Cathj Skrevet 19. desember 2015 #1 Skrevet 19. desember 2015 (endret) Hei,Vi leier en leilighet der vi har lov til å feste ting i veggene med gipskroker. Personen som har bodd i leiligheten før oss, har vært veldig uforsiktig når det gjelder dette. Jeg vet at utleier ikke har sett så godt etter hvordan veggplatene så ut før vi flyttet inn. All maling og oppussing som ble gjort, ble gjort av innleide malere.Det er en ganske stygg boble i gipsen på den ene veggen, og den er det ikke vi som har laget. Det ser ut som noen har dratt ut en gipskrok, og så har den tatt med seg litt av gipsen rundt, slik at det har blitt en liten hevelse. Den er ikke større en maks 1,5cm i diameter. Jeg regner med vi sannsynligvis kommer til å få skylden for dette (jeg dokumenterte ikke dette med bilder før vi flyttet inn, selvfølgelig) når vi veldig snart flytter ut.Finnes det noen billig måte å gjøre dette fint på? Enten kommer jeg til å fikse det selv, eller så hadde det vært veldig greit å vite at det er såpass billig å fikse at det ikke kommer til å stilles krav til at vi skal måtte dekke kostnadene til helsparkling av en vegg eller legging av nye gipsplater på en hel vegg. Det er veldig synlig på en ellers helt hvit vegg.Kan utleier kreve noen erstatning for dette, når det er lov å henge ting på veggen med gipskroker?Vi gleder oss til å flytte.... Endret 19. desember 2015 av Cathj Dårlig formulering.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Det er jo ikke sikker utleier krever noe som helst? Kanskje er utleier allerede klar over skaden? Uansett, den største utfordringen blir kanskje få finne riktig nyanse av hvitt. Velger dere feil, blir de fort verre enn utgangspunket. Vil du sparkle, selges gipssparkel ti 59 kr for en tube på jernia. Eter tørking pusser du med sandpapir så overflaten blir slett. Jeg går ut fra at veggen er malt med rulle? I så fall kan du bruke en bi skumgummi, kjøkkensvamp o.l for å få tinærmet lik overflate. De selger miniruller på søstrene grene til noen få kroner, dersom du har det i nærheten. Anonymkode: 04bdd...52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå