AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #1 Skrevet 20. desember 2015 Jeg er en 23 år gammel student som i tillegg jobber 100% ved siden av studiene. Min samboer er 40 år og har allerede opparbeidet seg en bonus på 75% på firmabilen sin. Nå etter nyttår skal han kjøpe en liten personbil vi kan bruke til vanlig, siden den andre bilen er en gammel bil han bruker i firmaet (Toyota hi-ace). Slik at jeg også kommer meg imellom når jeg er hjemme (jeg studerer i en annen by). Jeg har boliglån og studielån på rundt 2 mill til sammen og han har ingen lån, samtidig som det er han som for det meste kommer til å disponere bilen, derfor er det han som kjøper den. Så... siden han allerede har opparbeidet seg 75% bonus, er det noen måte å få meg inn i forsikringen eller noe på den nye bilen, slik at jeg kan starte å opparbeide meg poeng eller vil dette føre til økte forsikringsutgifter? Det jeg tenker på er om det finnes noen måte der han ikke berøres noe særlig økonomisk, med at forsikringsutgiftene hans ligger på rundt det samme, men at jeg får opparbeidet meg poeng med at jeg står enten i registreringen eller forsikringen? - Eller er det slik at forsikringsutgiftene vil øke betraktelig uansett hvis man fører meg i forsikringen, siden jeg aldri har hatt bil og starter da på scratch?Litt vanskelig å forklare, men håper noen skjønner. Anonymkode: c0ea1...420
Brunhilde Skrevet 20. desember 2015 #2 Skrevet 20. desember 2015 Jeg fant dette:Overføring og opparbeidelse av bonus mellom ektefeller, samboere og partnere. Bonus kan overføres mellom ektefeller , samboere og personer som har inngått partnerskap. (med samboer menes personer som lever i ekteskapslignende forhold og som har felles adresse i folkeregisteret).Kanskje du finner svaret her? Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #3 Skrevet 20. desember 2015 Hos oss fikk mannen bytte til å ha samme bonus som meg. Om det er vanlig praksis vet jeg ikke. Anonymkode: a3765...98e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #4 Skrevet 20. desember 2015 La den bilen med dyrest forsikring stå med mest bonus. Den gamle kan dere jo ha kun ansvarsforsikring på, det er billig. Anonymkode: 6e7df...472
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå