AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #1 Skrevet 19. desember 2015 Hvorfor klager folk når andre har fått igjen på skatten, og sier noe ala. jeg går selv på nav, har 5 barn og forsørge osv.Eller at det er urettferdig at andre får igjen til skatten, og pengene heller skulle gått til staten.Skjønner ikke de folkene hva det å få igjen på skatten vil si? Jeg tjente like mye som en veninne men skattet 50% automatisk siden jeg ikke visste hvordan det fungerte, så da får jeg mye igjen på skatten. Da er det typisk den veninnen synes det er urettferdig siden HUN også ikke fikk igjen på skatten. Vel, da burde hun også skattet for høyt. Hver gang media poster artikler om at ''nå får folk igjen på skatten'' raser det inn sure folk som synes det urettferdig. ER folk så dumme?! Anonymkode: 1347e...03a 10
Fredsmegleren Skrevet 19. desember 2015 #2 Skrevet 19. desember 2015 Alt er galt så lenge de personlig ikke får nyte godene 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #3 Skrevet 19. desember 2015 Mange folk er lite opplyst og mangler en del kunnskaper ja. Anonymkode: a8d44...fb1 4
Synne-Marie Skrevet 19. desember 2015 #4 Skrevet 19. desember 2015 Dette har jeg ikke opplevd, faktisk. Finnes det folk som ikke skjønner at skatten man "får" tilbake er den skatten man har betalt for mye? Jeg merker dog en viss misunnelse over at enkelte klarer å spare på denne måten og det er for så vidt like ulogisk når jeg tenker meg om 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #5 Skrevet 19. desember 2015 Aldri vært borti slike folk som du beskriver. Anonymkode: cef94...b53 6
Gjest Emera Skrevet 19. desember 2015 #6 Skrevet 19. desember 2015 For å la tvilen komme dem til gode så tror jeg nok at mange med svært lav inntekt ikke har råd til å bruke skattetrekk som sparebøsse. Og da kan det vel virke litt "urettferdig" at andre kan spare og få igjen titusener av kroner.Men det er helt sikkert noen som ikke forstår hvordan systemet fungerer. Det vil det alltid være i et samfunn.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #7 Skrevet 19. desember 2015 Jeg ser det på facebook når nettaviser publiserer artikler om det. Og venner på facebook som sier de fikk igjen på skatten, eller skattesmell får alltid rare kommentarer som ''åh, du er dritheldig, jeg får ikke en dritt igjen og er driitfattig, ingen sydenreise på meg og ungene i år *sukk*''. Kommentarene på nettavisene er derimot de verste. Type: de tar fra de fattige og gir til de rike. Samtidig som de legger ut sin triste fattige livshistorie og andre urelevante ting. Anonymkode: 1347e...03a 2
Cowboy Lotte Skrevet 19. desember 2015 #8 Skrevet 19. desember 2015 Får ALDRI igjen på skatten og det irriterer meg noe sinnsykt! Føler alle andre får tilbake skatt i gave, mens jeg ikke får noe merkelig nok... Her er det nok mye forskjellsbehandling, vedder på de gir mer til kommunale ansatte og sosialister...
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #9 Skrevet 19. desember 2015 Får ALDRI igjen på skatten og det irriterer meg noe sinnsykt! Føler alle andre får tilbake skatt i gave, mens jeg ikke får noe merkelig nok... Her er det nok mye forskjellsbehandling, vedder på de gir mer til kommunale ansatte og sosialister...NEI IKKE DEG IGJEN… Hooosjh, vekk med deg. Anonymkode: 1347e...03a 27
Djungelvrål Skrevet 19. desember 2015 #10 Skrevet 19. desember 2015 Får ALDRI igjen på skatten og det irriterer meg noe sinnsykt! Føler alle andre får tilbake skatt i gave, mens jeg ikke får noe merkelig nok... Her er det nok mye forskjellsbehandling, vedder på de gir mer til kommunale ansatte og sosialister...Trolleri trollera. Har du det gøy? 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #11 Skrevet 19. desember 2015 Det er bare dumt å spare i skatt, så hvis noen er misunnelig på det må de være enda dummere. Alle ender opp med å betale skatten sin uansett, noen på forskudd, noen senere. Men det virker faktisk ikke som alle forstår dette. Hver gang skattekortet kommer er avisene fulle av "slik unngår du restskatt". Anonymkode: 7a7de...ddc
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #12 Skrevet 19. desember 2015 Det er bare dumt å spare i skatt, så hvis noen er misunnelig på det må de være enda dummere. Alle ender opp med å betale skatten sin uansett, noen på forskudd, noen senere. Men det virker faktisk ikke som alle forstår dette. Hver gang skattekortet kommer er avisene fulle av "slik unngår du restskatt".Anonymkode: 7a7de...ddcFor sånne som meg, som ikke har selvkontroll til å ikke ta av sparepengene gjennom året, er det helt ok å spare på skatten. Det lille jeg taper på det spiller liten rolle for meg når jeg faktisk klarer å spare opp en god sum uten å ta av den. Anonymkode: eef5d...d08 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #13 Skrevet 19. desember 2015 For sånne som meg, som ikke har selvkontroll til å ikke ta av sparepengene gjennom året, er det helt ok å spare på skatten. Det lille jeg taper på det spiller liten rolle for meg når jeg faktisk klarer å spare opp en god sum uten å ta av den.Anonymkode: eef5d...d08Greit nok hvis man mangler selvkontroll, selv om man kanskje burde jobbet med den saken. Men iflg TS finnes det faktisk folk som blir sure fordi noen får penger igjen på skatten. Selv om dette er noe man styrer i stor grad selv om man vil spare selv eller la staten gjøre det. Anonymkode: 7a7de...ddc
Mis(s)Understood Skrevet 19. desember 2015 #14 Skrevet 19. desember 2015 Hvorfor klager folk når andre har fått igjen på skatten, og sier noe ala. jeg går selv på nav, har 5 barn og forsørge osv.Eller at det er urettferdig at andre får igjen til skatten, og pengene heller skulle gått til staten.Skjønner ikke de folkene hva det å få igjen på skatten vil si? Jeg tjente like mye som en veninne men skattet 50% automatisk siden jeg ikke visste hvordan det fungerte, så da får jeg mye igjen på skatten. Da er det typisk den veninnen synes det er urettferdig siden HUN også ikke fikk igjen på skatten. Vel, da burde hun også skattet for høyt. Hver gang media poster artikler om at ''nå får folk igjen på skatten'' raser det inn sure folk som synes det urettferdig. ER folk så dumme?!Anonymkode: 1347e...03aGjør folk det? Altså klager de dersom noen andre har fått igjen penger på skatten?Jeg kjenner ingen av den typen folk du snakker om..... betyr det at det er noe galt med de menneskene jeg kjenner siden de ikke klager?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #15 Skrevet 19. desember 2015 Greit nok hvis man mangler selvkontroll, selv om man kanskje burde jobbet med den saken. Men iflg TS finnes det faktisk folk som blir sure fordi noen får penger igjen på skatten. Selv om dette er noe man styrer i stor grad selv om man vil spare selv eller la staten gjøre det.Anonymkode: 7a7de...ddcTja, jobbe med saken eller bare gjøre det enkelt? Jeg har god kontroll på økonomien ellers, ser ikke problemet. Anonymkode: eef5d...d08 1
MapleSirup Skrevet 19. desember 2015 #16 Skrevet 19. desember 2015 Hvorfor klager folk når andre har fått igjen på skatten, og sier noe ala. jeg går selv på nav, har 5 barn og forsørge osv.Eller at det er urettferdig at andre får igjen til skatten, og pengene heller skulle gått til staten.Skjønner ikke de folkene hva det å få igjen på skatten vil si? Jeg tjente like mye som en veninne men skattet 50% automatisk siden jeg ikke visste hvordan det fungerte, så da får jeg mye igjen på skatten. Da er det typisk den veninnen synes det er urettferdig siden HUN også ikke fikk igjen på skatten. Vel, da burde hun også skattet for høyt. Hver gang media poster artikler om at ''nå får folk igjen på skatten'' raser det inn sure folk som synes det urettferdig. ER folk så dumme?!Anonymkode: 1347e...03aTja... Fordi du omgås enten veldig unge folk eller veldig dumme folk!
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #17 Skrevet 19. desember 2015 Får ALDRI igjen på skatten og det irriterer meg noe sinnsykt! Føler alle andre får tilbake skatt i gave, mens jeg ikke får noe merkelig nok... Her er det nok mye forskjellsbehandling, vedder på de gir mer til kommunale ansatte og sosialister...Selvagt teller partiboka ang skatt... Anonymkode: 11a4c...5b2
Banks Skrevet 19. desember 2015 #18 Skrevet 19. desember 2015 Hvorfor klager folk når andre har fått igjen på skatten, og sier noe ala. jeg går selv på nav, har 5 barn og forsørge osv.Eller at det er urettferdig at andre får igjen til skatten, og pengene heller skulle gått til staten.Skjønner ikke de folkene hva det å få igjen på skatten vil si? Jeg tjente like mye som en veninne men skattet 50% automatisk siden jeg ikke visste hvordan det fungerte, så da får jeg mye igjen på skatten. Da er det typisk den veninnen synes det er urettferdig siden HUN også ikke fikk igjen på skatten. Vel, da burde hun også skattet for høyt. Hver gang media poster artikler om at ''nå får folk igjen på skatten'' raser det inn sure folk som synes det urettferdig. ER folk så dumme?!Anonymkode: 1347e...03ahvis hun syns det er urettferdig er det bare å minne henne på at hun har hatt mer utbetalt enn deg hver mnd. Ja, folk er faktisk så dumme!
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #19 Skrevet 19. desember 2015 Kjenner ikke til tilfeller som TS beskriver, men ser ofte type "så heldig du var som fikk så mye igjen", eller, "fikk baksmell hvorfor det?" Man er ikke heldig, eller uheldig, men dette viser bare hvor nødvendig det er å få privatøkonomi inn i ungdomskolen! Anonymkode: 2c589...811 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #20 Skrevet 20. desember 2015 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner ikke til tilfeller som TS beskriver, men ser ofte type "så heldig du var som fikk så mye igjen", eller, "fikk baksmell hvorfor det?" Man er ikke heldig, eller uheldig, men dette viser bare hvor nødvendig det er å få privatøkonomi inn i ungdomskolen! Anonymkode: 2c589...811 Nettopp. For ikke å snakke om de som ikke har snøring på hvor mye de egentlig skal ha utbetalt: "Hjelp, det står 50 000 på skatteoppgjøret, må jeg betale eller får jeg igjen?!" Anonymkode: 7a7de...ddc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå