Gå til innhold

Farge på kjøkkeninnredning


magolia

Anbefalte innlegg

Flytter snart inn i nytt hus hvor det er hvit kjøkkeninnredning. Videre er det gråsvarte fliser og benkeplater + hvitevarer i stål. Jeg ønsker ikke hvit innredning, og har lyst til å male den i en annen farge. Er egentlig mest glad i jordfarger, men tror heller det er vil passe med en lys gråtone? Og vil det "kræsje" med resten av huset, hvor jeg kommer til å velge jordfarger? :-?

Tips mottas meg STOR TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville malt skapene lysegrå. F.eks 1000-N (Skumring). Eller 1500-N (litt mørkere).

Hmmmmm...tja...! takk for tips! :-)

Hvilke farger ville du ha hatt på veggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har malt skap og tre vegger i "skumring", har "fabrikk" på den siste veggen + noen detaljer på skapene (begge disse er gråfarger). Dørhåndtak i stål. Er fornøyd med det! Kjøkkenet er det eneste rommet i huset som er i kalde farger, resten er i varmere, men også lyse, farger (f.eks. champagne og lys antikk). Synes ikke det gjør noe om du har gråtoner på kjøkkenet og jordfarger i resten av huset! Så lenge du har kjøleskap ol i stål, er det likevel et "kaldt" kjøkken. Jeg synes egentlig det er stilig med "kaldt" kjøkken, det virker veldig rent og hygienisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske artig å se denne tråden. Jeg har i løpet av noen år vært gjennom endel trender - det er lenge siden jeg hadde grått kjøkken. Stilig det, den gangen....syntes jeg :wink:

Fargevalget er litt avhengig av hvordan rommet brukes. Er det kun et arbeidskjøkken, synes jeg gjerne det kan være grått. Men hvis du har spiseplass / allrom også, så kan det bli vel kjølig..... Det skal jo være et sted du trives med å slå deg ned, ikke blir rastløs og stressa av å være!

Jeg synes det er fint med en dempet grønnfarge på kjøkkenet, jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville IKKE malt skapene i jordfarger dersom resten av kjøkkenet er stål/grått/svart.

Jeg tror det vil klæsje, mal heller i en grånyanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...