Gå til innhold

500 for skumgummimadrass..! Finnes rimeligere madrass?

Naken

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp kjøpt køyeseng til barna, og nå trenger vi madrasser til den.

Vi hadde tenkt å kjøpe på Ikea,- der kostet det 200 kr,- for en 90x200 fjærmadrass. Billig!

Men så måtte vi ha en 75x200 madrass, og det målet hadde de ikke der...

Dermed sjekket vi på Jysk. Ble litt sjokka over prisen på en simpel skumgummimadrass..,- 500 pr. stk!! Det er jo mer enn det senga kostet.. :-?

Det har gått litt penger på det barnerommet nå,- alt er nytt,- så om noen vet om noen rimeligere madrasser ville det hjelpe på våre skadeskutte lommebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg ville nok investert i langt bedre madrasser om det er senger som er i bruk hver natt omtrent.

Husk hvor lang tid vi bruker i senga og problemer med rygg osv kan man ta med seg fra man er liten.

Du må nesten se på det som en investering. Og hvor lenge kommer de til å ha madrassene? 10 år kanskje.

Trenger ikke kjøpe den dyreste er ikke det jeg sier, men ikke noen skumgummimadrass heller.

Så til spm ditt... Nei, vet ikke om noen billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng du har der gjest.

Jeg ville også hatt mer ordentlige madrasser om sengene var i daglig bruk, men

barna sover ikke der hver natt,- kun annenhver helg, (resten av tiden er de hos moren).

Da må det vel holde med litt billige madrasser..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Gjest. Nattesøvn har så utrolig mye å si for ens velvære, og er det ett sted man ikke skal ha det billigst mulig så er det madrasser. Du trenger ikke kjøpe de dyreste dyre, men skumgummi er virkelig ikke bra. Du finner nok av billige madrasser som ikke er skumgummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket med Hansen&Dysvik? Jeg vet at de har skumgummimadrasser de klipper opp og tilpasser etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min har en veldig ukurant sengestørrelse (gammel seng, over 100 år). Jeg kjøpte en skumgummimadrass på Ikea, trekket har åpning nederst så det er bare å dra ut madrassen og skjære av til den passer.

Selvfølgelig er det viktig med en god madrass, men det kommer litt an på barnas alder også. Datteren min har nettopp sluttet med nattbleie, jeg regner med at risikoen er stor for at denne madrassen må kasseres om et år eller to.

Dessuten er det ingen vits i å kjøpe springfjærmadrass til personer som veier under 35 kilo. De er ikke tunge nok til å komprimere fjærene, og dermed blir det et dårligere alternativ enn skumgummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Er det ikke mulig å kutte av litt på madrassene fra ikea? En god kniv burde gjøre det mulig. Det er jo ikke nødvendig med trekk på, for du skal jo uansett ha laken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min har en veldig ukurant sengestørrelse (gammel seng, over 100 år).  Jeg kjøpte en skumgummimadrass på Ikea, trekket har åpning nederst så det er bare å dra ut madrassen og skjære av til den passer.

Selvfølgelig er det viktig med en god madrass, men det kommer litt an på barnas alder også.  Datteren min har nettopp sluttet med nattbleie, jeg regner med at risikoen er stor for at denne madrassen må kasseres om et år eller to.

Dessuten er det ingen vits i å kjøpe springfjærmadrass til personer som veier under 35 kilo.  De er ikke tunge nok til å komprimere fjærene, og dermed blir det et dårligere alternativ enn skumgummi.

Akkurat det jeg og mener. Guttene som skal ligge i senga er 2,5 og 3,5 år gamle, begge foreløpig i nattbleie.

Dessuten har jeg også hørt det med 35 kilo og fjærmadrass.

Tror det er stor forskjell på hva slags madrass man har til daglig (nattlig), og hva slags madrass man ligger i bare fire netter i måneden. Har liten tro på at ryggen tar skade av fire netter i måneden på en litt enkel madrass..

Takk for tips alle sammen, men nå ordnet det seg faktisk slik at mamma hadde et par madrasser vi kunne få, så problemet er løst, for nå! :)

...Så går vi nok heller til innkjøp av noe mer ordentlig om et par år, når de begge er ute av bleiene og veier litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...