Gå til innhold

Hvor mye er vanlig frisør/vennefrisør pris egentlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye pleier enkel klipp/stuss og farging å koste hos vanlig frisør?
Og hvor mye ville du betalt en frisørvenninde for å gjøre jobben svart?

Jeg spør fordi min venninde som tidligere har tatt 400,- plutselig skulle ha 1600,- og det tenkte jeg var dyrere enn vanlig frisør, så prøver hun å lure meg her??

Anonymkode: 11a65...7d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke hva frisører koster, men du kan jo ringe å spørre. Jeg ville ikke betalt en frisør noe som helst svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye pleier enkel klipp/stuss og farging å koste hos vanlig frisør?
Og hvor mye ville du betalt en frisørvenninde for å gjøre jobben svart?

Jeg spør fordi min venninde som tidligere har tatt 400,- plutselig skulle ha 1600,- og det tenkte jeg var dyrere enn vanlig frisør, så prøver hun å lure meg her??

Ville ikke latt venninnen min jobbe svart. Det kan ødelegge for hele virksomheten hennes om hun skulle være en av de uheldige som blir tatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 1800 for vask, klipp, farg og føn i dag og det er helt vanlig for en med langt hår her jeg bor i allefall...

Anonymkode: 3f28e...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der "Vennepris" greien er en uting syns jeg, jobben de gjør fortjener betaling på linje med ellers, gjelder forresten også for de som forventer "vennepris" i andre ulike sammenhenger.. Har man ikke råd til en ting så vent til man har spart opp nok penger heller enn å forvente at venner skal bidra liksom.. Forøvrig syns jeg ikke 1600 nødvendigvis er for mye.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, dette dreier seg IKKE om svart arbeid i salongen, men at hun kjøper en hårfarge på HM, og kommer hjem til meg å setter den i + stusser håret mitt. Når vi var yngre så hjalp vi vennindene hverandre med sånt gratis, men denne venninden er nå utdannet frisør og derfor litt mer kunnskapsrik enn oss andre, så vi har pleid å gi hun noen hundrelapper som takk for hjelpen.
Jeg ønsker ikke å være gjerrig, siden hun faktisk gjør jobben profft , men det dreier seg om lett tjente penger for henne og jeg reagerte veldig på en pris på 1600 for en times arbeid på fritiden hennes som vi uansett hadde hengt sammen??! :O

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er stor forskjell i priser. Jeg var hos frisør for noen dager siden, klipp, farging, vask, hårkur, og føn. 1120 kr. betalte jeg. Dette er i Fredrikstad.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Betaler rundt 1500 for klipp og striper hos frisør. For bare klipp betaler jeg rundt 500. 

Kunne gitt rundt 800 om en venninne gjorde det dersom jeg kjøpte inn farge og utstyr selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du gjengjelder tjenester så er det stress å tenke på betaling hele tiden. Viss hun for eksempel farger håret ditt så kan du en annen gang være taxi til og fra flyplass, hjelpe med flytting, passe barn, hjelpe med å male hus osv.

Dersom hun hele tiden blir spurt uten å få tjenester tilbake synes jeg 400kr hadde vært ok.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Tar det bare en time å lage striper i håret ditt?

1500-2000 kroner er vanlig pris her.  Jeg synes derfor prisen du har fått for det svarte (skatte- og mva unndragelse) arbeidet er drøy og langt over streken. Hun kan begynne med å trekke vekk mva - da er det 1280 kroner.  I tillegg bør også skatt trekkes fra og da nærmer vi oss en tusenlapp.  I salongen ville produkter vært inkludert i prisen, så hvis du holder shampo, balsam og hårfarge selv, bør nok prisen ned ytterligere. Noe særlig mer enn 750-800. Kroner synes jeg er flåeri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på utdanning.no at gjennomsnittslønn er 190kr timen. Enda lavere hos nyutdannede. De 190kr må hun i tillegg skatte av. Det å da tjene 1600kr uten å skatte er jo over 8 ganger høyere lønn i timen. Det er jo mer enn hun tjener på en hel dag!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å være gjerrig, siden hun faktisk gjør jobben profft , men det dreier seg om lett tjente penger for henne og jeg reagerte veldig på en pris på 1600 for en times arbeid på fritiden hennes som vi uansett hadde hengt sammen??! :O

Kanskje hun er litt lei av å være frisør på fritiden til venner og venninner og da i hvertfall vil ha en pris for det som hun synes det er verdt?

Du kan jo bare da la være.

Endret av Berit
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Berit skrev:

Kanskje hun er litt lei av å være frisør på fritiden til venner og venninner og da i hvertfall vil ha en pris for det som hun synes det er verdt?

Du kan jo bare da la være.

Da hadde hun nok ikke mast på oss om vi snart ville fikse håret. Jeg tror bare hun trenger penger og "utnytter" oss litt her 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, dette dreier seg IKKE om svart arbeid i salongen, men at hun kjøper en hårfarge på HM, og kommer hjem til meg å setter den i + stusser håret mitt. Når vi var yngre så hjalp vi vennindene hverandre med sånt gratis, men denne venninden er nå utdannet frisør og derfor litt mer kunnskapsrik enn oss andre, så vi har pleid å gi hun noen hundrelapper som takk for hjelpen.

Hun vil ikke, la henne slippe og gå til frisør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper meg til "vennepris", og betaler 150 kr. Dette gjelder som oftest kun klipping av tupper - altså ikke mye klipping, ei heller farging.

Anonymkode: c5461...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jobben hennes, ikke hobbyen hennes. Når hun i tillegg bruker fritiden sin på jobben sin, unner du henne ikke litt mer enn 400kr? Jeg gir ikke vennene mine vennepriser, de kommer til meg i jobbtiden min. Rundt bursdager og jul kan de få ett par hundre kroner i rabatt. Det de dog får er produkter til 30%, og da mister jeg min provisjon på salg i tillegg så jeg taper penger privat. Jeg jobber så mye at hvis jeg skulle stått på fritiden min hadde hele livet mitt dreid seg om hår. Husk på slitasjen vi får på kroppen i tillegg av alle uheldige stillinger vi står i. 

Kanskje dette er tilfelle for venninnen din også? At hun har lite fritid å prøver å få de som hun tidligere har hatt svart vil hun nå gjøre hvitt? 

Ikke vet jeg, men ikke vær så gjerrig når det gjelder jobben til folk og de hjelper deg for en billigere penge. Klipp og striper (ink korrigering. Nyanse over striper) på ett normalt/litt tykkere hår til brystet koster ca 2200-2400kr i salongen hos meg og tar ca 3timer. Jobber i en kjent men liten kjede i Oslo. Skulle jeg ha gjort det svart (noe jeg ikke gjør for det er ikke verdt det) ville jeg tatt halv pris av fullpris men dog gjort det i salong. Av de pengene hadde jeg lagt 2-300kr i kassen for produktene jeg hadde brukt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint forklarende innlegg av Banks. Hun har vel sett seg lei av at folk snylter på hennes fagkunnskaper, og har begynt ta seg full pris - også av sine venninner.

Helt greit, syntes jeg. 

Anonymkode: ef850...d1f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fryktelig mye. Hun lurer deg. Ja, det er dette som gjerne er vanlig pris hos frisørsalonger, men da går vitterlig ikke disse 1600 kronene direkte i lommen til frisøren. Selvsagt jobber hun da svart. 

At hun i tillegg krever så mye fra en venninne når hun gjør dette på fritiden sin er helt hårreisende. Det er vanlig at venner hjelper hverandre litt på sine områder så langt det er mulig. Det synes jeg er helt greit så lenge det er gjensidig. En symbolsk sum på 400 kr synes jeg er greit, men 1600 kr er rimelig spesielt. 

Anonymkode: 2e3cd...ed4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Banks skrev:

Dette er jobben hennes, ikke hobbyen hennes. Når hun i tillegg bruker fritiden sin på jobben sin, unner du henne ikke litt mer enn 400kr? Jeg gir ikke vennene mine vennepriser, de kommer til meg i jobbtiden min. Rundt bursdager og jul kan de få ett par hundre kroner i rabatt. Det de dog får er produkter til 30%, og da mister jeg min provisjon på salg i tillegg så jeg taper penger privat. Jeg jobber så mye at hvis jeg skulle stått på fritiden min hadde hele livet mitt dreid seg om hår. Husk på slitasjen vi får på kroppen i tillegg av alle uheldige stillinger vi står i. 

Kanskje dette er tilfelle for venninnen din også? At hun har lite fritid å prøver å få de som hun tidligere har hatt svart vil hun nå gjøre hvitt? 

Ikke vet jeg, men ikke vær så gjerrig når det gjelder jobben til folk og de hjelper deg for en billigere penge. Klipp og striper (ink korrigering. Nyanse over striper) på ett normalt/litt tykkere hår til brystet koster ca 2200-2400kr i salongen hos meg og tar ca 3timer. Jobber i en kjent men liten kjede i Oslo. Skulle jeg ha gjort det svart (noe jeg ikke gjør for det er ikke verdt det) ville jeg tatt halv pris av fullpris men dog gjort det i salong. Av de pengene hadde jeg lagt 2-300kr i kassen for produktene jeg hadde brukt. 

Da bør hun da vitterlig ta det i jobbtiden hennes og ikke på fritiden. Hun jobber svart dersom hun ikke skatter av det (noe jeg tviler på hun gjør når det ikke skjer i salongen). Dette dreier seg også om en pakke hårfarge fra H&M (som jeg regner med TS betaler selv). 

Tror du også at summen for hver hårklipp går rett i lommen på frisøren? Da hadde frisører vært svært velbemidlet dersom de hadde tjent 1500-2000 kr for hver klipp og farg. 

Anonymkode: 2e3cd...ed4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...