Gå til innhold

Manualer, hvilke størrelser kjøper man til en mann?

Sheltay Retrac

Anbefalte innlegg

Mannen min ønsker seg manualer til jul, men vet ikke helt hvilke størrelser han bør ha. Han har ikke brukt det før, men er trent på andre måter. Han har en nakkeskade som han må være forsiktig med også. Så da lurer jeg på om dette settet kunne være noe? 

https://www.xxl.no/x-erfit-dumbell-sett-18-kg/p/1052299_1_style

Eller blir det for lett for en voksen mann? Det ser jo litt damete ut. ;)

Dere som har erfaring, hva tror dere? Hva er det som er bra å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For lett. Jeg er dame og ikke spesielt sterk, og jeg bruker mellom 5 og 10 kg, avhengig av øvelse. Ser mennene på treningssenteret stort sett bruker mellom 10 og 20 kgs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er alt for lett, og gir han trolig ingen trening. Som Cata sier, gå for manualer i 10-20kg klassen. Rundt 15 tror jeg hadde vært ideelt.

Anonymkode: ceb14...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her, ikke finn på å kjøp sett med lavere enn 10kg min, max kan sikkert være på 20-25 kg, jeg selv trener med 14-16 kg med flere repetisjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyngste bør være minst 15-20 kg, letteste kanskje 5-7..? Det enkleste er jo manualer med skiver, så kan man selv justere hvor tunge de skal være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg hadde den kofferten som blei lenka til, og den kunne ein gjere stor skade på seg sjølv med, altså, pluss at den tek liten plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...