Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den 19. desember 2015 at 23.38, AnonymBruker skrev:

Jeg kaster, av flere grunner.

1. Hygiene - jeg er supernøye, og liker ikke tanken på mat laget på kjøkken jeg ikke har kontroll på renhold og personlig hygiene. Jeg vet også at mange er mye slakkere med mathygiene enn jeg er komfortabel med, feks mtp barn som "hjelper", dyr på kjøkkenet, oppbevaring osv.

2. Jeg lager maaasse selv, er aktiv hobbybaker, og spiser mer enn nok søtsaker uten at jeg skal spise fra andre i tillegg. (Og om det er lov å si, jeg er stort sett flinkere til å lage det selv, så da er det mer fristende å spise eget.)

3. Mange lager spiselige julegaver som et billig upersonlig gavealternativ, uten å egentlig vite hva de gjør. Jeg har ingenting imot å ikke få gave, eller noe billig, men at noen skal stå og knote frem noen marsipankuler fordi det er priskrig på marsipan, eller lage brente mandler fordi mandlene er billige nå, og man får mange småposer utav en porsjon - den type gavegiving appellerer ikke til meg. Skulle noen gi meg noe spiselig burde det være noe jeg ikke kan gjøre bedre selv, og noe de er spesielt gode på. Mange snakker om at det er så koselig med hjemmelagde personlige gaver, jeg synes ikke det er spesielt koselig og personlig å google "billige hjemmelagde julegaver" el.l. 

Jeg gir en og annen spiselig gave selv, men da som førjulskos til eldre familie som ikke får laget selv, eller hvis noen spesifikt etterspør noe osv. Ikke bare fordi jeg "må" gi noen noe, og det til tross for at jeg er god på kaker og godter. 

Anonymkode: ad141...58a

Nr 3 er jeg helt enig i, har tenkt det samme selv. Kjempekos å få noe som er "spesialiteten" til noen, men sånne tominutters ideer fra internett appellerer ikke til meg.

men jeg stusser over det du sier med hygiene. Hvis du er så superkresen på hygiene, hvordan går det når du er på besøk og spiser hos folk???

Anonymkode: 40842...93d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nr 3 er jeg helt enig i, har tenkt det samme selv. Kjempekos å få noe som er "spesialiteten" til noen, men sånne tominutters ideer fra internett appellerer ikke til meg.

men jeg stusser over det du sier med hygiene. Hvis du er så superkresen på hygiene, hvordan går det når du er på besøk og spiser hos folk???

Anonymkode: 40842...93d

Hehe skjønner at du spør. For å være ærlig er jeg litt smågal på det området og trives ikke så godt med å spise borte. Jeg vet gjerne hvem som er verstingene på hygiene/barn/dyr osv, og der finner jeg på en unnskyldning til å ikke spise, spiser gjerne før jeg går. Hos andre som er normalt renslige spiser jeg stort sett, men jeg må innrømme jeg ikke slapper av med det, vil gjerne hjelpe til med matlagningen for å ha litt kontroll og innsikt i tingenes tilstand. I enkelte tilfeller feks hos folk jeg ikke kjenner godt eller må "imponere" hender det jeg tvinger i meg noe, men da med ubehag. Men på det området er jeg den vanskelige altså, det er jeg klar over! Men betyr like fullt at spiselige hjemmelagde gaver ikke appellerer til meg :P 

Anonymkode: ad141...58a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...