Gå til innhold

x

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

x

Endret av lureguri
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har klart å ta med meg en bekjent sin adapter hjem i fra USA som hun behøver. Hun vil da at jeg skal sende denne adapteren til hennes addresse i Sverige så hun kan hente den når hun drar dit over jul, så jeg lurte på om noen vet hvor mye dette kommer til å koste meg? Får man plass til en liten adapter i et vanlig/normalt brev? Kan jeg sende med frimerker eller går ikke det siden det er utenfor Europa? 

Dkal du sende den fra Norge til Sverige eller fra USA til Sverige?

Anonymkode: fe8dc...77e

Skrevet

Hei!

Jeg har klart å ta med meg en bekjent sin adapter hjem i fra USA som hun behøver. Hun vil da at jeg skal sende denne adapteren til hennes addresse i Sverige så hun kan hente den når hun drar dit over jul, så jeg lurte på om noen vet hvor mye dette kommer til å koste meg? Får man plass til en liten adapter i et vanlig/normalt brev? Kan jeg sende med frimerker eller går ikke det siden det er utenfor Europa? 

Hva er utenfor Europa??

Skrevet

Hva er utenfor Europa??

Skal du sende til Sverige, så er du innenfor Europa, sender til USA, så er du utenfor Europa. Hvor var du i geografitimene på barneskolen? 

Skal en adapter for strøm med pigger på som skal inn i passende stikkontakter sendes i posten, bør den pakkes godt. Sånt blir lett skades og sendes på egen risiko om der ikke er forsendelse med forsikring og skikkelig embalering. Dette koster deg vel rundt kr. 200. Svarer det seg ikke da å gi henne penger slik at hun kan kjøpe en ny??

Anonymkode: cddfe...8ad

Skrevet

Ja, du kan sende det som vanlig brevpost fra norge til sverige.

Basert på størrelse vekt vil du kunne sende det til under 200 kroner ( et sted mellom 122-185,- i følge posten sine satser). SIden du sier liten adapter, antar jeg det er til en mobil, kamera eller lignende. så vil jeg tro du greier deg på 122,-

hvis du bruker sendeer det som carry on pakke til sverige, vil du måtte ut med 277,-

buk linken som anonym lengre opp viste til. da kan du bare trykke deg fram etter vekt og størrelse på det vil sende, så får du opp pris:)

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/prisveileder?region=europe

Anonymkode: 8e97b...6ef

• Liker 1
Skrevet

Beklager jeg har ikke helt hodet med meg etter å ha reist 14timer, jeg er helt klar over at Sverige er i Europa. Adapteren skal sendes fra Norge til Sverige. Jeg skrev at jeg helt enkelt kunne overføre penger(man får kjøpt adapter fra $1-5 i USA, der hun skal være i 4 dager til), men hun ville heller ha den sendt til seg. Over 100 kr virker nå litt urimilig, så jeg får snakke med hun. Tusen takk for alle svar! 

Skrevet

Hvorfor skal din venninne måtte dra til butikken og kjøpe ny adapter når DU har tatt hennes? Beklager, men du er helt på jordet. Selvsagt er det du som må ta dette. 

Jeg ville kjøpt en bobleplast-konvolutt på posten og sendt det som vanlig brev. 

Anonymkode: d01f7...c32

• Liker 3
Skrevet

Nå har jeg også en adapter som ligger igjen i hennes leilighet som jeg har sagt hun kan få. Helt lik og lik funksjon. Selvfølgelig er det min feil at jeg ved et uhell tok med hennes adapter etter å ha lånt den, det er jeg fullt klar over. Takk for tips, skal sjekke opp bobleplast-konvolutter. 

Skrevet

Hvorfor skal din venninne måtte dra til butikken og kjøpe ny adapter når DU har tatt hennes? Beklager, men du er helt på jordet. Selvsagt er det du som må ta dette. 

Jeg ville kjøpt en bobleplast-konvolutt på posten og sendt det som vanlig brev. 

Anonymkode: d01f7...c32

Det er da null stress så lenge hun som tok med seg adapteren overfører penger for ny. Får da være måte på hvor kranglete man skal være. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du tilbød henne å overføre penger så hun kunne kjøpe ny på stedet OG hun har din tilsvarende i leiligheten hvor hun vil du skal sende den til er hun lite velvillig. Jada, det er kjipt å møtte gå i en butikk for å kjøpe en adapter pga en annens feil, men som Florence sier, det får da være måte på hvor vanskleig man skal være. 

Anonymkode: 8e97b...6ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...