Gå til innhold

En gøy bok

Anbefalte innlegg

Skrevet

SEriøst, skulle bestille bøker online pga jeg tenkte å lese en bok, fant en interressant; skammens historie, historiebok hva norge som stat har gjort av overgrep mot jøder, sigøynere, tatere og psykiatriske pasienter, ja og kriminelle.

Interressant bok  bortsett fra at jeg har lest alt om dette nesten alt ihvertfall før.

Vel, så bestilte jeg etpar skjønnlitterære og de så dødsdårlige ut og den ene på nynorsk. Syns det er så ekstremt få bra bøker har noen no tips til meg? den der slakterhus et eller anna...kurt vonnegut? er det bra? er ulysses bra? jeg synes alt av bøker er dårlig og kjedelig er det virkelig ingen gøye/ bra bøker? jeg vet om 3 ca. er så skuffet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja asså har masse bra bøker innen livvstil helse etc. mange mange. men av skjønnlittereære liksom?

Skrevet

Hvilke tre bøker liker du, da? 

Anonymkode: 36e4f...129

Skrevet

Liker catch 22 av joseph heller, a cobfederacy of dunces john kennedy toole og the good soldier ford madoxx ford

Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Kanskje noen av disse kan være av interesse?

Bret Easton Ellis: American Psycho

Anthony Burgess: A Clockwork Orange

Donna Tartt: The Secret History

Nick Cave. And the Ass Saw the Angel

David Foster Wallace: Infinite Jest

William Shakespeare: Titus Andronicus

Stanislaw Lem. Solaris

Robert Harris: Imperium

Alessandro Boffa: You're an Animal, Viskovitz

Skrevet

Hvis du syntes "Skammens historie" var interessant, så vil du kanskje like "Den største forbrytelsen" av Marte Michelet. Godt fortalt om jødenes behandling i Norge under andre verdenskrig. Drar i alle fall teppet bort under den norske selvgodheten om at nordmenn var så snille og behandlet jødene så bra. (Enkelte gjorde det altså, men langt de fleste var preget av den antisemittiske tankegangen som rådet i Europa på begynnelsen av 1900-tallet.) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...