Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde eggløsning sannsynligvis for noen dager siden, og vil da få mensen ca 28./30. desember. Den 25. desember er det årlig fest i byen her jeg bor, og jentegjengen vår er alltid på denne festen. Jeg har ikke fortalt til dem at jeg prøver å bli gravid, og vil ikke at de skal vite det før jeg faktisk er gravid. Vi pleier alltid å drikke vin på disse festene. Jeg har ikke helt regelmessig menstruasjon, og jeg kan nok derfor ikke stole på det om jeg tar en graviditetstest den 25., og vil derfor ikke drikke alkohol. Har dere tips til hva jeg kan gjøre for at de ikke fatter mistanke? Vurderer å kjøpe alkoholfri vin og tømme over i en gammel vinflaske, men aner ikke hva slags alkoholfri vin det skal være som smaker greit. Drikker vanligvis hvitvin, riesling. Vurderer også om jeg skal si at jeg er syk så jeg ikke kan drikke, men tror de fort vil gjennomskue det. Har veldig lyst til å være med på festen og vi er gode venner som koser oss veldig sammen, men vi vil ikke fortelle noen at vi prøver enda. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør jo ingenting å drikke alkohol før egget fester seg. Men men, si du er syk om du er såpass hysterisk. 

Må si det er kjipt at du går glipp av julas festligheter fordi du skal unngå alkohol når det slett ikke er nødvendig.

Anonymkode: e0ff2...976

• Liker 1
Skrevet

Du kan lyve og si du er på antibiotika for et eller annet, og ikke kan drikke :tongue: Jeg hadde ikke drukket. Har valgt å holde meg unna så lenge jeg prøver. Men drikker i utgangspungtet så lite, at det er smertefritt for min del. Alle rundt meg vet at jeg ikke liker det meste som inneholder alkohol, så for meg er det jo mye enklere å skjule, enn det det kanskje er for deg. Spesielt i situasjoner som den her :)

Skrevet

Det gjør jo ingenting å drikke alkohol før egget fester seg. Men men, si du er syk om du er såpass hysterisk. 

Må si det er kjipt at du går glipp av julas festligheter fordi du skal unngå alkohol når det slett ikke er nødvendig.

Men 3-5 dager før IKM har nok egget festet seg, så du motsier jo deg selv.  Det er dessuten anbefalt alkoholavhold helt fra EL, for celledelingen begynner jo så snart egget er festet, og alkohol påvirker også cellene. Men man VET jo ikke om alkohol har negativ effekt så tidlig, så folk må avgjøre selv. Men man er ikke hysterisk om man velger å være på den sikre siden. 

Skrevet

Jeg kjøpte alkoholfri vin som het naturo, og fylte det over i en tom riesling flaske. Ingen som merket noen ting. Naturo smaker forsåvidt litt som riesling, så om noen andre hadde smakt tror jeg ikke de ville lagt merke til noe.

Anonymkode: 762d9...036

Skrevet

Si du går på antibiotika for UVI, f.eks. Helt normalt på denne tiden av året. :P 

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke hysterisk å følge helsemyndighetenes offisielle råd? Og heller ta en anonym bruker på KG sin synsing som den beste løsningen? :rolleyes:

Jeg ville ikke drukket. Hadde kjøpt alkoholfri vin og helt over på en rieslingflaske med skrukork! Evt. bare eplejuice ;)

Anonymkode: b1334...442

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner godt at du vil prøve å unngå alkohol når du ikke helt vet om du er gravid. Alkohol kan også påvirke fertiliteten.  Jeg gjorde det samme:) Sist gang jeg var på fest kjøpte jeg alkoholfri vin (rødvin). Den smakte ikke så godt, men var helt ok. Rev av litt av etiketten der det sto at den var alkoholfri. Tror ingen fatta mistanke. Folk legger som regel ikke merke til hvor mye andre drikker heller. Tror jeg drakk bare et par glass. Jeg er forresten 5 uker på vei i dag:) og sitter med god samvittighet fordi jeg ikke har drukket noe alkohol, selv helt i starten av svangerskapet.

• Liker 1
Skrevet

Lyv å si at du går på antibiotika kur, er dårlige, har mage trøbbel, osv. :) Ellers kan du fyll opp et glass men unngå å drikke det. Da tenker folk som regel ikke på det. Uansett, er det bra å avstå fra alkohol og nikotin når en prøver.

Skrevet

Jeg kjører alkoholfri jul selv nå pga vi har hatt prøverør og fått satt inn egg, og testdato er 1 januar.... Vi er ikke åpne til venner og familie om prøverør, så derfor skjules det at jeg ikke drikker alkohol nå.

Skal på middag til noen venner 3 juledag, og da har jeg planer om å rett og slett "late" som jeg drikker. Kommer til å drikke bare av vannglasset, mens jeg later som om jeg drikker av vinglasset. Så får jeg bytte vinglasset mitt med kjærestens tomme vinglass når ingen ser. Sterkere saker enn vin drikker jeg uansett ikke, så ingen kommer til å reagere på at jeg takker nei til konjakk til kaffen. Det med å bytte glass med kjæresten har jeg gjørt flere ganger før, og det funker fjell, ingen som har lagt merke til det. Eneste som skjer er jo at typen blir litt berusa og det føles latterlig å måtte ta drosje hjem når jeg strengt tatt kunne ha kjørt..... 

Og: det er ikke hysterisk å være avholds mellom eggløsning og forventet mensdato. 

Anonymkode: 92605...7cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...