Gå til innhold

Gjøre ren joggesko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg splitter nye joggesko, og første gang jeg har de på meg klarer jeg å tryne og få gjørme på dem. Det var selvsagt også på tur til jobb så kunne ikke bruke så mye tid på å få dem ren heller(er vel best å ta det med en gang). Hvordan kan man rengjøre sko? Det er disse sånn forøvrig:

https://www.xxl.no/mizuno-wave-rider-18-w-lopesko-dame/p/1110923_1_style

Ja, sko blir skitne etterhvert, men var så bittert at de ble gørrskitten ved første bruk:\

Anonymkode: d3a58...df9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier bare å hive mine joggesko i vaskemaskinen og vaske de på 30/40 grader med litt vaskepulver/vaskekapsel. 

Skrevet

Pleier bare å hive mine joggesko i vaskemaskinen og vaske de på 30/40 grader med litt vaskepulver/vaskekapsel. 

Har hørt folk som gjør det men jeg vet ikke om jeg tørr, jeg er litt pysete :fnise: Men også fordi det ikke er min vaskemaskin:P Men kan jeg bare bruke vanlig vaskemiddel og skrubbe dem i vasken for hånd kanskje? Er litt redd for å ødelegge dempingen i skoa(jeg har dårlige knær og er helt avhengig av at det).

Skrevet (endret)

Har hørt folk som gjør det men jeg vet ikke om jeg tørr, jeg er litt pysete :fnise: Men også fordi det ikke er min vaskemaskin:P Men kan jeg bare bruke vanlig vaskemiddel og skrubbe dem i vasken for hånd kanskje? Er litt redd for å ødelegge dempingen i skoa(jeg har dårlige knær og er helt avhengig av at det).

Du kan evt legge de i en bøtte med varmt vann og drysse litt biotex på og skylle de av en time eller to senere? Jeg har alltid vaska mine joggesko i vaskemaskinen, og synes ikke de har blitt noe annerledes etterpå. :)

Endret av Papirhjerte
Skrevet

Typisk at jeg brukte opp siste rest av biotexen i går:P Men får prøve med vanlig vaskemiddel, og se om det går:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...