AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #1 Skrevet 19. desember 2015 Har akkurat begynt på Kiwi, fast deltidsansatt med en veldig liten stillingsprosent. Det er ofte folk som er syke, så jobber mer enn det jeg er satt opp på - men kommer nok ikke til å gå over 50 timer i måneden eller hva den grensen er. Tidligere jobbet jeg i en annen butikkkjede, og da fikk jeg UB-tillegg så lenge jeg jobbet mer enn 12 timer i uken - altså der regnet de det ukevis, ikke månedsvis. Noen som vet hvordan det fungerer på Kiwi? De har jo åpent til kl. 23 på lørdager (og da jobber jeg), så UB-tillegg for de timene hadde vært veldig... fint. Regner med de har samme regler for dette i hele kjeden, siden dette er noe som regnes ut av lønnskontoret? Anonymkode: efe25...e9e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #2 Skrevet 19. desember 2015 Spør sjefen din... Anonymkode: c6348...13b 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #3 Skrevet 19. desember 2015 Har akkurat begynt på Kiwi, fast deltidsansatt med en veldig liten stillingsprosent. Det er ofte folk som er syke, så jobber mer enn det jeg er satt opp på - men kommer nok ikke til å gå over 50 timer i måneden eller hva den grensen er. Tidligere jobbet jeg i en annen butikkkjede, og da fikk jeg UB-tillegg så lenge jeg jobbet mer enn 12 timer i uken - altså der regnet de det ukevis, ikke månedsvis. Noen som vet hvordan det fungerer på Kiwi? De har jo åpent til kl. 23 på lørdager (og da jobber jeg), så UB-tillegg for de timene hadde vært veldig... fint. Regner med de har samme regler for dette i hele kjeden, siden dette er noe som regnes ut av lønnskontoret?Anonymkode: efe25...e9eJobber i REMA men antar det er samme systemet.. og vi får iallefall ikke UB om vi ligger under 50 timer. Utrolig kjedelig! Forstår egentlig ikke at det er lov. Det er jo ubekvemt å jobbe til 23 uansett om du jobber 48 eller 58 timer en måned.... Anonymkode: f39fd...83c 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #4 Skrevet 19. desember 2015 Da jeg jobba på Rimi så måtte vi jobbe over 48 timer på to uker(?) eller noe for å ha rett på UB-tillegg. Dette bør stå i personalhåndboka du fikk utdelt da du begynte å jobbe. Anonymkode: 26d29...993
globalagogo Skrevet 19. desember 2015 #5 Skrevet 19. desember 2015 På butikksjef.com står det noe om 12 timer i uka ja. Syns det er for dårlig! Studenter med deltidsjobb (feks én gang i uka) tjener jo nesten ikke en dritt på å jobbe de kveldene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå