Gå til innhold

Hva er din "greie" å samle på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest SykkelJenny

Jeg har samlet på kunst i alle år, men har begrenset meg nå som veggene er fulle og barna har fått masse. 

Så egentlig samler jeg ikke på noe lenger. Har masse bøker, men kjøper dem for å lese og ikke for å samle på dem selvom det er blitt endel hyllemeter i årenes løp. Skal IKKE kjøpe flere bokhyller så når alt er fullt så kommer jeg til å selge eller gi bort de jeg kan avse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyntenips :( Slik som florerer på kremmerhuset. MÅ ha alt. Ser jo kronisk rotete ut da jeg ikke har noen sted å legge alt.

Har to skåler med neglelakk. Bruker kun 5-6 forskjellige og har sikkert 100. Mange er seige og gamle, men klarer ikke kaste :( Samme med sminke. Og klær.

Sist men ikke minst, bokser! Klarer ikke kaste bokser/esker til iPhone, macbook, kamera, parfymeesker,gavesett-esker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker er det eneste jeg samler på. Ut over det, er jeg allergisk mot ting som ikke har en slags funksjon, og kvitter meg med alt jeg anser som unødvendig. Har knapt en eneste pynteting, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neglelakk og kattefigurer. Og hesteutstyr! Jeg elsker å shoppe utstyr til hestene mine! Bruke alt da selv om jeg ikke trenger alt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Band t-skjorter, vinyl og hofteholdere.

Er du seriøs med den siste der?

Det må jo være tidenes "vil du bli med hjem å se på samlinga mi" mulighet :P 

Anonymkode: 91f0e...bf2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs med den siste der?

Det må jo være tidenes "vil du bli med hjem å se på samlinga mi" mulighet :P 

Anonymkode: 91f0e...bf2

Haha! Aldri brukt den linja faktisk, men takk for tipset ;) Er skyldig i å dra "vil du bli med hjem og se på platesamlingen min" noen ganger da, hehe.

Kjøper det bare en sjelden gang nå når jeg kommer over en ekstra fin, men før hadde jeg helt dilla og jeg har samlet på alle jeg har kjøpt helt fra min første kjipe nuppete HM-hofteholder. Burde nok kaste halvparten, men de har en affeksjonsverdi for meg, så akkurat på det punktet er jeg en samler. 

Akkurat som jeg heller ikke kvitter meg med band t-skjorter som er hullete, har krympet og er ubrukelige, eller plater som suger. For ikke å snakke om de tusen CDene mine jeg aldri spiller lengre, har til og med en håndfull kassetter og en minidisc.. haha. Høres ut som en hoarder nå, men bortsett fra de tingene så er jeg flink til å kaste gammelt drit altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på mummikopper! Unnskylder det med at jeg faktisk bruker dem, da. Jeg kjenner folk som samler på mummikopper og kun har dem på utstilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verktøy!

Jeg har verktøy av profesjonell kvalitet til det aller meste en kan tenke seg (av tre- og metallarbeid) til tross for at jeg bor i en liten leilighet uten nok plass til å bruke det.

Anonymkode: 13d3a...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det min sære lille greie... Samler på kastanjer. :P Plukker de store, flotte om høsten og pynter opp med de inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Margit Spat

Bøker
Et par ulike Figgjo-serviser
Diverse annet skandinavisk retro-steintøy med mønster jeg liker godt (boller, fat, vaser, blomsterpotter +++)

Mannen min påstår at jeg samler på sko. Han har muligens rett i det, men jeg tror jeg er litt i en slags fornektelsestilstand på akkurat det området :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. desember 2015 at 22.48, Franke Ann skrev:

Mine naboers truser.

Er det du som stjeler alle trusene mine fra den felles vaskemaskinen? 

Anonymkode: 2f805...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Filmer og spill, først og fremst. Har flere hyllemeter sånt i stua, selv om jeg har rippet og stuet vekk alle DVDene. Blu-ray er enn så lenge litt for plasskrevende til å dytte inn på PCen. Har fortsatt mye NES/SNES/PS1 fra barndommen, og har tatt vare på ørten årganger med spillblader (abonnerte på Nintendo Magasinet/Power Player til de pakket sammen i 96). Er ingen spinnvill samler som flyr etter dyre greier, men synes det er moro å ta vare på. Har også noen hundre CDer og har lurt litt på å begynne med vinyl, men er litt redd for å bli hekta. :PEr vel kanskje like greit å ta musikken digitalt fremover.

Ellers vet jeg vel ikke om man kan kalle det samling, siden det først og fremst er bruksting, men brukte mye tid, penger og innsats på Magic The Gathering og Warhammer 40,000. Akkurat nå får jeg metaspillfiksen av FFGs X-Wing-miniatyrspill, som er mer spill og mindre livsstil, heldigvis, men har jo fortsatt et skap fullt av X-Wings og TIE Fighters.

Er vel kanskje litt pakkerotte generelt. Vokste opp fattig og lærte meg å sette pris på det jeg hadde, men det har jo også gjort det vanskelig å kvitte seg med ting. Faller meg mer naturlig å katalogisere og organisere det. Er ikke helt kaos hjemme, har da kontroll, men minimalistisk er det ikke.

Evig singel, før noen lurer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...