Roseh Skrevet 19. desember 2015 #1 Skrevet 19. desember 2015 Det er så stressende at alle skal ha en mening om ALT. Ting man ikke trodde det gikk ann å ha en mening om engang. Ikke nok med det, men alle har også et strerkt behov for å ytre meningene for alt det er verdt. Kanskje spamme artikler om sin sterke mening over noe så simpelt som melk.For det første når det kommer til barn. Kroppen er mest fruktbar i 20årene enn 30årene. Man er dum dersom man er 22år og får barn siden man ikke har utdanning, eget hus, bil og en stoor buffer. Ikke alle vil ha 3 unger med bare 1 års mellomrom heller.. Har man for tette barn er det feil, har man for stor aldersforskjell er det feil, får man 1 unge er det feil, får man 4 unger er det feil. Får man barn med forskjellige fedre er det feil, får man kun 1 barn med voldelig far og ikke lager nye søsken med en annen mann er det feil. Får man første barn som 22 er det feil, får man første som 32 er det feil. Man MÅ være nøyaktig 26 år, høyt udannet, eie hus og bil, vært sammen med barnefar minst 4 år, gjerne være gift. Neste barn må man få innen to eller tre år slik at ungen får søsken å leke med. Man skal kun ha 2 eller 3 barn. For ikke å snakke om barnehageproblemet. Å joda, folk har klart å lage et problem ut av det også. Går de ikke i barnehage som 1åring er det feil, da henger de etter sosialt, kjeder seg og kommer til å avhenge av mammaen resten av livet. Går de i barnehage som 1åring har de lengre arbeidsdag enn mor og det er synd på de. ''hvorfor får de barn om de bare dumpes i barnehage''. Man skal ikke ha kjæledyr når barnet er baby, men gjerne når det blir større. Hvordan fungerer dette om man skal ha flere barn?.. Dersom man flytter en gang er dette grov omsorgsvikt. Stakkars barn som ikke får ha et stabilt hjem.Man skal ikke gi barnet melk, hvetemel, sukker, saft, eller litt is for det er kjempefarlig. Hvorfor skal folk i det hele tatt ha en mening om en 3åring som får en liten rutesjokolade i kalenderen i desember? Det er hysterisk å si at barn får så mye sukker ellers, synes nå jeg. Om en mor velger å gi en is til sin 2åring, en varm sommerdag, så synes jeg ingen skal tenke at man skal ha en MENING om det. Likevel snakkes det om barn som får spiseforstyrrelser, både overvekt, undervekt og skal kun spise sunt. Viss folk hadde jekket seg ned noen hakk og bare hatt et litt mer ''laid-back'' forhold til simple ting så tror jeg alle hadde hatt det bedre. Viss man nekter ungen godteri i situasjoner det er naturlig, så har de myye høyere sjangs for å slite med underspising eller overspising senere i livet. Jeg blir fryktelig sliten og påvirket av andre sine hysteriske meninger. Det føles som alt jeg gjør er feil. 1
stan Skrevet 19. desember 2015 #2 Skrevet 19. desember 2015 Det går an å ikke bry seg om hva andre mener. Jeg pleier å svare "Mulig det, men her i huset gjør vi det altså slik" eller noe lignende. Det er mitt valg, takk for rådet, men jeg har tatt mitt valg. Det hjelper som oftest. Men jeg må jo og i innrømme, i etterpåklokskapens lys, ikke alle valgene var optimale, men allikevel var ingen katastrofale. Jeg kaller det levd liv. 2
Gjest Blomsterert Skrevet 19. desember 2015 #3 Skrevet 19. desember 2015 Det er så stressende at alle skal ha en mening om ALT. Ting man ikke trodde det gikk ann å ha en mening om engang. Ikke nok med det, men alle har også et strerkt behov for å ytre meningene for alt det er verdt. Kanskje spamme artikler om sin sterke mening over noe så simpelt som melk.For det første når det kommer til barn. Kroppen er mest fruktbar i 20årene enn 30årene. Man er dum dersom man er 22år og får barn siden man ikke har utdanning, eget hus, bil og en stoor buffer. Ikke alle vil ha 3 unger med bare 1 års mellomrom heller.. Har man for tette barn er det feil, har man for stor aldersforskjell er det feil, får man 1 unge er det feil, får man 4 unger er det feil. Får man barn med forskjellige fedre er det feil, får man kun 1 barn med voldelig far og ikke lager nye søsken med en annen mann er det feil. Får man første barn som 22 er det feil, får man første som 32 er det feil. Man MÅ være nøyaktig 26 år, høyt udannet, eie hus og bil, vært sammen med barnefar minst 4 år, gjerne være gift. Neste barn må man få innen to eller tre år slik at ungen får søsken å leke med. Man skal kun ha 2 eller 3 barn. For ikke å snakke om barnehageproblemet. Å joda, folk har klart å lage et problem ut av det også. Går de ikke i barnehage som 1åring er det feil, da henger de etter sosialt, kjeder seg og kommer til å avhenge av mammaen resten av livet. Går de i barnehage som 1åring har de lengre arbeidsdag enn mor og det er synd på de. ''hvorfor får de barn om de bare dumpes i barnehage''. Man skal ikke ha kjæledyr når barnet er baby, men gjerne når det blir større. Hvordan fungerer dette om man skal ha flere barn?.. Dersom man flytter en gang er dette grov omsorgsvikt. Stakkars barn som ikke får ha et stabilt hjem.Man skal ikke gi barnet melk, hvetemel, sukker, saft, eller litt is for det er kjempefarlig. Hvorfor skal folk i det hele tatt ha en mening om en 3åring som får en liten rutesjokolade i kalenderen i desember? Det er hysterisk å si at barn får så mye sukker ellers, synes nå jeg. Om en mor velger å gi en is til sin 2åring, en varm sommerdag, så synes jeg ingen skal tenke at man skal ha en MENING om det. Likevel snakkes det om barn som får spiseforstyrrelser, både overvekt, undervekt og skal kun spise sunt. Viss folk hadde jekket seg ned noen hakk og bare hatt et litt mer ''laid-back'' forhold til simple ting så tror jeg alle hadde hatt det bedre. Viss man nekter ungen godteri i situasjoner det er naturlig, så har de myye høyere sjangs for å slite med underspising eller overspising senere i livet. Jeg blir fryktelig sliten og påvirket av andre sine hysteriske meninger. Det føles som alt jeg gjør er feil. :-D. Vel,nå har jeg litt sans for folk som har meninger,men de må kunne utdype.Ler fordi du treffer litt spikeren på hodet her.Folk ivrer veldig etter å "si hva de mener".Stiller du relevante spørsmål,så...blir det tyst.Haha,du satte ord på noe her. Likte innlegget ditt godt!
Jerry Lee Skrevet 19. desember 2015 #4 Skrevet 19. desember 2015 Jeg tenker at folk som har meninger om "alt" er engasjerte. Og det er bra. Men jeg blir jævlig muggen på de som mener og påstår at deres meninger er de eneste rette. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #5 Skrevet 19. desember 2015 kan du ikke forsøke å snakke med personen? be de la alt og alle være i fred? Anonymkode: c1d06...ff7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #6 Skrevet 19. desember 2015 Jeg tenker at folk som har meninger om "alt" er engasjerte. Og det er bra. Men jeg blir jævlig muggen på de som mener og påstår at deres meninger er de eneste rette.jeg syntes det kan virke som om at de som mener noe om alt og alle burde ta en titt på seg selv før de har så bastante meninger. det spørs jo hva de mener så klart, men jeg har til gode å oppleve noen som opplever positive ting om alt. så klart... det finnes jo.. Anonymkode: c1d06...ff7
Macro Skrevet 19. desember 2015 #7 Skrevet 19. desember 2015 Mistenker at en stor del av de som belærer andre i barn og familieliv her inne i utgangspunktet er ganske misfornøyde med sin egen situasjon 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #8 Skrevet 19. desember 2015 Mistenker at en stor del av de som belærer andre i barn og familieliv her inne i utgangspunktet er ganske misfornøyde med sin egen situasjon det tror jeg og. det samme med samlivsforumet. dæven... hva med å se seg selv i speilet før man dømmer alt og alle. Anonymkode: c1d06...ff7
Gjest Blomsterert Skrevet 19. desember 2015 #9 Skrevet 19. desember 2015 Mistenker at en stor del av de som belærer andre i barn og familieliv her inne i utgangspunktet er ganske misfornøyde med sin egen situasjon Belæring er et svakhetstegn.
Haru Skrevet 21. desember 2015 #10 Skrevet 21. desember 2015 Du vil finne mye av det her på Kvinneguiden Uff......
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #11 Skrevet 21. desember 2015 Akk, vi andre må gå igjennom store mengder BS for at andre skal få sette merkelappen "bein i nesa" på seg selv. Anonymkode: a3421...b1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå