AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #1 Skrevet 19. desember 2015 I det siste har jeg vært svær sosial, og ikke bare "litt" sosial men 1-4 sosiale sammenkomster daglig med venner og bekjente de siste ukene. Som regel har jeg holdt meg litt unna for å fokusere 100% på utdanning og karakterer, men valgte å prøve noe nytt og gå ut litt mer. Har vært opptatt med filmkvelder, juleverksted, kafébesøk, middager, vorspiel, fester, julebord, teater, og masse annet hver eneste dag, og starter å kjenne at det begynner å tære på kroppen. Klarer heller ikke å si nei til sammenkomstene lengre uten å få dårlig samvittighet.Hva gjør man i en slik situasjon? Hele romjulen til februar er stappfull av planer allerede. Anonymkode: 3e3eb...115
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #2 Skrevet 19. desember 2015 Blir "syk" og avlyser ting. Anonymkode: 0f09e...cb5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #3 Skrevet 19. desember 2015 Blir "syk" og avlyser ting.Anonymkode: 0f09e...cb5Vil ikke lyve Anonymkode: 3e3eb...115
Gjest morgendis Skrevet 19. desember 2015 #4 Skrevet 19. desember 2015 Du må jo rett og slett bare avlyse med noen, og fortelle det slik som det er; du har sagt ja til for mye og har rett og slett ikke ork. Det er stor forskjell på det å omtrent ikke være sosial til å ha 1-4 sosiale sammenkomster hver dag. Jeg hadde aldri orket det - spesielt ikke i kombinasjon med jobb/studier. At du får dårlig samvittighet må du bare prøve å legge fra deg. De aller fleste forstår at man ikke har tid hver eneste dag til å være sosial, og jeg tviler på at det er noen som kommer til å reagere noe særlig. Som alt annet i livet, gjelder det også her å finne en balanse.
ssk Skrevet 19. desember 2015 #5 Skrevet 19. desember 2015 Kan man ikke bare takke nei da? Man må da ikke ha en unnskyldning. "Takk som byr, men nei takk, det passer ikke". Og for ting som allerede er planlagt, så kan man jo si sannheten... at nå har det gått i ett så mye at du er sliten og har behov for å roe litt ned og synke ned i sofaen og glane på TV (eller med boka/strkketöyet - hva du enn liker å gjöre alene). Det er nesten ikke et menneske på denne jord som ikke forstår at man av og til har behov for egentid. Hvis du ikke klarer si fra, så har du i grunnen ikke noe annet valg enn å bli med på alt du har takket ja til med et smil. Kan man ikke si fra, så mister man også retten til å klage
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #6 Skrevet 19. desember 2015 Å lære å sette grenser for seg selv og disponere sin tid er endel av det å bli voksen. Begyn å tren på det. Anonymkode: 2c719...367 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #7 Skrevet 20. desember 2015 Si det som det er, du har andre avtaler og får ikke blitt med. Anonymkode: d7b0d...190
Cathj Skrevet 20. desember 2015 #8 Skrevet 20. desember 2015 Det er lov å si at du er sliten. Det er gyldig grunn, og det må respekteres. Jeg vet veldig godt hvor vanskelig det er å si det, men jeg har aldri blitt møtt med annet enn forståelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå