Gå til innhold

Voldtok jeg han??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor lager du et problem ut av dette? Det er som om jeg skulle dukket opp hos politiet og fortalt at jeg hadde kommet i skade for å kjøre på rødt lys for noen uker siden; da må de jo ta en stilling til det. Når du  stiller spørsmålet her vil jo folk forholde seg til det og vri og vende på det. Ikke gjør ting så utrolig komplisert.

Dette!

MOD, vennligst steng tråd.

Anonymkode: 89af7...122

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enda et svar som aldri hadde kommet om kjønnene hadde hvert byttet om.

Anonymkode: 9cd98...de7

Nei. Hadde en mann vært full og hatt sex med en kvinne som var full og kvinnen hadde sovnet og mannen trekte seg ut med en gang han så kvinnen hadde sovnet (og det kan da i grunn ta noen sekund før man legger merke til det) så er ikke det voldtekt. 

Jeg er selv et voldtektsoffer. Mistet jomfrudommen til mannen som voldtok meg. Vi var begge helt edru og jeg ble holdt nede. Synes det er idiotisk å kalle dette tilfellet til TS for voldtekt mtp vi som faktisk har blitt voldtatt og slitt med PTSD i etterkant. 

Anonymkode: a9d3b...1e6

• Liker 4
Skrevet

ja du gjorde nok desverre det.

Det er ifølge loven av null betydning om du var beruset eller ederu. ruspåvirkning har ingenting å si for straffeutmåling.. Så lenge du faktisk hadde sex med han mens han var bevisstløs, ble han voldtatt av deg. Det er ulovelig å ha sex med en som er beruset. Men utifra hans reaksjon, blir du nok ikke anmeldt. 

Ja det er faktisk slik som du beskriver dette med sex  når en er bevisstløs. Du burde stoppet TS. Det er faktisk som mlifjeld bedkrivet. Hvorfor stoppet du ikke Ts når han ble borte? 

Jeg merker meg at damer flest her ikke ser problemstillingen. Tenk om en mann hadde knullet på deg når du  ble borte damer her. Jeg regner med det har blitt oppfattet som voldtekt. 

Jeg ser at damer han bortimot null respekt for menn på området men forventer full respekt tilbake .

Fulle damer kan altså ikke pules for det kan føre til anmeldelse når de angrer sitt fylleknull

• Liker 2
Skrevet

Herregud. Når to personer "starter å ha sex" så er det åpenbart at det er samtykke fra begge parter.

Anonymkode: 84338...157

Det er ikke slik. Når den ene ikke er bevisst er det voldtekt. Hun skulle avsluttetil straks 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke slik. Når den ene ikke er bevisst er det voldtekt. Hun skulle avsluttetil straks 

Hun avsluttet med en gang hun så han sov

• Liker 3
Skrevet

Ja det er faktisk slik som du beskriver dette med sex  når en er bevisstløs. Du burde stoppet TS. Det er faktisk som mlifjeld bedkrivet. Hvorfor stoppet du ikke Ts når han ble borte? 

Jeg merker meg at damer flest her ikke ser problemstillingen. Tenk om en mann hadde knullet på deg når du  ble borte damer her. Jeg regner med det har blitt oppfattet som voldtekt. 

Jeg ser at damer han bortimot null respekt for menn på området men forventer full respekt tilbake .

Fulle damer kan altså ikke pules for det kan føre til anmeldelse når de angrer sitt fylleknull

Tror du må lese deg opp på forskjellen mellom å være bevisstløs og å sove. Denne mannen sov, han var ikke bevisstløs 

Skrevet (endret)

Har jeg skrevet bevisstløs? NEI 

Bevist er en person som forstår hva som hender. Altså en sovende person er ikke I staND til å ytre seg. I denne sammenhengen er personen ikke I stand til å avbryte den andrEs handling.  Det er slik det fortstås I lovteksten. Om en sover eller er ruset  er ikke noen forskjell 

Endret av Peter007
Skrevet

Hun gjorde ikke  det. Det tok litt tid skriver hun. Hun var ikke helt med skriver hun. 

Hun var uansett den handlene part I saken.  Derfor er det hennes ansvar når den andre sov.

Skrevet

ja du gjorde nok desverre det.

Det er ifølge loven av null betydning om du var beruset eller ederu. ruspåvirkning har ingenting å si for straffeutmåling.. Så lenge du faktisk hadde sex med han mens han var bevisstløs, ble han voldtatt av deg. Det er ulovelig å ha sex med en som er beruset. Men utifra hans reaksjon, blir du nok ikke anmeldt. 

De startet jo sammen da! Edru folk også kan en gang oppleve å sovne eller at partneren sovner underveis av ren og skjær tretthet :)

• Liker 1
Skrevet

Leste du ikke hele innlegget? TS stoppet når hun oppdaget at han sov - nettopp det du beskylder henne for å ikke ha gjort.

• Liker 4
Skrevet

Samtykket er noe du har funnet på. Det står ikke noe om samtykke i eksempelet. Det står "Vi startet å ha sex."

man trenger ikke et uttrykkelig samtykke. Det holder at begge parter har hatt anledning til å motsette seg handlingen. Juridisk er det overhodet ikke det samme og ha sex med noen som aldri har hatt mulighet til å motsette seg handlingen og å ha sex med en som har hatt anledning til å motsette seg handlingen for så å sovne.

lenke til dom følger om jeg får tid.

Anonymkode: 517ee...9c8

Skrevet (endret)

De startet jo sammen da! Edru folk også kan en gang oppleve å sovne eller at partneren sovner underveis av ren og skjær tretthet :)

Jeg svarte bare utifra hva lovverket sier. Ja de startet sammen, men så fort han sovnet og hun ikke stanset, brøt hun faktisk loven. sånn er det bare.. det er ikke lov å ha sex med en sovende person. Jeg sier ikke at det var en spesielt grov voldtekt. men det er voldtekt. 

Endret av mlifjeld
  • Liker 1
Skrevet

Et svar man aldri ville ha sett om kjønnene hadde vært byttet om.

Enig. Merkelig det der....

• Liker 1
Skrevet

Hun gjorde ikke  det. Det tok litt tid skriver hun. Hun var ikke helt med skriver hun. 

Hun var uansett den handlene part I saken.  Derfor er det hennes ansvar når den andre sov.

Ts her

Jeg stoppet med en gang jeg merket at han sov, da etter mangel på respons. Det var i en posisjon hvor jeg var den aktive, men ikke så ansiktet hans. 

Jeg hadde IKKE sex med han da jeg visste at han sov. Der og da ble jeg fornærmet over at han kunne sovne under "det", husker jeg. Og så la jeg meg selv til å sove. 

Anonymkode: 568a8...8a1

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Når to personer "starter å ha sex" så er det åpenbart at det er samtykke fra begge parter.

Anonymkode: 84338...157

Ikke nødvendigvis. Og særlig ikke hvis den ene er så beruset at han svimer av etter noen få minutter. Kontekst.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enda et svar som aldri hadde kommet om kjønnene hadde hvert byttet om.

Det bir igjen veldig hypotetisk. La oss holde oss til saken.

Skrevet
9 timer siden, lillelily skrev:

Leste du ikke hele innlegget? TS stoppet når hun oppdaget at han sov - nettopp det du beskylder henne for å ikke ha gjort.

Hun skriver at hun stoppet etter hvert når hun oppdaget han sov. Hun var ikke helt med som hun selv skriver. Mannen har sanynlig vært ganske fraværende før han sovnet. Dette vet vi ikke noe om men det er skjelden noen brå-sovner . Så jeg stiller spørsmål ved Ts. evne til å vurdere. Hun skriver hun var ruset. Dette svekker vurderingsevnen. Hun ville sanynligvis ikke gjort dette I edru tilstand. Det er ingen unnskyldning strafferettslig. 

Ut fra det jeg kjenner til er det tusenvis av menn som er dømt for fyllevoldtekter som ligner denne. De er fortvilet I ettertid og oppfattet ikke at hun var bevisst eller ikke ville på grunn av egen rus.

Så er dette voldtekt eller ikke. Etter dagen lovtekst er det klart en voldtekt. Teksten og tolkningen er blitt vesentlig skjerpet de siste årene. Jeg er ikke like enig I alle de innskjerpinger som er gjort. Dette nettopp pga.situasjoner som nevnt over. Jeg er av den oppfatning av det er et hysteri rundt voldtekt. Nå må dere ikke misforstå meg. Men der begge oppholder seg I samme rommet alene etter en tur på byen . Blir med noen hjem så ligger det  mye I luften at det kan bli sex. Er en da noe selvforskyldt? Dette er et ømtålig tema men en høster som en sår. Altså gjør en riktige valg I forkant hender ikke en evt.voldtekt som dette. 

Jeg er skeptisk til at politikerne I landet lar seg lede av kvinne organisasjoner som er manns-fiendtlige. De tror alle menn er potensielle voldtektsforbrytere. Dette er bare tragisk arbeid som gjøres. Ut fra dette er det blitt dagens lovverk.

Det er morsomt å se hvor mange damer som er uenige I dagens  lovverk. Kanskje dere damer ser hvor lite furnuftig  lovverket er.

Gjest Castielz
Skrevet

Hadde du vært mann, hadde alle skreket voldtekt.
Men loven er ikke det samme for menn som kvinner.
Som kvinne holder det at du angrer på sex dagen etter = voldtekt.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Jeg stoppet med en gang jeg merket at han sov, da etter mangel på respons. Det var i en posisjon hvor jeg var den aktive, men ikke så ansiktet hans. 

Jeg hadde IKKE sex med han da jeg visste at han sov. Der og da ble jeg fornærmet over at han kunne sovne under "det", husker jeg. Og så la jeg meg selv til å sove. 

Anonymkode: 568a8...8a1

Dere startet som samtykkende mennesker slik jeg leser dette, fordi du sier at dere startet å ha sex. Det sier man ikke dersom den ene voldtar den andre. Da sier man at "så startet voldtekten".

Han var altså samtykkende. Når man er samtykkende, så blir ikke sex automatisk voldtekt i det sekundet den ene parten sovner. Sånt skjer. Alle som har sex burde vite dette. Søvn er en naturlig del av å være menneske. Du sier du stoppet da du merket at han sov. Dette avgjør jo hele greia, du kunne ikke gjort det mer riktig. Du visste jo ikke at han sov! Man har ingen garantier for at partner holder seg våken under sex, ei heller at man holder seg våken selv. "Alle" har vel opplevd dårlig sex der man nesten døser av og blir borte for en stund, det betyr ikke at samtlige av disse har blitt voldtatt! 
Pga at han allerede hadde samtykket til sex med deg, så går jeg ut i fra at han syntes dette var helt ok. Du bekrefter også dette mtp at han ler av hele greia. Han føler seg ikke voldtatt. Fordi det ikke var voldtekt...

Anonymkode: 7e4a0...19c

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Hadde en mann vært full og hatt sex med en kvinne som var full og kvinnen hadde sovnet og mannen trekte seg ut med en gang han så kvinnen hadde sovnet (og det kan da i grunn ta noen sekund før man legger merke til det) så er ikke det voldtekt. 

Jeg er selv et voldtektsoffer. Mistet jomfrudommen til mannen som voldtok meg. Vi var begge helt edru og jeg ble holdt nede. Synes det er idiotisk å kalle dette tilfellet til TS for voldtekt mtp vi som faktisk har blitt voldtatt og slitt med PTSD i etterkant. 

Hvis man har sex i mørket kan det ta lengre tid enn noen sekunder før det oppdages.  Uansett er det ikke voldtekt,  begge samtykket til sex. Han sovnet, hun stoppet da hun oppdaget det, han lo og sa det IKKE gjorde noe.    Skal mannen tvinges til å føle seg voldtatt når han overhodet ikke gjorde det??   

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...