Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg bruker babyolje etter dusjen for å lure kjæresten min til å tro at jeg er tenåring -hehe. neida, men jeg bruker babyolje, men har hørt mye negativt om stoffene i olja, så lurer på om det finnes noe alternativ? Er ikke så glad i body lotion og sånt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Body Shop har flere kroppsoljer i sprayform. Det samme har Natusan for voksne, mener jeg.

Hvis du vil ha et virkelig bra alternativ, fritt for kjemiske stoffer og bare naturlige oljer, anbefaler jeg kroppsoljene fra Weleda (helsekost). Selv liker jeg sitrus og lavendel.

Gjest Anonymous
Skrevet

okidok, og takk skal du ha. Tror jeg skal se etter helsekostvarianten:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Mange av de såkalte planteoljene, fra helsekosten og andre steder, inneholder faktisk også mest mineralolje (i likhet med babyolje)! Man må simpelthen lese på flasken hvis man vil ha helt rene planteoljer. Holdt på å kjøpe en flaske med såkalt jojobaolje en gang, men det viste seg at det var mineralolje tilsatt litt jojoba! Men de har heldigvis rene planteoljer også da. Jojoba er veldig fin, men dyrere enn mange andre planteoljer. På apoteket har de mange forskjellige planteoljer: mandel, jojoba, avocado osv. Et billig alternativ er vanlig olivenolje! Vet mange som bruker det, men selv liker jeg en litt "tørrere" olje som f.eks. jojoba.

Babyoljeproduktene er siste alternativ, ville aldri smurt det hverken på meg eller babyen!

Gjest Ethereal
Skrevet

Weledaproduktene er basert kun på økologisk dyrkede råvarer, så du kan være ganske trygg der (de har også bra hudpleieprodukter til ansiktet).

Skrevet

Er helt enig med "gjest" over her. Babyolje består nesten utelukkende av mineralolja parafin, og egner seg slett ikke til å bruke på hud.

Men du må regne med at når du går over fra produkter med mineralolje til rene produkter uten, så vil huden din reagere til å begynne med. Det er ikke fordi du bruker det nye rene produktet men fordi du slutter med mineralolje. Du kan føle deg litt tørr eller at olja ikke trekker inn, men det går over etter en stund, kanskje 14 dager. Det er fordi mineraloje ikke trekker inn i huden men ligger som et lag og stenger utenpå. Når du har fått bort denne kan rene oljer trekke inn i huden din, som er veldig tørr inni hudlagene, og du får tilført fuktighet.

Ren jojobaolje bruker jeg også mye, særlig om vinteren. Jojobaolje er egentlig en kaldpresset voks. Den er så nydelig å ha på huden, den virker balanserende slik at alle hudtyper kan bruke den.

-pusur-

Skrevet

Er det mulig å få noen av disse oljene med liten eller ingen lukt?

Gjest Anonymous
Skrevet

Rene planteoljer uten tilsetninger lukter ikke noe! Hvilket jeg synes er et pluss, da får evt. parfymeduft komme til sin rett. Har av og til også tilsatt litt av favorittparfymen min i oljen.

Selv kjøper jeg rene planteoljer (helst jojoba som sagt) på apoteket, de er ikke tilsatt noen ting.

Skrevet

Hva ville dere si er mest mildt og nøytralt av disse oljene?

Jeg lurer egentlig på hva som er det beste alternativet til å bruke på en baby.

Gjest Ethereal
Skrevet

Weleda har egne babyprodukter, i hvertfall.

Skrevet

Er ikke alle babyoljene som får "stryk" heller da...

Inne på gronnhverdag.no kan du her lese om en test de har gjort.

Natusan Baby Oil har i følge dem ingen farlige stoffer

Skrevet
Hva ville dere si er mest mildt og nøytralt av disse oljene?

Jeg lurer egentlig på hva som er det beste alternativet til å bruke på en baby.

olivenolje er helt trygt å bruke på baby, og anbefales av hudleger.

Skrevet

Men Natusan sin olje er mineralsk, og jeg vil helst bruke planteolje jeg da (sær, jeg vet...).

Vil det ikke lukte olivenolje av babyen da? Er ikke SÅ glad i den lukten...

Noen som vet om man kan vaske en baby med Lactacyd? Har de samme syrekappe på huden som oss voksne, slik at dette er bra for huden deres?

Selv bruker jeg ikke annen hudvask på kroppen enn denne, og ville ikke finne på å bruke såpe på en baby når jeg ikke bruker det på min egen kropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...