Gå til innhold

Hjelp om skatt, lønn og skattetrekk!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

....

Endret av Mka
Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.skatteetaten.no/Skjemaer/Skjema-for-a-bestille-skattekort/ 

Her søker du om skattekort. Du skal fylle inn hvor mye du tror du kommer til å tjene totalt i 2016, så beregner skatteetaten hva du skal skatte og utsteder skattekort på bakgrunn av det.

Grunnen til at du har fått beskjed om at arbeidsgiver har hentet inn skattekortet ditt i sommer er fordi det er en slags samlebetegnelse for skattekort og frikort. 

Hvis du ikke har gått over frikortgrensen din for 2015 og du skal få noe lønn utbetalt nå på slutten av måneden må du logge inn i altinn å tildele din nye arbeidsgiver deler av frikort-resten din. Hvis du ikke får lønnen utbetalt før i januar for det du jobber nå i desember skal de bruke 2016-skattekortet ditt som du fikser i første punktet jeg har skrevet. 

Skrevet

http://www.skatteetaten.no/Skjemaer/Skjema-for-a-bestille-skattekort/ 

Her søker du om skattekort. Du skal fylle inn hvor mye du tror du kommer til å tjene totalt i 2016, så beregner skatteetaten hva du skal skatte og utsteder skattekort på bakgrunn av det.

Grunnen til at du har fått beskjed om at arbeidsgiver har hentet inn skattekortet ditt i sommer er fordi det er en slags samlebetegnelse for skattekort og frikort. 

Hvis du ikke har gått over frikortgrensen din for 2015 og du skal få noe lønn utbetalt nå på slutten av måneden må du logge inn i altinn å tildele din nye arbeidsgiver deler av frikort-resten din. Hvis du ikke får lønnen utbetalt før i januar for det du jobber nå i desember skal de bruke 2016-skattekortet ditt som du fikser i første punktet jeg har skrevet. 

Hmm okei! Min nye arbeidsgiver har ikke hentet skattekortet mitt ennå, men det skal jeg fikse når hun gjør det! :) Takk for hjelpen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...