorde.[/quote']

Ja, men hva var alternativene?

Vakre og intelligente Alexandra fikk ikke lov av kongefamilien å jobbe som børsmegler etter at hun giftet seg med Joachim. Da måtte hun jo bli forsørget enten hun ville eller ikke.

Etter hva vi har lest fra danske aviser var Joachim uansett gjerrig.

Alexandra har jo både utdanning og karriere å falle tilbake på, men folket vil at hun fortsatt skal representere. Da er det vel bare rimelig at hun beholder noen frynsegoder.

Håper hun finner seg en mer kultivert og reflektert mann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...